וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בסנט פטרבורג באמת אוהבים סופרים ישראלים?

אייל דץ

11.3.2010 / 10:17

השבוע דווח כי אתגר קרת ואשכול נבו נבחרו לסופרים האהובים ע"י קוראי הספריות בסנט פטרבורג. בדיקה מגלה שהקולותשהם גרפו הגיעו דרך האינטרנט ולא בהכרח ע"י תושבי העיר הרוסית

האם אתגר קרת ואשכול נבו הם הסופרים הזרים האהובים על תושבי סנט פטרבורג? הודעה לעיתונות שפרסמה הקונסוליה הישראלית בסנט פטרבורג הכריזה על כך שאוסף סיפורים קצרים מאת אתגר קרת זכה בפרס הראשון בתחרות לספרים שתורגמו לרוסית וכי במקום הראשון בקטגוריה של ספרים שלא תורגמו לרוסית זכה "ארבעה בתים וגעגוע", הרומן השלישי של אשכול נבו. הסופר הישראלי אמיר גוטפרוינד זכה בקטגוריה זו במקום השני עם 40 קולות.

מדובר בתחרות שהושקה השנה לראשונה על ידי ועדת המנהל לאמנויות של סנט פטרבורג שבמהלכה התבקשו קוראי הספריות הציבוריות בעיר לבחור את הסופר הזר הטוב ביותר.

בדיקה של וואלה! תרבות מגלה כי הסופרים הישראלים אכן ניצחו בתחרות אולם בדרך שמעוררת חשד. בהצבעה לתחרות שהתקיימה באינטרנט זכה קרת ל- 146 קולות. נבו. זכה ב-87 קולות אולם, בהצבעות שהתקיימו בקרב המנויים של הספריות הציבוריות עצמם לא זכו הסופרים הישראלים אף לא בקול אחד. לדוגמא, במשאל שנערך בין המנויים של הספריות הציבוריות זכה הסופר רוברטו סביאנו במקום הראשון בקטגוריה של ספרים שתורגמו לרוסית עם 35 קולות.

יש לציין כי למרות שהתחרות היתה מיועדת לקוראים בספריות הציבוריות, אזי שההצבעה באינטרנט היתה פתוחה לכל ולכן אין אפשרות לדעת האם גורם כלשהוא הטה את התוצאות לטובת הסופרים הישראלים.

במרכז התרבות הישראלי בסנט פטסבורג ניסו להסביר את הפער הגדול בין ההצבעה באינטרנט לבין הצבעת המנויים בפועל בעובדה שבספריה הלאומית בסנט פטסבורג ישנו עותק אחד בלבד מהספרים שזכו. לטענתם, המצביעים הגיעו לספרים הישראלים דרך האינטרנט ועיינו בספרים שעותקים שלהם פזורים ברחבי הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully