וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת סיפור: האזינו לפרק ראשון מתוך "אותה האהבה כמעט" של מירי רוזובסקי

9.9.2011 / 5:46

האזינו לאורנה פיטוסי המקריאה קטע מתוך רב המכר "אותה האהבה כמעט" של מירי רוזובסקי, שמספרת על יחסיה המיוחדים עם היצירה

יח"צ - חד פעמי

וואלה! תרבות ממשיכה ללוות את מיזם הספרים של איל קיציס, רון לשם ומוטי ליפמן וחברת iCast, במסגרתו עלו למעלה מ-100 קלאסיקות ספרותיות ישראליות לרשת בתור קאסטים להורדה.

השבוע אנו שמחים לשתף בפרק הראשון מתוך רב המכר "אותה האהבה כמעט" של מירי רוזובסקי, העוסק בחברות עמוקה, סבוכה וארוכת שנים בין שלוש חברות טובות החולקות יחד עליות, מורדות והתבגרות. את ספרה של מירי רוזובסקי, מקריאה השחקנית אורנה פיטוסי.

עטיפת הספר "אותה אהבה כמעט" של מירי רוזובסקי.
"הספר הזה הוא הילד שלי, במובן הכי עמוק". עטיפת "אותה אהבה כמעט"

ספרי על הרגע שבו הבנת שהספר שלך הוא אירוע ספרותי גדול

"ספר שלי, בשבילי, הוא לא אירוע ספרותי, לא גדול ולא קטן. הוא אנשים שאני אוהבת. לשאול אותי את השאלה הזו זה כמו לשאול אמא "מתי הבנת שהילד שלך הוא אישיות גדולה". הספר הזה הוא הילד שלי במובן הכי עמוק, רגשי ואינטלקטואלי, וככזה אני אוהבת אותו בכל נימי נפשי. קשה לדעת מתי היה הרגע שהתאהבתי בו, מתי אמא מתאהבת בתינוקה? אבל לפעמים, כשאני מדפדפת בו לצורך כזה או אחר אני מרגישה את השמחה הזו, כמו להריח את הריח של הפיג'מה של הילדים, כמו לפגוש חבר ישן ואהוב, כמו לחזור הביתה".

מה היתה התגובה הכי מרגשת שקיבלת לספר?

"קיבלתי המון תגובות מרגשות לספר הזה. אנשים כתבו לי וצלצלו אלי ודיברו איתי ברחוב. גברים ונשים. מבוגרים וצעירות. אמרו שהרגישו שהספר הזה מדבר עליהם. שהרגשתי אותם. שאלו מאיפה אני יודעת. אבל שתי התגובות הכי מרגשות אליו היו הראשונה והאחרונה. של שתי הנועות בחיי. הראשונה של נועה מנהיים, העורכת שלי, שלא הכרתי עד לאותו יום שבו היא התקשרה ואמרה: 'קיבלתי את כתב היד שלך לקריאה ולא ישנתי בגללו כל הלילה'.

"התגובה האחרונה היתה של נעה, הבת הבכורה שלי, שביקשה לקרוא אותו לפני כחצי שנה, ונתתי לה, עם לא מעט חששות ואזהרות, שנרגעו רק כשהיא באה אלי עם עיניים נוצצות ואמרה: 'אמא, את יודעת? אני קוראת וקוראת ואני כל כך בתוכו שפתאום שמתי לב שששכחתי שזו אמא שלי שכתבה'".

מי את מצטערת שלא קרא את הספר הזה?

"החכמה, מהחכמה היפה ואני".

מי או מה גרם לך לרצות לספר את הסיפור הספציפי הזה?

"כמו בשאלה הראשונה, יחסים של אדם עם ספרו הם יחסים מורכבים. בהבנה שלי אם מישהו או משהו גורם למישהו לספר את המשהו הזה - אז משהו בעייתי כאן. הדבר קורה. הדבר פשוט צריך לקרות. הוא נובע מבפנים. ספר מכתיב את עצמו על הסופר והתפקיד של הסופר הוא להקשיב לו, לטקסט, ולעזור לו להיוולד, למרות הכאב והאומץ והקושי הכרוכים בדבר".

"הספר הזה התחיל כסיפור אהבה של אחת הדמויות עם אחת מאהבותיה, אבל עם הזמן ובחלוף עשר השנים שנכתב הבנתי שיותר משאני מתעניינת בסיפור האהבה הזה, אני מתעניינת בסיפור החברות בין הגיבורה ובין חברותיה. חיבקתי את ההבנה הזו והמשכנו יחד".

איזה סופר צעיר הרשים אותך באחרונה?

"דקלה קידר שכתבה ספר נוער רלוונטי לכל אשה, בכל גיל. ספר נוקב וכואב ומלא באור".


איל קיציס ורון לשם משיקים את הפרויקט - צפו בכתבה

האזינו לקטע מתוך "טורפים של קיץ"

לדף הספר של "אותה האהבה כמעט"

בקרו באתר iCast

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קיבלתי המון תגובות מרגשות לספר הזה". מירי רוזובסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully