וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמי מיכאל: "ברגע זה למילים אין כוח"

מרט פרחומובסקי

3.12.2010 / 10:30

הסופר הוותיק, תושב חיפה, הגיב לאסון שפוקד את ישובי ויערות הכרמל. "אילו הייתי צעיר יותר הייתי מצטרף לכוחות ההצלה"

"חיפה אבלה על אבידות בנפש מהשריפה הענקית ויש עדיין חשש לגורלה", אמר הבוקר (שישי) הסופר סמי מיכאל, תושב חיפה, בשיחה עם וואלה! תרבות על האסון שפוקד את הכרמל. "אחרי גלי שרב מתמשכים, גנים, חורש טבעי בין הבתים ויערות על רכס הכרמל שחיפה משופעת בהן עלו באש ועדיין חלקים של העיר נתונים בסכנה. כבר מפנים חלק מתושבי שכונתי על הכרמל, דניה".

"הטרגדיה הזאת", הוסיף מיכאל, "גם השביתה שני חגים שחיפה השקיעה משאבים גדולים בהכנתם - חג החגים וכנס סופרים בינלאומי שנערך ממש בימים אלה על הכרמל. ברגע זה למילים אין כוח. אילו הייתי צעיר יותר הייתי מצטרף לכוחות ההצלה האמיצים המתמודדים עם האסון שכבר גבה מחיר כבד וממשיך לאיים על עירי הירוקה".

"פעילות לילדים חשובה בתקופה כזאת"

"היום מתקיימות בתיאטרון חיפה שתי הצגות בוקר של 'פיטר פן'", אמר משה נאור, המנהל האמנותי של תיאטרון חיפה, לוואלה! תרבות. "אתמול הייתי כל הזמן בבדיקות לגבי מה עושים – אם לקיים את ההצגות או לא. בסופו של דבר ההחלטה של ראש העיר היתה שאירועים שמתקיימים בתוך האולמות יתקיימו. הבוקר הוצאנו SMSים לקהל ואישרנו שההצגות מתקיימות. חלק מהאנשים החליטו לא להגיע, אבל בסופו של דבר האולם די מלא והילדים נהנים ומוחים כפיים. לדעתי פעילות לילדים חשובה בתקופה כזאת, ואני שמח שאנחנו מקיימים אותה. אנחנו מארחים בהצגות קבוצה של ילדים שפונו מטירה".

בתוך כך, אמש הודיע ראש עיריית חיפה יונה יהב כי אירועי פסטיבל "החג של החגים", שהיה אמור להיפתח היום, מבוטלים לאור האסון. לעת עתה, הפסטיבל נדחה בשבוע, אך הודעה על פתיחה מחודשת תימסר בהמשך לאלר שיובהר המצב.

"חיפה באבל, וכל ארועי החוצות שהיו צריכים להתקיים במסגרת החג של החגים בוטלו", אמרה נאוה שפייכר, המפיקה האמנותית של "החג של החגים", לוואלה! תרבות. "היתה תוכנית לבמות חוצות בואדי ניסנאס עם הופעה של מירה עוואד ומופעי קרקס ילדים. הכל היה צריך להיות עליז ושמח. גם כנס הסופרים למען השלום, שהיה אמור לסכם את הפסטיבל, ובסופו היה צריך להיערך מופע חגיגי, יתקיים במתכונת חלקית. גם יריד העתיקות שהיה צריך להתקיים בוטל. כרגע הודיעו לנו שהארועים נדחו לשבוע הבא, אבל עוד אין החלטה לגבי המתכונת. גם לא ברור מי מהאמנים יוכל להופיע."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully