וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו דמות קומיקס הפכה לפתע ללסבית? סקירת חידושים של גיבורי על

באטוומן הפכה ללסבית, גרין לאנטרן באופרת סבון - גיבורי העל יוצאים לדרך חדשה וזוכים למתיחות פנים אישיותיות. המשך סקירת חידושי הקומיקס של DC

רוצים שינוי

ברוכים השבים להמשך סקירת "52 החדשות" – חמישים ושתיים סדרות הקומיקס של חברת DC, שמתחילות בערך-מחדש במהלך חודש ספטמבר. למה בערך? כי כפי שמגלים השבוע, חלק מהסדרות קשורות הרבה יותר לשורשיהן מאחרות. ואילו חלק אחר משתמש במה שקורה כדי לקצץ קצת בשומנים. במקרה של אחת הסדרות, זהו שינוי מאוד בולט, שהצליח לעורר לא מעט מחלוקת בשבוע האחרון.

לאחר שבשבוע שעבר באטמן וסופרמן "נולדו מחדש", הגיע תורן של דמויות נוספות, ביניהן באטמן (מה, חשבתם שיש רק באטמן אחד?), הפנס הירוק (הגיבור בעל השם העצוב ביותר ב-DC, כנראה), ואפילו באטוומן – דמות שלא מאוד מוכרת לקהל הישראלי. ולא, אנחנו לא מתכוונים לבאטגירל, בתו של המפקח גורדון, אלא למישהי אחרת לגמרי. וממנה גם נתחיל.

באטוומן

מי שהחלה את חייה על דפי הקומיקס כקייטי קיין – מושא אהבתו של באטמן בשנות ה-50, הפכה ב-2006, עת הושקה מחדש, לקייט קיין הלסבית. ולא סתם לסבית, כי אם כזו שנזרקה מאקדמיה צבאית לאחר שמתגלה מערכת יחסים שלה עם סטודנטית אחרת. בארה"ב הצגת הדמות עוררה מספר שערוריות, כפי שניתן לצפות ממדינה שמתקשה להתמודד אפילו עם ספיידרמן שצבע עורו אינו לבן.

הגיליון הראשון של באטוומן בגרסת "52 החדשות" הוא אחד מהשניים היותר מרשימים השבוע. זה מתחיל בוויזואליה המוצלחת – פרי עטו של ג'יימס ה. וויליאמס השלישי (שכשרונו יותר בומבסטי מהשם שלו), ממשיך בעלילה שמצליחה להציג את המתרחש והדמויות בלי לזנוח קווים חשובים מהעבר, ונגמר בכך שהכותרת משאירה טעם של עוד, יותר מרוב האחרות שהושקו עד כה באירוע.

באטמן ורובין

בצד השני של הסקאלה יש את באטמן ורובין החדשים. עם תחלופת באטמנים ורובינים תכופה, צריך להסביר שהפעם מי שלובש את מסכת העטלף הוא שוב ברוס ויין, ולתפקיד הסיידקיק נכנס דמיאן ויין - הבן שלו עם טליה אל גול (הבת של ראס אל גול – אחד האויבים הגדולים של באטמן, שהוצג ב"באטמן מתחיל").

מתחילת דרכו, דמיאן ויין היה מעצבן. ולא סתם מעצבן, אלא סוציופת אלים שכמעט בלתי אפשרי להזדהות איתו. ההשקה מחדש היוותה הזדמנות ללטש קצת את הדמות שלו, לגרום לאנשים לרצות פחות שהוא ימות כבר, אבל זה לא קרה. מה שאמור להיות פרק פתיחה סנטימנטלי, הופך לדפדוף שמעציב בכל עמוד מחדש, כשמגלים שרובין עדיין שם. ובאטמן עצמו? הוא פשטני יותר מאי פעם, לועס עבור הקורא את מה שאנחנו צריכים להבין בעצמנו.

Demon Knights

אחרי האכזבה מבאטמן, נחמד היה לפגוש בסדרה שהגיליון הראשון שלה כולל את המשפט "לקלטים יש דרכים מוזרות. תמשיך להנהן ולחייך". "Demon Knights" היא סדרה חדשה שמפגישה אותנו עם כמה דמויות מוכרות ביקום של DC. הדמות הראשית שבהן היא אטריגאן, שד סרקסטי בעל רצון להמציא שיטת קיטלוג לספריות, שכלוא בגופו של אדם.

"Demon Knights" היא אחת הסדרות שמתרחשות בעולם של ימי ביניים, מהסוג שמרבים לפגוש בספרי פנטזיה. ומהגיליון הראשון, מדובר בעולם שהוא בו בזמן מלא בהומור – חלקו חנוני למדי – ומלא באלימות. באופן כללי, מעניין יהיה לראות לאן הסיפור הזה יתפתח.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

Green Lantern

ונחזור לבכיינות. "Green Lantern" היא אחת הסדרות הפופולריות ביותר של DC, עם מספר ספין-אופים שלא היה מבייש את באטמן, ועכשיו אנחנו מקבלים נקודת כניסה נוספת לסדרה, עבור מי שראה את הסרט והחליט שהוא רוצה לעקוב אחר האל ג'ורדן. והשיעור הראשון הוא: האל ג'ורדן הוא שמוק בכיין. למדנו את זה פעם אחר פעם לפני ההשקה המחודשת, ונראה שדמותו לא השתנתה.

הגיליון הראשון של הסדרה החדשה ממשיך את קו העלילה הקודם: ג'ורדן פוטר מחיל הפנסים הירוקים (זה עדיין נשמע מגוחך להפליא) לאחר ששומרי היקום – שיבוטים בין-גלקטיים של דוד בן גוריון – החליטו שהוא מסוכן מדי. והטבעת של ג'ורדן? היא עברה לסינסטרו, אחד מאויביו הגדולים ביותר, שנראה כי חזר למוטב. אך לא באמת, כנראה.

השורשים של אופרת הסבון, שנשתלו במערכה הראשונה, צפויים לגדול לעץ מעיק בגיליונות הבאים.

Suicide Squad

אחת הסדרות המדוברות של השבוע האחרון היא "Suicide Squad": השקה מחודשת של קונספט שהיה קיים עוד משנת 1959, אך הפך לפופולרי בשנות ה-80. מעשה בקבוצה של נבלי-על כלואים, שמקבלים את ההזדמנות למתוח את שריריהם כחלק מצוות סודי של ארצות הברית, שנשלח למשימות התאבדות. הצוות מפוקח על ידי אמנדה וולר, אשה מבוגרת, נמוכה ושמנמנה.

לא, רגע, הצוות מפוקח על יד אמנדה וולר, יפהפיה צעירה ורזה. וזה מה שמצליח לעצבן לא מעט אנשים בגליון הראשון הזה. וולר – אחת הדמויות בעלות המראה האנושי ביותר ביקום של DC, הפכה לעוד דוגמנית שבלונית. ומעבר לכך? מוקדם מדי להגיד האם מדובר בסדרה ששווה לקרוא. הדמויות אמנם מסקרנות, אבל קיבלנו מעט מאוד התרחשות והאינטראקציה הקבוצתית היתה מוגבלת.

  • עוד באותו נושא:
  • באטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully