וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: מיכל אמדורסקי - "רוק סתם"

עינב שיף

20.1.2009 / 1:46

השמעה ראשונה לתשובה המוחצת של מיכל אמדורסקי לבעלה כולל ראיון מיוחד

יח"צ - חד פעמי

מיכל אמדורסקי - "רוק סתם"
מילים: מיכל אמדורסקי וינאי רטפן

אי אפשר להתעלם מ"רוק סתם", הסינגל הראשון של אמדורסקי מתוך אלבומה הראשון מזה חמש שנים. לא מהלחן הכובש שלו – כנראה מחווה לא מודעת ל”Womenizer" של בריטני ספירס - ובטח לא מהטקסט הבוטה שלו, שבו אמדורסקי לא עושה חשבון לבעלה לשעבר ויורה לעברו שורות קשות כגון "משחק אותה מתוחכם", "עושה שורה מכל דבר", "נרקב בברים הקטנים" ו - "בולע כל דבר, מהר לפני שהוא נגמר, שוכח מי אתה, אתה כבר אבא להזכיר לך". "ישר מעורר את השדים, הא?" צוחקת מיכל אמדורסקי כשאני מקריא בפניה את השורות האלו. "אני מעדיפה לא לדבר עם עיתונאים על מה שאני מרגישה, כי אני מאד פרטית ואישית, אז כתבתי הכל בשיר. אבל האמת היא שהרוב הוא פיקשן, הגרעין של השיר, ה'רוק סתם' הוא של ינאי רטפן (מחבר להיטה הראשון "חייל שלי" ועמו עבדה אמדורסקי על השיר – ע"ש). הוא שלח לי את זה במייל והתלהבתי, אז לקחתי את זה כמו שאני אוהבת, לכיוון גרוטסקי וקיצוני".

אסף שמע את השיר?

"השמעתי לו את זה. הוא די צחק. אני יודעת עם מי יש לי עסק"

הפסקה מתודית עם שורות על הרגלי שתיה, וחזרה לקצב של "פופ סתם". במשך שנים אמדורסקי ניסתה להלך על הקו שבין פופ מתקתק מחו"ל וליין הפקה שגם הרדיו הישראלי יאהב. נראה שב"רוק סתם" היא סוף סוף מצאה את האיזון הזה, שמזכיר בהזדמזמות שלו להיטים אחרים מדבקים מהזמן האחרון, כמו “Love Boy” של דנה אינטרנשיונל, כשגם הקריצה ללהיט הענק של ספירס לא נעלמת מעיניה של אמדורסקי. "הנרי, המפיק המוזיקלי של השיר ואני, רוויים ממוזיקה מחו"ל, ממש בולעים אותה, גם בריטני ספירס. אנחנו ניזונים ומופרים משם, כי קו הפופ בארץ הוא של נעמי שמר. תמיד אמרו לי שהשירים שלי קשים מדי לרדיו כאן, ונמאס לי. פופ זה לא משהו שאמור להישאר במקום עם השנים. הגיע הזמן שיפסיקו להגיד שמיכל אמדורסקי זה חדש מדי בשבילנו. פאקינג 2009 כבר, תפתחו כבר את הראש".

ומה יחשבו הילדות?

בחזרה לטקסט, שהוא ללא ספק תשובה מוחצנת והולמת לאלבום הפרידה הנפלא של אסף אמדורסקי, "הרי את" שיצא לפני מספר חודשים. הבחירה של מיכל, בין אם מדובר ב"פיקשן" או לא, לכבס סוג של כביסה מלוכלכת בחוץ, מעוררת מחלוקת, בוודאי כשלזוג שתי ילדות אשר יגדלו יום אחד ישאלו את אימן על מי אמא כתבה את "משחק אותה כל כך מושלם מתוחכם/ אתה מרגיש מעל כולם".

"זה כמו שתסריטאי כותב סרט שיש בו מימד אוטוביוגרפי", היא אומרת בתגובה. "הוא לא יכול להתחשב כל הזמן במה שהמשפחה תגיד לו. 'בראשית' של אסף הוא השיר שמילה הכי אוהבת מהאלבום שלו והוא טקסט מאד קשה על פרידה ועזיבה. היא לא שואלת אותו מה המשמעות של המילים בשיר. תראה, עברתי תקופה מאד קשה בחיים שלי והיצירה היא חלק מהפיתרון. אנחנו אמנים ויוצרים, שכותבים גם דרך האוטוביוגרפיה שלנו. מצד שני, יש לנו גם משפחות וזה לא צריך לבוא אחד על חשבון השני. כמובן שלא נפגע בילדות שלנו, אבל אני לא אוכל ליצור אם כל הזמן אחשוב מה הן יגידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully