וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת המיליון: "האח הגדול" של חדשות 2 והתבוסה של שלום חנוך לאייל גולן

עינב שיף

4.9.2011 / 1:41

חדשות 2 לא מתעניינים בכמות המפגינים אבל משתמשים בטכניקת ”האח גדול”, בערוץ 10 מכים מתחת לחגורה ושלום חנוך הפסיד לאייל גולן. על שידורי הפגנת המיליון

כמה כמה בכיכר המדינה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מספרים? מישהו אמר משהו על מספרים? חדשות 2, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. "המספרים לא משנים", שב ואמר דני קושמרו במשדר של חדשות ערוץ 2 בזמן הפגנת המיליון, כשמתחתיו ממשיכה לרצד שקופית שמתעדכנת תדיר בכמה אנשים בדיוק נמצאים בדקה זו בכל הארץ בכלל ובתל אביב בפרט. "המספרים לא משנים" אמר קושמרו, ושוב פנה לד"ר ארז ויינרוט, מנכ"ל חברת Trendit שמסוגלת לספק נתונים בזמן אמת בנוגע להימצאותם של בני אדם במקום מסוים ואף לספר לצופים מאיזה עשירון הם באוכלוסיה, ובכך לקבוע שמדובר ב"הפגנה של המעמד הבורגני". המספרים ממשיכים לטפס, ד"ר ויינרוט ממשיך לדבר בכל שבוע, אבל המספרים לא משנים.

הפגנת המיליון - כותרות אחרונות:

ההפגנה הגדולה בתולדות המדינה: 405 אלף יצאו לרחובות

דפני ליף: "קיץ 2011 - הקיץ של התקווה הישראלית"

הפגנות סוערות גם בפריפריה

מה דעתכם על שידורי החדשות בזמן ההפגנה? ספרו לנו בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להזכירכם: המספרים לא חשובים. אז מה ארז, כמה נמצאים שם כבר? חדשות 2, ויינרוט מימין/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. בכלל, ד"ר ויינרוט הוא פני השידור של ערוץ 2 במחאה. החברה שבראשה הוא עומד זכתה לחשיפה שאלפיים קמפיינים של פרסום לא היו עוזרות. השיטה, כפי שקושמרו שב ואמר במשך שבועות, נוגעת לשימוש בנתונים של טלפונים סלולריים ונתונים נוספים, כדי לספק את קדחת ה"הם מבינים רק מספרים" המטופשת הזו. ד"ר ויינרוט, עם חיוך זוויתי מהסוג של שרון גל, זה שגורם לך להסתכל עליו ובו בזמן לבדוק אם הארנק עדיין עליך, הסביר שמדובר בנתונים אלמוניים לחלוטין, ללא שם. לאחר מכן, הוא הראה שקף שפילח את האוכלוסייה שהגיעה לפי סוג העשירון שהגיע להפגנה. מי אמר ש"האח הגדול" בפגרה?

3. בנוסף, קשה להבין מה בעצם ערוץ 2 חושב באמת על ההפגנה אמש. מלכתחילה, הערוץ נערך לשדר זמן מוגבל מאוד סביבה, מהשעה 19:30 עד 21:30. במהלך היום רצו פרומואים לפרק כפול של "סברי מרנן", שהיתה אמורה להיות מרכז שידוריה בערב הזה. אבל ככל שד"ר ויינרוט גרם להם להבין שהמספרים כנראה כן משנים להם, השידור הוארך והוארך. כך, לצד ביטול שידור הפרקים של "סברי מרנן", בוטל גם השידור המתוכנן של "אנשים". יונית לוי, שהמחאה הזו הוציאה ממנה את הרגש הכי קרוב לדמעות בכל שנות כהונתה כנסיכת הקרח של הטלוויזיה, בוודאי היתה מאושרת. אז ערוץ 2 בעד או נגד? הכל תלוי במספרים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסדר הישן. ז'וז'ו אבוטבול באולפן חדשות 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. בינתיים, בערוץ 10 התארגנו לספק את הגרסה שלהם למשדר מאוזן: לצד אלדד יניב, מנהיג "השמאל הלאומי", המשדר בראשות אושרת קוטלר כלל את ישי לוי (איזה מראה מוזר הוא ישי לוי בתור פאנליסט) וז'וז'ו אבוטבול באולפן ואת שרון גל, החרד לגורל המוניטין של חיילי צה"ל מהאיום הקיומי הקרוי דפני ליף. באחד הרגעים הכי מביכים ששודרו במחאה הזו אבוטבול נבח על קוטלר ואלדד יניב ושאג שהוא בז לדפני תוך שהוא מתאר אותה כשונאת ישראל וצה"ל ואויבת הפריפריה. בכיכר המדינה מנסים לשנות את הסדר הישן, ובערוץ 10 מנציחים אותו, כי האשכנזייה מכפר שמריהו לא תבין לעולם את המזרחי מהחוף של אשדוד, זה שצריך לשאוג באולפן ממוזג כדי שישמעו אותו.

אחרי שאושרת קוטלר צלבה בכוח את ליף בשבת שעברה ושרון גל עף עליה בכל הכוח בתקרית המפורסמת באמצע השבוע, השואו של אבוטבול השלים שרשרת עצובה מאוד לחדשות 10, לרוב חדשות ספקניות ובריאות ביחס לערוץ 2 ובזמן האחרון סתם מתאגרפים מתחת לחגורה.

זה לא מי שהכרנו, זה לא נוח

אייל גולן בצעדת המיליון בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
היה צריך להיות כמו ג'יי זי שעשה קאבר לנואל גאלאגר. הסתפק בהערצת הקהל במקום. מבינים אותו. אייל גולן בעצרת/דרור עינב

5. רגע לפני שאייל גולן עלה לבמה, מצלמת ערוץ 2 תפסה אותו שם את היד על העיניים ואומר את תפילת שמע ישראל כשהוא כמעט דומע מרוב מתח. על הבמה, מול מאות אלפי אנשים בכיכר ובוודאי לא מעט אלפים בבית, הוא ביסס את עצמו כאמן הישראלי האולטימטיבי, האיש שיזכרו שחתם את ההפגנה החברתית הגדולה בתולדות המדינה.

באותו הזמן, שלום חנוך מסתתר מאחורי "בעיות לוח זמנים" שמנעו ממנו להגיע, למרות שכבר אישר את השתתפותו. קשה לומר מה יותר עצוב: העובדה שחנוך מצא משהו טוב יותר לעשות בזמן שלו, או העובדה שלקהל ששר בטירוף את "יש לי רק חלום לקנות לך יהלום" פשוט לא היה אכפת ששלום חנוך שוב פספס הזדמנות להוכיח שהוא ראוי להילה שזכה לה כאמן בעל אמירה חברתית. סביר להניח שהסיפור האמיתי מאחורי הביטול של חנוך עוד יפורסם (העיתונאי דרור פויר טען בטוויטר כי חנוך סירב להופיע אחרון, מנהליו אמרו לוואלה! תרבות כי הם דבקים בטענת בעיות הלו"ז). בינתיים, הרוק הישראלי קיבל עוד בעיטה בצלעות.

אייל גולן בהפגנת המיליון: "מדהים להיות חלק ממשהו צודק"

גם שלמה ארצי היה שם לפני שלום חנוך והוכיח שהוא מספר 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully