וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ספיידרמן המופלא: סיפורו של איש העכביש

לקראת סרט ספיידרמן החדש שווה לחזור לקומיקס המקורי ולהיזכר מי היתה אהובתו הראשונה, מי האיוב הגדול שלו ומה עם ההורים של איש העכביש?

חוזרים לשורשים

ספיידרמן מגיע. שוב. ההשקה המחודשת של סדרת ספיידרמן בקולנוע אמנם מחזירה למסכינו את פיטר פרקר, אך זהו כלל אינו אותו איש העכביש שפגשנו בסרט לפני עשור. ולא, הכוונה היא לא רק לכך שאנדרו גרפילד מחליף את טובי מאגווייר, כי אם גם לאיש העכביש עצמו. העקרון זהה, אך מרבית הדמויות הראשיות דווקא לא.

הניסיון לספר את סיפורו של פרקר מחדש הביא את התסריטאים של ספיידרמן לשאוב יותר חומרים מהמיתולוגיה של הקומיקס. או, נכון יותר, מימיו הראשונים של הקומיקס – אלה בהם מרי ג'יין לא הייתה האשה היחידה בחייו של איש העכביש. וגם האיש הרע של הסרט נלקח מאחד הגיליונות הראשונים – "הלטאה" הופיע לראשונה עוד בגיליון 6 של "ספיידרמן המופלא".

אז מי הם, האנשים החדשים, ומה הקטע עם ההורים של פרקר? למה לא שמענו עליהם קודם? כל הפרטים כאן.

האהבה הראשונה

גוון סטייסי, אהובתו הראשונה של פיטר פרקר (אמה סטון, במקרה הזה), היא אחת הדמויות המוכרות ביותר בעולם הקומיקס, בעיקר בזכות מה שקרה לה כעשר שנים לאחר שהוצגה לראשונה (זהירות, ספוילרים, אפילו שזה קרה ב-1973). בקו עלילה שעדיין מעורר מחלוקת, סטייסי נרצחה בידי הגרין גובלין – אחת הפעמים הראשונות בהן דמות כל כך ראשית מצאה את מותה, ואחד הסממנים הראשונים של סוף עידן התמימות בקומיקס המיינסטרים האמריקאי.

האם זהו הגורל אותו היא מוצאת גם בסרט? את זה נדע כשהוא יושק בישראל, אבל בינתיים אפשר להגיד שהסרט אמור להישאר יחסית נאמן לקומיקס מבחינת האפיון של סטייסי: בת של שוטר (מפכ"ל ניו יורק במקרה של הסרט), בת זוג תומכת, מטרה לאויביו של איש העכביש.

הנמסיס

"הלטאה", ד"ר קורט קונורס, הוא אחד הנבלים הטרגיים ביותר ביקום של מארוול. קונורס הוא מדען שאיבד את ידו במלחמה (מלחמת העולם השנייה, בגרסה המקורית), ובניסיון לגדל אחת חדשה הזריק לעצמו נסיוב העשוי מ-DNA של לטאה. במצבו כאיש הלטאה, קונורס הוא בדרך כלל יצור פראי ומסוכן – ללא ההגיון הפראי של הענק הירוק, ועם הרבה יותר רצון להרוג.

בו בזמן, בגרסתו האנושית, קונורס מנצל את הידע והאינטלקט שלו לטובה, כשהוא עוזר לספיידרמן, אקס-מן וגיבורי על נוספים בשלל משימות לאורך השנים. בעולם הקומיקס, "הלטאה" כבר אינו קורט קונורס, לאחר שהאישיות שלו גברה על זו של המדען, אך גם במצבו הנוכחי הוא אמנם עדיין נבל אך לא נטול רגשות.

שהביאוני עד הלום

סרטי ספיידרמן הקודמים כמעט ולא התייחסו להוריו של איש העכביש. היה את הדוד בן (ז"ל) ואת הדודה מאי, אבל מה עם אמא ואבא? הסרט החדש ייתן לכם תשובות, ועל פי הטריילרים ניתן לשפוט שאלה תהיינה דומות לתשובות שקיבלנו גם בקומיקס.

ריצ'רד ומרי פרקר, שכביכול מתו בתאונת מטוס, כמעט ולא מוזכרים בקומיקס בשנותיו הראשונות. רק בשנות התשעים החליטו במארוול לספר לנו קצת על מי הם היו, ובהתאם לרוח עולם הקומיקס הפכו אותם למרגלים. הפרקרים היו סוכני CIA, מסתבר, שניסו להסתנן לארגון מחבלים באלג'יר, אך נתפסו. מטוסם הופל, והם כביכול נהרגו, אפילו שאף אחד לא באמת בטוח בזה. חשוב מכך, לאף אחד לא אכפת – אחרי כמה אזכורים בשנות התשעים הם נעלמו ולא שבו עד לסרט הנוכחי.

מחכים לסרט ספיידרמן החדש? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ספיידרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully