וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעולם לא חתמתי על מכתב הקורא לחרם"

עינב שיף

29.8.2010 / 16:55

הקאמרי טען כי 4 שחקנים, ביניהם דרור קרן, חזרו בהם מהסירוב להופיע באריאל, אולם שמו נמצא ברשימה עדכנית של החותמים. אולה שור סלקטר לוואלה! תרבות: "מעולם לא חתמתי על המכתב"

סיפור החתימה על מכתב יוצרי התיאטרון הקורא שלא להופיע באריאל מסתבך. בהנהלת תיאטרון הקאמרי אישרו לוואלה! תרבות כי ארבעה שחקנים החתומים על המכתב – דרור קרן, אלון דהן ועירית קפלן חזרו בהם מהתמיכה בו. דוברת הקאמרי אפרת אברהם אמרה בשיחה עם וואלה! תרבות כי קרן שלח מכתב להנהלת התיאטרון, בו כתב כי "חרם גמרנו לעשות בכיתה ג'".

המכתב של קרן הגיע לידי וואלה! תרבות והוא המופנה למנכ"ל התיאטרון נעם סמל ולמנהל האמנותי עמרי ניצן וכך נכתב במכתב: "מעולם, אומר את זה שוב, מעולם, לא חתמתי על מסמך שקורא להחרים מישהו ולעולם גם לא אעשה זאת", כתב קרן. "'חרם', גמרנו לעשות בכיתה גימל. לא מאמין בחרמות ולא בסירובים גורפים. אני גם לא 'סרבן', לא סירבתי, איך יכולתי לסרב למשהו שטרם נתבקשתי אליו? ביקשתי לצרף את שמי לפניית בקשה למנהלי התיאטראות, כאשר נודע שלראשונה מתעתדים תיאטרוני ישראל להציג מעבר לקו הירוק. בד בבד, כידוע לכם, ביקשתי מכם, בהודעת דואר, מיד כשזה נודע לי, לא לשלוח אותי להציג מעבר לקו הירוק".

"למהותו של עניין, אנסה להסביר", הוסיף קרן. "קשה לי לקבל את הגישה הזאת של: 'שמע, סתום ת'פה. תפסיק לערב פוליטיקה, תעלה על הבמה ויאללה ישחקו הנערים לפנינו'. תאמינו לי, אתם לא רוצים שחקנים כאלה ולא תיאטרון כזה. לא בתל אביב ולא באריאל. יש תיאטרון כזה. קוראים לו תיאטרון בובות. לא, אני לא 'פוליטיקאי', אבל לפעולות שאני עושה או לא עושה, נוקט עמדה או שותק, יש, מה לעשות, משמעות פוליטית. כמו שלהקים עיר מעבר לקו הירוק יש משמעות פוליטית. ואם מציגים שם הצגות והתיאטרון הופך חלק ממפעל ההתנחלויות זה לא טיפה פוליטי? תרבות, מסתבר תמיד ,זו תמיד מילה יותר רחבה ממה שחשבנו. ואיך שהשיח הזה מתנהל, הוא גם חלק ממנה. יאיר לפיד ניסח את זה להפליא בסוף השבוע: 'איבדנו את הסממן הבסיסי ביותר של התרבות: היכולת להקשיב למישהו שחושב אחרת ממך, ולהניח שאולי גם הוא צודק. לא המהות בעייתית אצלנו, אלא דווקא הסגנון... הפכנו למדינה של השמצות המחליפות כל אפשרות לדיון ענייני. ישראל צריכה למצוא את הדרך לחדש את הדיאלוג שלה עם עצמה'. באחד עשר שנותיי בתיאטרון הקאמרי, אני גאה לומר, מעולם לא הייתה צנזורה לא בתכנים האמנותיים ולא על זכותו של אדם לשאת את דברו. לא הייתי נמצא בו דקה נוספת, אם לא הייתי מרגיש כך. יחד עם זאת, במידה ואדרש, להסכים או לסרב, אחליט ואשא במחיר. אני משלם אותו כבר.

"קטונתי מלהעניש, לנקוט סנקציות ולהחרים", סיכם קרן. "אין בי שנאה ושום דבר אישי נגד תושבי אריאל. אלימות, סתימת פיות, וחרמות הן מימין והן משמאל, לא היו ולא יהיו דרכי. ובהצלחה לראש הממשלה בשיחות הקרובות".

דרור קרן. שי אוקנין
ובהצלחה לראש הממשלה. דרור קרן/שי אוקנין

גם אולה שור-סלקטר הוצגה על ידי הקאמרי כמי שחזרה בה מחתימתה במכתב, אלא שבשיחה עמה, אמרה השחקנית כי כלל לא היתה קשורה למכתב: "מעולם לא חתמתי על המכתב הזה, כך שאיני יכולה לחזור בי מהתמיכה בו", היא אמרה בשיחה עם וואלה! תרבות. גם בעלה, מיכה סלקטר, טוען כי מעולם לא חתם על המכתב.

"אני ראיתי את התוכן שלו עם השם שלי ושל בעלי מתנוססים מעליו כיממה אחרי שהוא פורסם", הוסיפה שור-סלקטר. "בשיחת טלפון שקיבלתי קודם לכן, טרום המכתב, התבקשתי להצטרף אבל לא למכתב הזה – אלא לבקשה למנהלי התיאטראות לקיים דיון על הנושא ולזה הסכמתי - רוצים דיון, שיהיה דיון. הייתי בדרך לבית החולים עם הבת שלי ובכלל לא ידעתי שזה תוכן המכתב".

וואלה! תרבות: זה מכתב של הקולגות שלך. זה תרגיל קצת מלוכלך, לא?

שור-סלקטר: "ורדית שלפי (מיוזמות המכתב – ע.ש) יודעת טוב מאד מה שאני חושבת ואני כבר דיברתי איתה על זה. הדברים הוצגו אחרת ולחתום אפשר רק מתחת למשהו שקראת. לא קראתי את המכתב וראיתי את זה רק אחרי שזה פורסם. אני לא שופטת את הדעות של הקולגות שלי, זה לא העניין. אני לא יכולה שישתמשו בשם שלי על משהו שאני לא חתומה עליו".

"הילדה שלי עם דלקת ריאות קשה ואני לא מבינה מאיפה זה נחת עליי", הוסיפה שור-סלקטר. "את השקפותיי הפוליטיות אני שומרת לעצמי, לא התכוונתי לחרמות ולסרבנות. לא התכוונתי לעורר פה סערות, מספיק אני בסערה משל עצמי".

"לא רק שהיא חתמה, היא גם התראיינה בנושא, כך שזה קצת מוזר", אומרת ורדית שלפי, מיוזמות המכתב בתגובה. "יש כמה שחקנים שנסוגים ויש מצטרפים, כך שזה דו סיטרי. הבאז התקשורתי הרתיע חלק מהאנשים וגרם לחלק מהאנשים להצטרף. אני יודעת באיזו מדינה אני חיה, נורא קשה לצאת מהארון הפוליטי. ייתכן שיש גם קצר בתקשורת עם חלק מהאנשים, דיברתי גם עם אולה וגם עם מיכה והעברתי לשניהם את המכתב. אני מכבדת את הנסיגה שלהם. גם אני נסוגתי בחיי מדברים".

לאחר מכן ביקשה שלפי להוסיף את הדברים הבאים: "כל חותמי המכתב להנהלות התיאטרונים קיבלו נוסח של המכתב, בטלפון או במייל או בשיחה פנים אל פנים, בכללם בני משפחת סלקטר (מיכה, אולה ואברהם - אביו של מיכה, ע.ש). במקרה של משפחת סלקטר, ייתכן שחלה אי הבנה או טעות טכנית מצערת, שבגללה הם השתרבבו לרשימת החותמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully