וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: יאיר זיו - "ואחרי שהכל יגמר"

עינב שיף

19.1.2009 / 8:36

הזמר שכבש את ישראל עם "ברחובות פריז" חוזר עם סינגל שני ומדבר על רייכל, ההצלחה הפתאומית ועל האובדן האישי

יח"צ - חד פעמי

יאיר זיו – "ואחרי שהכל יגמר"

כש"ברחובות פריז" הפך לשיר הכי מצליח ברדיו שלכם, יאיר זיו לא חשב על מעריצות, או על הצלחה פתאומית וכמות השמעות, בטח לא על כסך. יאיר זיו חשב על אבא שלו, ברוך. "הוא נפטר כשהייתי בגיל 20", מספר זיו, "וזו הייתה סטירה עבורי. הוא מת מדום לב, אחרי שעבר שני התקפי לב ואתה יכול לתאר לעצמך מה זה עושה לאדם רגיש. אני חושב שאם כשהופעתי בלהקה צבאית הוא היה מאושר עד הגג, אז אולי ההצלחה של השיר שלי היתה מחזירה לו 20 אחוזים מהלב".

זיו, 29, לא נתן לטרגדיה לעצור אותו. אחרי שהפתיע את המדינה עם "בואי", מתוך הפרויקט של עידן רייכל התרכז זיו בחומרי הסולו שלו, לקראת האלבום החדש שיגיע בחודש מרץ. "הכרתי את רייכל בתיכון וקצת בצבא", מספר זיו. "יום אחד הוא קרא לי לשיר, שרתי וקרה מה שקרה. לא חזרתי כי אני יוצר בפני עצמי, היצירה שלי נמצאת בראש מעיניי. אני אומן סולו, עד שאפילו עם שמוליק נויפלד וארז ברזוליק, איתם אני עובד על האלבום, היה לי קצת קשה לעבוד בהתחלה. רציתי להוציא בעצמי את כל התקופה הסוערת שעברתי".

התוצאה הנוכחית של אותה תקופה היא "ואחרי שהכל יגמר", להיט שבקלות יכול להגיע למימדי ההצלחה של "ברחובות פריז", אם לא למעלה מזה. זיו לוקח בו את הקול הייחודי שבתוכו ובונה עליו שכבות גיטרות עדינות וליינים פשוטים לחלוטין של פסנתר, מהסוג ששם את ה"פליי" בפלייליסט. "אין לי סוד לדברים האלו, אני לא באמת יודע איך יוצרים להיט", אומר זיו. "אבל כן יש לי תיאוריה לגבי איך זה עובד. אני פשוט מושפע מאמנים כמו בונו או טום יורק מרדיוהד, שגם אם השיר שלהם חרא, אתה שומע את הכנות בקול שלהם. זה מה שאני מביא. את עצמי, מהרגש, בלי פוזה. בינתיים זה עובד, טפו טפו טפו".

***

אלבום הבכורה של זיו ייצא בחודש מרץ, כשב- 2 ו - 21 בפברואר זיו יופיע במועדון הבארבי בתל אביב. בינתיים האזינו ל"ואחרי שהכל יגמר" בבכורה ארצית, מחר זה באוזניים של כולכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully