וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחס בורר יחס

העונה השנייה של "הבורר" מהודקת יותר מקודמתה, אבל הצורך הכפייתי של רשף לוי להצחיק מפיל אותה בסעיף האמינות. דניס ויטצ'בסקי מחסל

"ברוך אסולין חי או מת?” השאלה הזו העסיקה את צופי "הבורר" מאז סיום העונה הראשונה, לפני שנה וחצי. במהלך הזמן הזה נשמעו גם לא מעט תלונות על כך שלוקח ליוצרי הסדרה כל כך הרבה זמן להפיק עונה שניה, אבל האמת היא שככה עושים טלוויזיה איכותית: משיגים מימון, כותבים, מצלמים, משדרים. אפילו האמריקאים – מלכי הלו"ז הקבוע של עונות בנות 22 פרקים שמשודרים בין ספטמבר למאי - כבר הבינו שזה מתכון לאסון.

ולעונה השניה של "הבורר" , שנראית, משוחקת ומבוימת הרבה יותר טוב מקודמתה - היה הרבה מאוד זמן להבשיל. זה זמן לו הסדרה הייתה זקוקה – עונתה הראשונה, למרות שהייתה מהנה עד מאוד, לא הייתה מהודקת מספיק ולא הצליחה להגדיר את עצמה. מה היה שם - סדרת פשע, סאטירה חברתית, קומדיית מצבים אבסורדית או אופרת סבון? קצת מכל אלה, האמת.

העונה השניה, שהחלה אמש בהוט, כבר הרבה יותר ממוקדת לכיוון מותחן פשע. גם שני הפרקים הבאים מראים כי "הבורר" מנסה לירות הרבה יותר מהר. כמו שרבים מאיתנו מדלגים על מילים בזמן קריאת טקסט, יוצרי “הבורר" ויתרו בפרק הראשון על אקספוזיציות והסברים מיותרים למה שנראה להם כפריפריאלי, גם במחיר של ויתור על הבנת מניעים (מה שגורם לעתים לכל מיני אקטים להיראות קצת תלושים) .

רק לא להשוות ל"הסופרנוס"

אבל הזמן שחלף הוא לא הבעיה הגדולה של "הבורר" בעונתה הנוכחית. זו הייתה, ועודנה, אי-היכולת של רשף לוי להתאפק מהכנסת דחקות כמעט בכל סצינה. הבדיחות האלה, שלעיתים קרובות דווקא מצחיקות מאוד, מטרפדות כל ניסיון להתייחס אל הסדרה ברצינות. גרוע מכך, הן הורסות את אפיון הדמויות. אנחנו אמורים לא רק לצחוק איתן, אלא גם להתרגש ולפעמים לבכות – דבר שהופך לבלתי אפשרי כששניה לפני המאורע הנורא בחייהן, וגם דקה אחריו, הן אומרות דברים שטותיים לגמרי.

אם אהבתם את העונה הראשונה של "הבורר", רוב הסיכויים שתאהבו גם את השניה. היא מהודקת יותר סביב החלקים שעבדו. אבל תעשו לעצמכם טובה, אל תשוו אותה ל"סופרנוס" או לכל סדרת פשע אחרת, הן בכלל לא מאותו ז'אנר, וההשוואה לא תעשה עם צדק עם אף אחד. את מה שהיא עושה, "הבורר" עושה בדרך כלל טוב מאוד. ומה היא עושה? לאיזה ז'אנר היא שייכת? זה, כנראה, לא באמת משנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully