וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שהילדים אוהבים

אלון עוזיאל

30.3.2010 / 7:30

הילדים כל כך מתרגשים מהגעתם של ארט ברוט להופעה בישראל שלדוד אלון לא היתה ברירה אלא להכין להם מתנה בהתאם

Art Brut / Formed A Band - 00:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הם לאינדי מה שאמינם היה פעם לפופ. ארט ברוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

השיר הראשון של ארט ברוט הגיע ב-2004, צעק בקול "הקמנו להקה", ושם את חברי הלהקה – אדי ארגוס, ג'אספר פיוטצ'ר, פרדי פידבק, איאן קאטסקלין ומייקי ברייר – בחזית של האינדי-רוק הבריטי. אז נכון, בשיר יש הרבה הבטחות שעדיין לא קוימו, כמו למשל הטענה שארט ברוט הולכת לכתוב שיר שיהיה אוניברסלי יותר מ"יום הולדת שמח" או להיות הלהקה שתגרום לישראל ולפלסטין להסתדר (ובראיון הראשון שלי עם ארגוס, ב-2007, הוא הסביר לי שהוא ניסה, אבל שזה פשוט מסובך יותר ממה שהוא חשב). אבל גם ללא קיום ההבטחות זה טוב שארט ברוט מופיעים בישראל. מדובר בלהקה הכי ביקורתית שפועלת בשנים האחרונות וזו שמעבירה את הביקורת שלה עם ליטרים של סרקזם וקלילות. תרצו או לא – ארט ברוט לאינדי היא מה שאמינם היה פעם לפופ. לא פחות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

Art Brut / Demons Out! - 02:47

"אני רוצה שלאנשים יהיה טעם טוב יותר במוזיקה ואני לא יודע איך לגרום לזה לקרות" אמר ארגוס בראיון שפרסמנו איתו שבוע שעבר. ב-"Demons Out!" הוא מסביר את מהות המלחמה התמידית שלו בשטן שהוא אנשים עם טעם רע במוזיקה.

The Replacements / Color Me Impressed - 06:24

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק מהם זקנים כמעט כמו ההורים של אדי ארגוס. עטיפת האלבום "Let It Be" של הריפלייסמנטס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-2007 יצאו ארט ברוט לסיבוב הופעות משותף עם ההולד סטדי – היחידה שמתחרה בארט ברוט על טייטל "להקת הרוק הטובה בעולם" וקרייג פין, הסולן של ההולד סטדי, הכיר לארגוס את הריפלייסמנטס. מאז ארגוס לא מפסיק להזכיר בכל הזדמנות את הלהקה המצוינת הזו שלא זוכה למספיק הכרה. עד כדי כך שבאלבום האחרון של ארט ברוט הוא אפילו כתב שיר מחווה ללהקה העתיקה ובו הוא שואל שוב ושוב "איך רק עכשיו גיליתי את הריפלייסמנטס? חלק מהם כמעט זקנים כמו ההורים שלי".

The Black Arts / Glam Casual - 08:48

הבלק ארטס הם פרויקט צד של אדי ארגוס, בת הזוג שלו דיאן ואלדס, קית' TOTP ואחרים. עם הזמן ההרכב שינה את השם ל-Art Naif ועוד לא קיבלנו אף ריליס אמיתי ממנו, אך לבלק ארטס יצא סינגל כפול אחד, עם שיר כריסטמס והקטע הנ"ל, בעל השם הגאוני "גלאם קז'ואל". בשיר הזה ארגוס מסביר איך להיות נוצץ ללא מאמץ וגם זורק את ההצהרה ש"למרות שלא היתה לי הזדמנות לקרוא את כולו/ האינטרנט מלא באנשים רשעים וטיפשים".

Everybody Was In The French Resistance... Now! / G.I.R.L.F.R.E.N - 11:35

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חאלס עם הטלפונים! !Everybody Was In The French Resistance... Now/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצמד EWITFRN של ארגוס ודיאן ואלדס, שהוציא את אחד האלבומים המוצלחים ביותר של 2010, מתכתב עם שירי פופ מוכרים יותר ופחות. בשיר הנוכחי למשל הם נכנסים באבריל לאבין, כועסים עליה על כך שהיא אובססיבית ומסבירים לה, בעדינות, שזה לא יפה לנסות ולגנוב חבר של מישהי אחרת.

Art Brut / Emily Kane - 14:48

ארגוס אולי מתעצבן על אבריל לאבין שהיא אובססיבית, אך זהו מקרה קלאסי של "הפוסל במומו פוסל", שכן "אמלי קיין" זה ההמנון האובססיבי הגדול ביותר של כל הזמנים (אפילו יותר מ-"Every Breath You Take" של הפוליס) ובמקביל – גם השיר הגדול ביותר של ארט ברוט. אם אתם לא מכירים את המילים של השיר, עדיף שתקשיבו עם תשומת לב יתרה במקום שאכתוב עליו יותר מדי משפטים.

Glam Chops / Tell Us, Are You Ready Eddie? - 17:21

גלאם צ'ופס הוא הרכב הגלאם של ארגוס וכנראה הפרויקט המוזיקלי החלש ביותר בו הוא נגע. יחד עם זאת, עדיין מדובר במשהו טוב יותר מרוב הדברים שתמצאו באופן אקראי בבלוגים השונים.

Art Brut / Weird Science - 20:47

אני לא חושב שיש מדור שמטיף יותר מ"הילדים" לגבי שימוש בסמים. ובכל זאת, אני חייב להסכים עם ארט ברוט לגבי הטענה שבמקרה ויש לכם אישיות גבולית, אסיד זה פשוט מפחיד מדי ורצוי להתרחק ממנו. "הייתי שמח כשרק שתיתי ואז מישהו ערבב לי בפנים מדע בדיוני" שר ארגוס על החוויה הרעה שהיתה לו ואני מבין אותו לגמרי. ועדיין, אם אתם מרגישים שלכם זה לא יקרה, אני מציע לכם ללכת עם האמת הפנימית שלכם ולהצמיד את הבול ללשון.

Art Brut / Pump Up the Volume - 24:37

ארט ברוט. Creative Commons
מי גנב לו את ההופמן? אדי ארגוס/Creative Commons

לפעמים שיר פופ רותח עדיף מנשיקה לוהטת.

Everybody Was In The French Resistance... Now! / He's a "Rebel" - 27:24

ארט ברוט מורכבת מילדים חנונים שבזים לתזה שילדים רעים ראויים להתייחסות כלשהי. בשיר הזה EWITFRN עונים לשיר של הקריסטלס ומסבירים את האג'נדה שלהם לגבי ילדים רעים.

Hefner / The Hymn For the Cigarettes - 30:01

להקת Hefner. Creative Commons
מה את חושבת על "ארוחת בוקר בטיפני'ס"? הפנר/Creative Commons

הפנר היא הלהקה שהכי השפיעה על אדי ארגוס. הטקסטים שלו הם ללא ספק שכלול מתקדם של אלו שהגיעו מסולן הפנר דארן היימן והמסרים שלו דומים למדי אם כי ישירים יותר. קחו למשל את השיר הזה של הפנר, שמופיע על האלבום המופתי "The Fidelity Wars", בו היימן אומר "איך היא יכולה לאהוב אותי אם היא לא אוהבת את הקולנוע שאני אוהב" ותחשבו על כמה זה דומה לגישה הכללית של ארט ברוט הגורסת כי אנשים מתחברים על בסיס תרבותי וכי כל דבר אחר הוא חסר חשיבות.

The Last Army feat. Eddie Argos / Je t'aime - 33:52

דה לאסט ארמי הזמינו את ארגוס וביקשו ממנו לשחק אותה רומנטיקן מהסוג הישן בגרסת הכיסוי שלהם ל"ז'ה טאם".

Jonathan Richman / Our Dog Is Getting Older Now - 38:11

גם לג'ונת'ן ריצ'מן יש תפקיד חשוב בהתפתחות של ארט ברוט. שימו לב לשיר הזה, שלקוח מאוסף שירי הילדים "Colours Are Brighter" אך היה יכול להיות בקלות על כל אלבום של ריצ'מן: זה ילדותי, פשטני ועמוס ברגש אותנטי ונוגה, כמו לא מעט שירים של ארט ברוט.

Jeffrey Lewis / Back When I Was 4 - 40:37

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשאמרת כותב השירים הגדול בארצות הברית, למה בדיוק התכוונת? ג'פרי לואיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ארוויס קוקר אמר פעם שג'פרי לואיס (שמגיע גם הוא לארץ במאי) הוא כותב השירים הגדול ביותר בארצות הברית, ובכך לא שלל את האופציה שהוא עצמו הכותב הגדול ביותר בעולם. ארגוס הלך צעד קדימה, למקום יותר כן ופחות נרקיסיסטי והכריז שלואיס הוא כותב השירים הכי גדול בעולם.

The Art Goblins / My Keyboard Guitar Gently Weeps - 45:13

לפני שארט ברוט התגבשה, לארגוס וג'אספר היה את הארט גובלינס (הכוללים אנשים נוספים שעבדו עם ארגוס במהלך השנים). הארט גובלינס לא הספיקו להוציא אלבום שלם וסינגלים שלהם – שלרוב מכילים טקסטים שלאחר מכן הגיעו לשירים של ארט ברוט – הם דבר נדיר וקשה להשגה, על אחת כמה וכמה באיכות ראויה. בשיר עם השם המבריק "My Keyboard Guitar Gently Weeps" השניים מנסחים את הגישה השונאת ארטיסטיות בשקל שהמשיכה לארט ברוט, עם משפטים כמו "עומק הנהר וגובה ההר/ מוזילים את שאני מרגיש בפנים/ כי אני לא שוכב ער בלילה עם מחשבות על עומק הנהר וגובה ההר".

The Vichy Regime / I Love Only You - 48:54

דה וישי רג'ים הם הגלגול הקודם של EWITFRN, לפני שהחל הקונספט המהודק של שירי תגובה. הקטע הנ"ל הוא קאבר של דה וישי רג'ים לאחד השירים היפים ביותר של הפנר בפרט ואחד השירים היפים ביותר שנכתבו בכלל.

Art Brut / People in Love - 52:08

ארט ברוט. Creative Commons
עזבו אתכם מדיכאון. ארגוס/Creative Commons

הקלילות של אדי ארגוס וההתעקשות שלו לא להיות אדם כבד או דאונר רציני נשפכת מכל כיוון של "People in Love" ומהטיעון הצודק שעל כל קשר מתגברים, שתמיד אפשר להמשיך הלאה ושלרוב כל מה שצריך זה כמה שבועות, אלכוהול וסיגריות, אך גם מקרים קשים יותר נפתרים בסופו של דבר. אז על ההופעה של ארט ברוט בתל אביב נגיד כזה דבר – גם אם לא תגיעו אליה, סביר שתתגברו על ההחמצה הזו מתישהו. אבל מצד שני למה לכם לעבור שבועיים של שברון לב? פשוט תגיעו ותפסיקו לחשוב כל כך הרבה. יהיה מדהים, זה בטוח.

ארט ברוט יופיעו בבארבי בתל אביב ביום שישי ה-2 באפריל. פתיחת דלתות: 21:30. מופע חימום: אלקטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully