וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין שוקלת להכיר ב"מחוברות" כתוכנית תעודה

מאת אופיר בר-זהר

10.3.2011 / 6:55

יו"ר פורום יוצרי הדוקו: "זה סיכול ממוקד שיגמור את התעשייה, עוד שנתיים גם ?האח הגדול' יהיה דוקו". HOT: "'מחוברות' היא סדרה מוערכת ואהודה ואיננו מרגישים צורך להגן על איכויותיה"



>> האם הסדרה "מחוברות 2" תוכר כסדרת תעודה? מועצת הכבלים והלוויין עתידה לקיים דיון בעניין היום. בחברת hot, שהעלתה את הבקשה, טוענים כי למעט אורך הפרקים, הסדרה עונה על כל קריטריון של תעודה. ואולם, ארגוני היוצרים טוענים כי אין לאפשר הכרה כזו, וכי hot עצמה מגדירה את התוכנית באתרה כריאליטי.

מפניית יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, לארגוני היוצרים, עולה כי hot ביקשה להכיר ב"מחוברות 2", שעתידה לעלות לשידור בתקופה הקרובה, כסדרת תעודה. הסדרה צפויה להיות משודרת גם בערוץ 8, ולפי טענת hot היא עומדת בכל הקריטריונים של השקעה, הליך תיעודי מתמשך ועוד, למעט אורך הפרקים שלא עומדים באורך הנדרש מפרקים בסדרת תעודה (לפחות 35 דקות לפרק).



ארגוני היוצרים ענו לחן כי הם רואים "בדאגה רבה" את הבקשה, וכי עצם קיום הדיון בעניין "הופך את הכללים והחלטות המועצה לאות מתה". לפי ארגוני היוצרים, hot נוקטת "תעלולים" כשהיא מפיקה סדרה ולאחר מכן מחליטה על שידורה בערוץ 8 ומבקשת להגדירה תעודה. לדבריהם, כללי המועצה באים להבטיח כי הכסף יועבר לערוץ שישקיע אותו לפי שיקול דעתו בתעודה אמיתית. מעבר לכך טוענים היוצרים כי "מחוברות" היא תוכנית ריאליטי לכל דבר ואף מוצגת ככזו באתר החברה.



יו"ר פורום יוצרי הדוקו, אורי רוזנווקס, טוען כי מדובר בקו אדום. לדבריו, "עלות של עונה כזאת, הכוללת עשרות פרקים, היא כמה מיליוני שקלים. אם התקציב של ערוץ 8 הוא אולי 10 מיליון שקל בשנה לתוכן מקומי, לקחת חלק משמעותי ממנו זה פשוט סיכול ממוקד".



לדברי רוזנווקס, אם תאושר הבקשה הדבר יביא לבקשות מקבילות מ-yes ולא ירחק היום שגם בערוצי הברודקאסט יבקשו הכרה. "אם זה יאושר, עוד שנתיים גם ?האח הגדול' יהיה דוקו. הוויכוח הוא לא על "מחוברות". יש מספיק תוכניות דוקו ריאליטי בערוצים השונים, לא צריך לפגוע בשני ערוצי הדוקו האמיתיים היחידים. בטווח הארוך זה יגמור את התעשייה בישראל".



מ-hot נמסר בתגובה: "'מחוברות', זוכת פרס האקדמיה לפרס הסדרה התיעודית הטובה ביותר ל-2010, היא סדרה מוערכת ואהודה ואיננו מרגישים צורך להגן על האיכויות של הסדרה. ידוע כי hot עומדת באופן עקבי במחויבויות ההשקעה בתחום הפקות המקור ובז'אנרים העליונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully