וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: בני בשן - "67"

עינב שיף

27.1.2009 / 8:02

בני בשן שב להאיר את חיינו עם אלבום שלישי, "מעשה באדם", ואף מספר על הרגע בו דייב שאפל גרם לו להבין שאפילו הוא ישראלי

מערכת וואלה!

בני בשן - "67"

כשבני בשן מנסה להסביר את משמעות הסינגל החדש שלו, "67", הוא נזכר דווקא בסטנד-אפ של דייב שאפל. "הייתי בהופעה שלו בחו"ל", מספר המוזיקאי המצוין, "ויש לו בדיחה על ישראלים שאומרת 'איך אתה מזהה ישראלי? אתה הולך למלון. מה אתה רואה במלון? מישהו נשען על דלפק. זה בטוח ישראלי'. אז צחקתי מהבדיחה הזו ושחזרתי איך כמה שעות לפני זה באמת נשענתי על הדלפק והבנתי, שלא משנה מה, אני ישראלי".

ומה ישראלי בעיניך ב"67"?

"אני שונא להסביר שירים שלי, אבל זה קורה בשני מישורים. הראשון הוא של האהבה ויחסים ואילו השני הוא המישור של האדם מול המדינה, כמו בשנות החמישים ואני חושב שהערבוב הזה הוא כמעט הכרחי במדינת ישראל. נכון, אם לא נדע להפריד יהיו לנו רגעים נוראים כאן וגם המדינה היא לא גוף שקיים בפני עצמו אלא מושג תיאורטי שהמצאנו כדי להגן על עצמנו. אבל עדיין, באיזשהו רמה אתה חייב להכיר בכך שאתה ישראלי וזה חלק מהעניין"

"67" ייצא באלבומו השלישי והמתקרב של בשן, "מעשה באדם". "מדובר באלבום קשה מאד", הוא מספר. "אם באלבום הבכורה היו כמעט רק צחוקים ובאלבום השני שילוב בין צחוק לרצינות, האלבום הזה רציני לחלוטין. זה לא אומר שאיבדתי את ההומור, אבל חתכתי מראש שירים קצת יותר קלילים בשביל ליצור יחידה אחת של שירים שראו דם. בכלל, באולפן אני לא משחק. אני מחפש ליצור דיסק שינחם אותי כמאזין".

***

עד שייצא אלבומו השלישי, בשן ממשיך להופיע בערך בתדירות של אחת לחודש עם להקתו הוותיקה. לכשייצא האלבום, יחזור בשן להופעות יותר אינטנסיביות. "הקפדנו שבלהקה יהיו רק אנשים שאוהבים אחד את השני", הוא אומר. "לנגן איתם זה כמו לצאת לחופש. או מילואים, רק שבמקום לייצר מוות, מייצרים חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully