וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 019

אמיר אגוזי

17.10.2008 / 9:38

אל תאשימו את קרן השמש, אל תאשימו את אור הירח, אל תאשימו את הזמנים הטובים - תאשימו את הקאסט של אמיר אגוזי

Joubert Singers – Stand on the Word (Larry Levan remix) // Tirk

Sunburst Band – Far Beyond // Electric Chair

Amp Fiddler & Sly & Robbie – Crazy Day // Strut

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

Jazzanova ft Paul Randolph – Let Me Show Ya (Henrik Schwarz remix) // Verve

Plantlife – Sumthin’ About Her // Rapster

Only Child – Lock It // Grand Central

למרות שלעולם לא ביקרתי במנצ'סטר, שמעתי המון על ערבי ה-Electric Chair של צמד היונאבומברס, שבמשך 13 השנים האחרונות שמרו וטיפחו את המסורת של מועדוני מנצ'סטר האגדיים כהסיינדה ו-Shoom. תקליטנים חשובים כמו לורן גרנייה, פרנסואה קיי, ג'ו קלאוסל, דיוויד הולמס, ג'יילס פיטרסון, גרג וילסון וה-Idjut Boys היו מבקרים בו בתדירות גבוהה ותמיד מאזכרים אותו כאחד הערבים האהובים עליהם בעולם. בחנויות תקליטים ברחבי אנגליה שם הערב הפך לחותמת הכשר ומעין הגדרת-על לטווח הסגנונות הרחב שנוגנו שם, מאר אנ' בי, נורתרן סול והיפ הופ ועד דיסקו, האוס, טכנו ומה שזה לא יהיה, כל עוד יש נשמה בגרוב שלו.

את היונאבומברס הכרתי תחילה דרך Only Child, השם תחתיו הוציא חצי הצמד, ג'סטין, שני אלבומים בלייבל גראנד סנטרל של ריי & כריסטיאן (הקטע שכאן הוא מהאלבום הראשון שיצא בשנת 2000). עם השנים התוודעתי לאוספים שלהם, שתקליטי הסמפלרים מתוכם היו מקור מעולה לתקליטים שכבר מזמן יצאו מהמחזור, בעוד הסטים שלהם הציגו דרך ייחודית לשלב בין סגנונות שונים. אז אחרי שמוקדם יותר השנה הורידו את השאלטר על הערב במתכונתו הקבועה, כעת יצא מיקס חגיגי שנקרא "Electric Chair Saved My Life", ובו בעיקר קלאסיקות של דיסקו והאוס שהיו עמודי היסוד של הערב כולו (משום מה האוספים הקודמים היו מגוונים יותר מבחינה מוזיקלית). את המיקס עצמו ניתן לרכוש כקובץ בפחות מ-2 פאונד בחנויות התקליטים המקוונות, והוא מומלץ בחום לכל מי שמתעניין בחזרתו של הסול לרחבות הריקודים (כמו הליין East of Eden המקומי) ובדיסקו והאוס איכותיים באופן כללי.

Dam Funk – Galactic Fun // Stones Throw

Parliament-Funkadelic – Erotic City // Arista

Egg Foo Young – Those Horns

Bonde do Role – Quero Te Amar // Domino

Michna – Triple Dipped Chrome // Ghostly International

Hot Chip – Down with Prince // Moshi Moshi

יש הרבה באזז סביב דאם פאנק, מפיק בוגי-דיסקו-חללי, שיחד עם ג'יימס פאנטס וכמה אמנים נוספים נותנים ביטוי לצד הדאנסי יותר של לייבל האינדי-היפ-הופ סטונז ת'רואו (כנראה גם הלייבל שאמניו חזרו והופיעו כאן הכי הרבה פעמים עד כה). אפשר לדבר בלי סוף על ההשפעה של פרינס על הגל המוזיקלי הזה (כמו גם על עשרות אחרים), אז לא נרחיב ונשאיר את ההדגמה לאוזניים. "ארוטיק סיטי" (כאן בקאבר של ג'ורג' קלינטון וחבורת פארלמנט-פאנקדליק), כמו גם "Controversy" שלו שיצא כמה שנים לפני, הם שירים שעד היום מנגנים תקליטנים ברחבי העולם, ולא רק כי הם קלאסיקות על-זמניות, אלא משום שהגרוב שלהם כזה בן זונה, שאין להם במה להתבייש לצד הפקות שנעשות בימינו.

הברייק מתוך "ארוטיק סיטי" מחבר אותנו למפיק האלקטרו והביטים אנדרו מישנה (Michna), שבעבר הוציא תקליטים כחלק מחבורת Secret Frequency Crew או תחת שם הדי ג'יי שלו, Egg Foo Young, ועתה מוצא אלבום אמן בלייבל האלקטרוניקה המעניין Ghostly International. את דרכו החל מישנה במחוזות של אלקטרו נוסח אנדראה פארקר ולאחרונה הרים הילוך בקריירת ההפקה שלו, עזב את הדיי-ג'וב שלו כמוכר בחנות התקליטים Turntable Lab והפיק את הקטע האוהב עליי באלבום של בונדה דו רול. אלבום האמן המלא שלו שיצא עכשיו, "Magic Monday", חולש על טווח רחב של טמפואים, תתי ז'אנרים וגרובים. גם אם זה לא אלבום שתיקחו איתכם לאי-בודד, הוא עדיין יסגור לכם יופי של פינה במערכת.

Raphael Saadiq – Keep Marchin’ // Columbia

Ayatollah – Into Space // TBC

Jimmy Abney – Come Go With Me // Yoruba

ולסיום – עוד כמה אלבומים שאני מוצא את עצמי מאזין להם בימים האחרונים, ושטעימות מתוכם מפוזרים פה ושם לאורך הפודקאסט הנוכחי:

אמפ פידלר הוציא אלבום חדש שהופק על-ידי לא פחות מסליי & רובי האגדיים ויוצא בלייבל Strut, שבעבר התמחה ברי-אישיוס וכעת שב לפעילות אחרי הפסקה קצרה; רפאל סאדיק, זמר ומפיק האר אנ' בי הסופר מוכשר, הוציא אלבום חדש, בו מתארחים ג'יי זי, ג'וש סטון ואפילו סטיבי וונדר; ג'ק ספלאש הוציא אלבום שני תחת השם Plantlife ומופיע אצלנו עם קטע מתוכו זו הפעם השנייה; מפיק ההיפ הופ איאתולה הוציא אחלה אלבום של ביטים אינסטרומנטאליים; ובלייבל Yoruba של מפיק ההאוס אושונלאדה (ללא ספק הבנאדם עם הלוק הכי מגניב בעולם הדאנס) יצא אלבום סול מפתיע לזמר בשם ג'ימי אבני – כולו סול מלטף שמתאים היטב למשחקים ובילויים שבין הסדינים. האזנה נעימה.

נ.ב - עוד דרך להעלאת המצב הרוח. תבדקו את הלינק השביעי ב-7בום! - הקליפ החדש, המצחיק והמופרע של פליינג לוטוס.

  • עוד באותו נושא:
  • רפאל סדיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully