וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: תמר גלעדי - "סימני דרך"

17.5.2011 / 7:27

גלעדי, כלתה של נעמי שמר, חוזרת באלבום חדש בשם "בלוז לנעמי", המורכב משיריה של המוזיקאית המנוחה: "התאהבתי בנעמי היומיומית ושכחתי שהיא גם המשוררת הלאומית", היא אומרת

יח"צ - חד פעמי

11 שנים מאז שפרצה לתודעת המיינסטרים בישראל עם "האהבה מתה", תמר גלעדי חוזרת הביתה. ובכן, לא בדיוק הביתה, אלא לבית חמותה, נעמי שמר ז"ל, שהיא גם אמו של בעלה, המוזיקאי אריאל הורוביץ. גלעדי מוציאה את "סימני דרך", סינגל ראשון מתוך "בלוז לנעמי", אלבומה הרביעי, שיכלול גרסאות לשיריה של שמר. גלעדי תשיק את האלבום ב-5 ביולי במרכז עינב בתל אביב.

תמר גלעדי.
זוכרת את החמות. תמר גלעדי

"גדלתי על השירים של נעמי שמר", מספרת גלעדי. "לא תיארתי לי שאמצא את עצמי יום אחד כחלק ממשפחתה, נשואה לאריאל בנה. אבל מרגע שזה קרה, הקרבה הפכה להיות טבעית בשבילי. התאהבתי בנעמי היומיומית ושכחתי שהיא גם 'המשוררת הלאומית'". כשנעמי נפטרה, גל האבל ששטף את הארץ הזכיר לי שנעמי שמר בעצם שייכת לכולם והרגשתי צורך לשמור על נעמי הפרטית שהכרתי כדי שלא אשכח אותה כפי שהיתה".

"אז גם הבנתי את הפער העצום בין נעמי שמר ה'ממלכתית' לבין האישה בעלת האופי הזרוק והפרוע שקיבלה את פניי בחיוך ממזרי וברגליים יחפות", מוסיפה גלעדי. "הבנתי שהשירים שהפכו להמנונים ונלמדים בבתי הספר, נכתבו על ידי אישה מרדנית, שחיה מאז שעזבה את הקיבוץ כפי שכתבה בעצמה, חיים של 'זמר נודד'. את הצד הזה של נעמי, החלטתי להביא לידי ביטוי בביצועים חדשים לשיריה".

  • עוד באותו נושא:
  • תמר גלעדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully