וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחינועם ניני ומירה עוואד לא יופיעו למען פצועי עזה

עינב שיף

22.1.2009 / 20:53

שתי הזמרות ביטלו את הופעתן המתוכננת באירוע שתוכנן למחר, לאחר שהופעל עליהן לחץ שלא להופיע

אחינועם ניני ומירה עוואד ביטלו הופעה משותפת באירוע "המוזות לא שותקות", שתוכנן למחר בלבונטין 7 בתל אביב. מטרת האירוע היא לאסוף כספים עבור אלפי הפצועים שנותרו ברצועה לאחר 21 ימים של תקיפות צה"ל.

לדברי מקורב למארגני האירוע, עצומה של יוצרים ואנשי רוח, ביניהם מוחמד בכרי, מכרם חורי, איל סיון, יעל לרר וג'וליאנו מר המתנגדת להשתתפותה של אחינועם ניני בשל דברים שכתבה לתושבי עזה, הופצה בימים האחרונים והגיעה לידיעת המארגנים, שהביאו את העצומה לתשומת ליבה של ניני. בתגובה, החליטו ניני וגם עוואד לבטל את הופעתן באירוע.

"העצומה לדעתן היא עצומה מכוערת", אומר הגורם, "אז הן החליטו לבטל. המארגנים שאלו אותה אם היא רוצה להגיב על דבריה, כנראה שלה זה לא התאים. זה בעצם המשך הקרב של היוצרים הערבים כנגד מירה עוואד והשתתפותה באירוויזיון, בלי קשר לאירוע הזה, שהוא אירוע הומניטרי א-פוליטי. הן כולו היו אמורות לבצע שיר אחד".

בנוסף, מסתבר שיוזמי העצומה תכננו משמרת מחאה מחוץ לאולם המופע בשל השתתפותן של ניני ועוואד באירוע: "אנחנו רק יידענו אותן לגבי מה שהולך לקרות שם", מספרת השחקנית עינת ויצמן, ממארגנות האירוע. אמרנו לניני שישנה אפשרות שתהיה שם משמרת מחאה ונתנו להן להחליט. כמובן שהצענו לאחינועם להגיד כמה דברים בנוגע להתבטאויות שלה והיא החליטה שלא. אני יכולה להבין אותה, לא יודעת שהייתי באה להופיע עם כזו התלהמות והתנגדות"

"זה לא אישי נגדה", אומר ג'וליאנו מר, מראשי המתנגדים לניני ולהשתתפותה של מירה עוואד באירוויזיון. "זו רשימה חלקית של אנשים שמתנגדים, יש הרבה יותר כבר, יש עשרות. אנשים שמגיבים נגדה באופן קשה. היא לא יכולה לירות בהורים ואז לבוא לשיר לילדים אחרי זה". לדברי מר, המארגנים של האירוע פנו אליה ואפשרו לה לחזור בה מדבריה. "אם המופע הזה הוא מופע צדקה, זה בעצם מופע שאותם אנשים שגרמו לעוול הזה יכולים להחיל אותו, מתוך מחשבה שאנחנו הנאורים הגדולים, לא הייתה לנו ברירה ועכשיו אנחנו נותנים כסף לילדים בשמיכות. זה לא אירוע שנועד לנקות את הידיים המגואלות בדם, אלא הוא נגד המלחמה באופן עקרוני. אם אחינועם היתה משתתפת, היה זה אומר בעצם שאנחנו מקבלים את העמדה שלה, זו שבבוקר קוראת למדינה לעקור, להשמיד ולאבד את הוירוס, בפנייה שהיא גועל נפש כלפי עם שבחר בשלטון שלו. גם מירה ביטלה את ההופעה שלה, אבל מירה היא חסרת עמדה, היא גרורה של ניני ושל המנהל שלה. אין לה חשיבות גדולה. גם המאבק בהשתתפות של מירה הוא לא אישי, אבל חשבנו שהיא תשכיל לחבק את התמיכה בה במכתב הזה. במקום זה, היא חשבה שזה נגדה והיא בחרה להתחפר מתחת לשמלה של ניני. זה בטח יביא לה חוזה בפולניה או בבולגריה, אז מי אנחנו שנלין על כך".

עופר פסנזון, מנהלן של ניני ועוואד מסר בתגובה: "אין לנו שום דבר כנגד ג'וליאנו מר. אחינועם ומירה לא יופיעו מחר ואת התגובה וההסבר לכך יקריא אחד המשתתפים באירוע במכתב ששתיהן כתבו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully