וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 19: דטרויט מאז ולתמיד

7.6.2012 / 9:15

בשבוע שבו ארצות הברית סוף סוף סגרה מעגל עם הטכנו של דטרויט, הקאסט של יותם אבני ממטיר קטעים עדכניים בראשות אלוהים - קרל קרייג

יאללה סולחה

אם לסכם את השבוע החולף על תעשיית הקלאבינג בתמונה אחת תהיה זו התמונה בה נראים ג'ף מילס ודריק מיי מטביעים את חתימות כפות ידיהם במסגרות בטון מחוץ למוזיאון ההיסטורי של דטרויט. כמעט 30 שנה מאז הגיח לעולם רשמית הסגנון המוזיקלי הידוע לשמצה - טכנו, ומסתמן כי רק כעת ארה"ב מתחילה להפנים את העבודה כי מדובר בתרבות מוזיקלית שאיננה בת חלוף אלא בעלת משקל, משמעות וחשיבות היסטורית.

האירוע ההיסטורי המרגש בו הטביעו את חותמות ידיהם גם חואן אטקינס, קווין סנדרסון, קרל קרייג ואדי פולקס שימש כיריית הפתיחה לפסטיבל המוזיקה האלקטרונית של דטרויט שנערך בסוף השבוע החולף זו השנה ה-12. למעלה ממאה מפיקים ותקליטנים שונים מרחבי העולם הופיעו במשך שלושה ימים מול למעלה ממאה אלף מבקרים. האירוע המרכזי והמרגש יותר מכולם אולי במסגרת הפסטיבל היה ערב מיוחד לציון 25 שנה לחברת התקליטים KMS של קווין סנדרסון בו תקלט חתן השמחה לצד חואן אטקינס, דריק מאיי ולמרבה ההפתעה גם אדי פולקס - אשר במשך שנים טען כי השלושה גרמו להתעלמות במכוון מחשיבותו השווה להם בהולדתו של הסגנון המוזיקלי. אם לכבוד הסולחה המרגשת בין פולקס לשלישייה ואם לכבוד כך שכיום יותר מאי פעם (ובמיוחד בתל-אביב משום מה) דטרויט דומיננטית על המפה הפוליטית מוזיקלית יותר מאי פעם, החיים בלופ מקדיש פרק מיוחד לעיר שבראה תרבות מוזיקלית חובקת עולם מאפר ואבק.

המדריך לטרמפיסט בגלקסיה

בניגוד אולי למצופה לא תמצאו במהלך המיקס את אותם להיטי עבר וקלאסיקות שחוקות, פנינו כפני החזון המוזיקלי של העיר אל העתיד, ועל כן החומר הנבחר למהדורה זו הוא בדגש על הוצאות עדכניות. ניתן למצוא כאן את המנעד הדטרויטי המצופה ממלודיות עגמומיות עד ריתמיקה מונוטונית מדיטטיבית שתכניס אתכם לטראנס.

הקאסט נפתח – איך לא - עם מורינו ורבינו קרל קרייג. בימים אלה בהם חברת התקליטים שלו חוגגת עשרים שנות מצוינות החליט קרייג כי מדוע לא להציע תוכן בעל ערך מוסך עבור הרבים אשר משתוקקים לכך. תמורת 10 דולר (מדי חודש) גם אתם יכולים כעת להצטרף לממשק מוזיקה ותוכן בלעדי של הלייבל ולהשיג סינגלים והוצאות מיוחדות של הלייבל הרבה לפני כולם. החודש למשל הגיש קרייג להורדה פרויקט בשם "Sketches" שכשמו כן הוא אוסף של קטעים שטרם סיים להפיק ומעולם לא ראו אור. הפרויקט מוצג תחת הכינוי Carls Davis (על משקל מיילס דיוויס/ קרל קרייג), תקראו לזה מגלומניה, מבחינתי - אמת בפרסום.

מיד אחרי קרייג, שגם הסקיצות שלו נשמעות יותר טוב מכל הפקה מוגמרת של מישהו אחר, משתחל פנימה אחד הסינגלים הלוהטים ביותר החודש "Yesterday and Today" של מונטי לוק - פרפרזה מודרנית על קלאסיקת הטכנו French Kiss של ליל לואיס ששורפת כל רחבה כרגע. אחרי הקלחת המלודית דברים נעשים מעט יותר אפלים ומסתוריים כשבדקה העשירית משתרבב פנימה רימיקס חדש של קני לרקין ל-M.A.N.D.Y - כלי תקלוט מושלם ליצירת מתח מיני לח.

את האופל שוברת תרועתו הרמה של Analog Prayer, טראק חינמי חדש להורדה מאת Santiago Salazar. לצידם של DJ 3000 ו-Mark Flash שמפציעים אחריו נחשב סנטיאגו לאחד המפיקים החשובים בגל הדור השלישי של מפיקי טכנו מדטרויט. עוד בתוכנית האמנותית ניתן להיתקל במהלך המיקס גם ב-"Circus Act" סינגל חדש ובועט במיוחד של סטייסי פולין ו-Engineroom ההוצאה הראשונה של הצמד Detroit Grand Pubahs בלייבל החדש שפתחו לעצמם.

בתואר "אחי מה זה הטראק ששמת עכשיו?" זוכה שוב הקדוש ברוך הוא - קרל קרייג, הפעם תחת הכינוי Papperclip People. Throw, אולי הסינגל האהוד ביותר מכל עשרות ההמנונים להם אחראי קרייג במהלך הקריירה שלו, זכה החודש לעיבוד מחודש מאת הצמד הסקוטי Slam. מהלך שהסבירות לכישלונו הינו אפסי. גם אתם מעוניינים לבצע מהלך בר סבירות אפסית לכשלון? בואו לחזות באגדה דטרויטית נוספת בשם טרנס פרקר מתחרע על הפטיפונים של הברקפסט מחר.

האזנה נוספת:

Terrence Parker - Summer Gladness

Monty Luke - Cinematicpod 008

Santiago Salazar - Minority Mix 5

הפלייליסט

00:00 Carls Davis - Sketches (B1) (Planet E)
04:00 Monty Luke - Yesterday and Today (Black Catalouge)
10:20 M.A.N.D.Y & Adultnapper - Bus Ted (Kenny Larkin Long Neve Remix) (Get Physical)
16:00 Santiago Salazar - Analog Prayer (Soundcloud)
21:21 Dj 3000 - Her Smile (Mark Flash Remix) (Motech)
25:06 Stacey Pullen - Circus Act (Original Mix) (Blackflag Recordings)
29:45 Papperclip People - Throw (Slam's RTM Remix) (Planet E)
36:16 Detroit Grand Pubahs - Engineroom (Engineroom)
43:05 Monty Luke & Phil Agosta - Master Of The Drum (Monty Luke Remix) (KMS)
49:52 Mr De' - Rennaisance (Electrofunk)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully