וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור מזרחית: ישי לוי שוב יוצא מהבוץ

חגי אוזן

18.7.2013 / 0:06

אחרי תקופה קשה שכללה בעיות בריאותיות, שמועות על חזרה לסמים ומתיחות מתוקשרת עם בנו שיר, הזמר ישי לוי מנסה להתאושש, ומקווה שהפעם המזל יישאר לצידו. טור מוזיקה מזרחית

"זהו, נגמר הנאחס. נגמר, נגמר הנאחס, סוף סוף, יא אללה" זעק הזמר ישי לוי כשהגיע לחדר האמנים לאחר ההופעה שלו במועדון הזאפה בהרצליה. ההופעה התקיימה לפני כחודש, והזעקה הזו שיחררה אצל לוי אנחת רווחה אחרי תקופה באמת לא פשוטה.

התקופה הזו כללה אי בהירות לגבי בריאותו וביטולי הופעות כתוצאה מכך. לוי היה אמור להופיע במועדון זאפה בתל אביב וברידינג 3. שתי ההופעות בוטלו מסיבות בריאותיות. ההופעה בזאפה הרצליה התחילה בחשש ברור לעין ולאוזן, אך לאחר כמה שירי גישושים, אפשר כבר היה לשמוע את ישי לוי הישן והטוב: עילוי שרק הולך ומשתבח עם השנים. כנראה שזה היה עניין של ביטחון. "אמרו על כל מיני דברים", סיפר אז לוי. "אפילו ידעו לפזר שמועות שחזרתי לסמים. לא הרגשתי טוב וישר קישרו את זה לסמים. כנראה שזה הכי קל. אבל הנה, עובדה, אני כאן והכל בסדר. עכשיו אנחנו מתכננים עוד כמה הופעות, נשלב גם מחרוזות מהאלבום 'השירים שאהבתי'. מחרוזת כמו 'ערב של שושנים' ושירים אחרים".

ישי לוי, פסטיבל הפסנתר. נמרוד סונדרס
נגמר הנאחס. ישי לוי/נמרוד סונדרס

לאחר ההופעה, לוי לא היה יכול להסתיר את החיוך. אבן גדולה ירדה לו מהלב. "מה שמצחיק זה שדווקא עכשיו הוא שומר על כושר, חי בריא", אומר לוואלה! תרבות המפיק שלו, יפרח מתנה "הבעיה היא שגילו שיש לו חור בריאה. זה יכול לגמור אותו בשניה. אם הוא מעשן סיגריה אחת זה יכול להרוג אותו. אין חוכמות. לכן נתנו לו זמן להחלים. להבריא זה לא עניין פשוט בכלל".

מצבו הבריאותי של לוי השפיע גם על העבודה השוטפת בכל מה שקשור להקלטות. אי אפשר היה לתכנן שום דבר. לוי עובד על אלבום חדש הכולל שירים מקוריים שכתבו לו בין היתר מוש בן ארי, רמי קליינשטיין, ארקדי דוכין ואחרים (ביום ראשון ייצא סינגל חדש שלו, בשם "רק תנגני", שכתב והלחין נדב אסולין). האילוצים הבריאותיים גרמו ללא מעט עיכובים בהפקה. "אי אפשר לדעת מתי הוא יבוא", אומר מתנה. "זה יכול להיות בהתראה של עשר דקות. הוא מתקשר אלי, או אפילו ליעקב למאי, המפיק המוזיקלי, ופשוט מודיע שהוא מגיע. נכנס למוזה, מרגיש טוב ומגיע לאולפן".

- איך אפשר לעבוד ככה?

"זה מה שיש עכשיו ולזכותו יאמר שהוא יודע מתי להגיע. זה מדהים מה שהוא עושה באולפן, ההקלטות נדירות באיכות שלהן. כנראה שרק הוא באמת יכול להרגיש מתי זה נכון. אם היינו קובעים לוח זמנים של הפקה, יכול להיות שסתם היינו מבזבזים זמן. זמר ותיק ומנוסה כמו ישי לוי יודע מתי הרגע הנכון מבחינתו".

- ואיך מפנים אולפן מעכשיו לעכשיו?

"זה משהו שישי לוי הרוויח בזיעת אפו במשך שנים. הוא במעמד מסוים עכשיו, שמכבדים אותו".

במקביל לעבודה על האלבום והחזרה לבמות, פורסם לאחרונה שלוי השלים עם בנו שיר, וב-31 ביולי הם יעלו מופע משותף ברידינג 3. זאת לא הפעם הראשונה שהאב ובנו מופיעים יחד על אותה במה. גם במופע "אני שר לך איריס" אירח לוי את בנו לכמה שירים. בין היתר הם שרו את "מילים הורגות" שכתב מיקי מדר, וחושף במידה מסוימת את היחסים הטעונים בין השניים. "היחסים שלנו בסדר גמור, סתם עשו מזה עניין", אמר לוי. "אני כל הזמן נמצא בקשר עם שיר. את בחירת השירים שהוא קיבל מעמיר בניון, אני עשיתי. בכל הכוונה שצריך אני שם בשבילו. כשהיתה לי ביקורת כלפיו, אמרתי לו אותה וזה הגיע ממקום של אבא שמסביר לבן שלו. יכול להיות שזאת היתה ביקורת קצת קשה, אבל אני לא עושה הנחות בגלל שזה הבן שלי. זה רק בגלל שאני רוצה שהוא יצליח".

מחכים לאלבום החדש של ישי לוי? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ישי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully