וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברת הגביע הקדוש: "ותודה שטסתם" היא מונטי פייתון החדש

לילך וולך

21.3.2011 / 7:45

"ותודה שטסתם" מוכיחה שמאט לוקאס ודיוויד וויליאמס, מי שהביאו לכם את סדרת הקאלט "הממלכה הקטנה", הם המונטי פייתון של ימינו

אבוט וקוסטלו, ג'ק למון ו-וולטר מת'או, לורל והארדי, פריי ולורי, אפילו קיציס ופרידמן, אלי ומריאנו וגרייניק ואלתרמן – זוגות של קומיקאים, בדרך כלל גברים, היו מאז ומתמיד נוסחת קסם לא מפוענחת אבל אפקטיבית ומצליחה. הזוגיות האלטרנטיבית, שנשענת בדרך כלל על חברות קרובה, הומור משותף ושפה פרטית, מצליחה (כשהיא פורצת את גבולות מה שעובד רק בחדרי חדרים ומבדר רק את הנוגעים בדבר) לייצר הומור משובח שתסריטאים מנסים לחקות אבל מתקשים לייצר באופן מלאכותי עבור שחקנים מבצעים-בלבד.

גם מאט לוקאס ודיוויד וויליאמס הם זוג קומי עם כימיה מופלאה ויכולת לא מאומצת להשלים האחד את הטירוף של השני, והם בעיקר האחראים לסדרה הקומית הגאונית "הממלכה הקטנה". לוקאס הוא הומוסקסואל מוצהר, שמן, חייכן וקירח מאז גיל שש בשל מחלת האלופציה בה לקה. וכמו שהגדיר את זה פעם בחינניות בראיון שנתן – כשאתה הילד היהודי, השמן, ההומו והקירח היחיד בסטאנמור, כדאי שתהיה מצחיק. ואילו וויליאמס הגבוה והמופנם יותר (לא דבר שתוכלו לחשוד בו בהופעות שלו, אבל לפחות בראיונות ומאחורי הקלעים) הוא דווקא סטרייט גמור למרות חיבתו לגילום דמויות נשיות ופעיל נמרץ בארגוני צדקה. השניים הכירו בחוג תיאטרון לנוער, ומאז תמיד שיתפו פעולה במקביל לקריירה הפרטית שניהלו.

"הממלכה הקטנה", ששודרה במקור ב-BBC, הורכבה מגלריה של טיפוסים אקסצנטריים שנתנו פריסה קיצונית אבל לא בלתי-מציאותית (אם להוציא מחשבון את הדמות של הבדרן הקטן בעולם, שגובהו היה כשל אמת יד) של האתיקט הבריטי פוגש את הלא פוליטיקלי קורקט. "הממלכה הקטנה" לגלגה על כולם – קשישים, שמנים, הומואים, נשים, גברים, נוער – ותמיד הצליחה לעשות את זה בלי ליפול בעצמה ולהפיל את הצופים ביחד איתה בטעם הלוואי החמוץ של "אוי ארצי מולדתי, את הולכת פייפן". עתה מגיעה סדרת ההמשך, "ותודה שטסתם", שעלתה אמש (ראשון) בערוץ yes Comedy HD.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוקומנטרי על שדה תעופה. מתוך "ותודה שטסתם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוקאס ו-וויליאמס ממשיכים בפרויקט החדש שלהם את המערכונים ובניית הדמויות החוזרות והמאופיינות שהחלו ב"הממלכה הקטנה", רק שהפעם הקו המחבר בין כל הדמויות הוא שדה התעופה. התוצאה היו מוקומנטרי שהוא מעין טייק אוף על סדרת הדוקו "Airline", ששודרה גם בארץ בערוץ yes דוקו ועקבה אחר חברת התעופה איזי ג'ט ואחרי חייהם הפרטיים של עובדיה ותיעדה מקרים שונים בשדה התעופה.

כ-15 דמויות קבועות מאכלסות את "ותודה שטסתם" – צמד דיילות הקרקע החברות-מתחרות; קצין ההגירה הגזען שדווקא "יש לו חבר שחבר של איש שחור, ואו-הו כמה שהוא שחור!"; בעל חברת התעופה הנכלולי שמתגאה בהמצאות כמו מיטת שינה בעמידה במטוס; פרשס ליטל, עובדת דוכן הקפה בעלת החיבה להימורים; טומי הטמבל הצעיר שרוצה להיות טייס אך מתחיל מעמדת מכירת ההמבורגרים בשדה התעופה; ועוד ועוד דמויות בעלות שפה משלהן, משפטים קבועים, ופוטנציאל קאלטי תוסס כבר מצפייה ראשונה. ביחד, הם הופכים את הסדרה להמשך ישיר ומעורר ציפיות של "הממלכה הקטנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המעומדים הראויים ביותר בממלכה להחליף את ששת המופלאים של פייתון. מתוך "ותודה שטסתם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז שנות השמונים, עם סיום שיתוף הפעולה של חבורת "מונטי פייתון", בריטניה נמצאת בחיפוש מתמיד אחר מי שיוכלו למלא את הנעליים הגדולות של ששת המופלאים. מאז צמחו בממלכה כמה וכמה קומיקאים מצחיקים, מופרעים ויצירתיים – סיימון פג, דילן מוראן, ראסל בראנד, ריקי ג'רבייס וסטפן מרצ'נט הם כמה מהשמות העדכניים יותר – אבל אף אחד לא הצליח לשחזר בדיוק את הנונסנס הפרוע והרוח החופשית לחלוטין שהובילו את הפייתונים. למרות שמבחינת כוחות סוס מדובר רק בשליש האנרגיה, המועמדים הכי טובים להיות הפייתונים של שנות האלפיים הם דווקא הצמד וויליאמס ולוקאס של "ותודה שטסתם". הם מבריקים; משלימים האחד את השני באופן שאף שיתוף פעולה אחר שלהם לא הצליח לזקק; ההומור שלהם נונסנסי, מילולי ופיזי; ולמרות שאין להם אלוהים, אין בהם טיפת רשעות.

אחרי ש"הממלכה הקטנה" הביאה לנו את "!Computer says NO" של קרול הפקידה האנטיפטית, את ויקי פולארד הפרחה הוולגארית, ואת דאפיד ההומו המוחצן שמפחד מהומואים ומאמין שהוא "הגיי היחיד בכפר" – נשאר רק לראות מה יש הפעם באמתחתם של וויליאמס את לוקאס ואיזו פניני לשון הם יכניסו לחיינו הפעם. יש למה לחכות.

"ותודה שטסתם", ימי ראשון, 21:50, yes Comedy HD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully