וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: תמר אייזנמן - "Hit Me"

עינב שיף

17.3.2009 / 11:41

המוזיקאית המוכשרת חוגגת החתמה ב- NMC עם סינגל חדש מאלבום שלישי ומדברת על שאיפות, פתיחות וגם הדואט עם אסף אבידן

יח"צ - חד פעמי

תמר אייזנמן כבר לא מרגישה כמו מוזיקאית שוליים כל כך. שרה באנגלית? גם אסף אבידן. קשה להוציא תקליטים? חתמה בחברת התקליטים הגדולה בישראל כרגע, NMC. קשה לפרוץ לחו"ל? בהופעה הראשונה שלה בארצות הברית אנשים חזרו הביתה כי לא נשארו כרטיסים.

"זה בעיקר בזכות הדרך", מספרת אייזנמן לוואלה! תרבות לכבוד הסינגל החדש שלה, "Hit Me". "עשיתי דברים באופן עצמאי ונפתחו ערוצים. בכלל, התהליך שלי משקף את מה שקורה כרגע במוזיקה הישראלית באופן כללי – יש הרבה יותר פתיחות וכמו בכל תהליך תרבותי, השוליים הופכים למרכז, עד שיגיעו השוליים הבאים.

* שלא יגידו שהתמסחרת.

התמסחרתי? תקשיב למוזיקה ותבין שלא. יכול להיות שאני התבשלתי והכתיבה שלי היא לקהל רחב יותר כי אני רוצה להגיד יותר דברים. אני פחות מופנמת היום וגם הקהל התבגר".

איך את מתזזת

ההתבגרות של אייזנמן, 28, נעשית בזמן הקצר שהיא מוצאת לעצמה בין שיתופי הפעולה, האירוחים וגם העבודה כנגנית בלהקת הבית של תוכנית הלילה של ליאור שליין. שם, בדקות הפנויות האלו, נמצא הסוד של אלבומה השלישי "Gymnasium" שייצא בחברת NMC לקראת חודש יוני.

"בשנתיים שלוש האחרונות תיזזתי את עצמי, בעיקר על כביש ירושלים- תל אביב", מספרת אייזנמן. "הייתי כמו תמנון עם הרבה זרועות אבל משלב מסוים התפקסתי על עצמי. בזמן הפנוי שהיה לי ניסיתי להכניס את הפיקוס לתוך האלבום, ודווקא העשייה שלו הייתה מאד אינדי במובן הזה, שאת הרוב אני עשיתי".

את הרוב אמנם אייזנמן עשתה, אבל הקולגה הירושלמית הוותיקה אסף אבידן לא וויתרה על הביקור. "לי ולאסף יש דואט באלבום", מספרת אייזנמן. "מדובר בטקסט שאני כתבתי והוא הוסיף עליו מילים. הוא מדהים בעיני".

* הוא קצת הפך להיות המודל של הזמרים הישראלים באנגלית. את חושבת שאת יכולה להגיע להצלחה שהוא הגיע אליה?

"אני מאד מקווה שאני מסוגלת להביא את הקהל שהוא מביא. אני ואסף הופענו ביחד עוד לפני ההצלחה הגדולה וגם שיתפתי איתו פעולה בהמון דברים. הוא באמת מדהים, אבל אני מקווה שגם אני יכולה".

* זה כולל שאיפות חו"ל?

"טוב שאתה שואל. לפני חודש בערך סיימתי את הטור המסודר הראשון שלי בחוף המזרחי של ארצות הברית. זו הייתה טבילת אש ממש מדהימה ובהופעה הראשונה בברוקלין המופע היה פול האוס ואנשים עוד חזרו הביתה, כך שהמוזיקה עשתה את שלה. אין עוד דיבורים על חתימות בחברת תקליטים, אבל כן מדברים על לבוא ולהופיע שוב. קודם נגיע לדיסק"

תאריכי הופעות של אייזנמן

29.3 – אברקסס, תל אביב
4.4 – מועדון תמונע, תל אביב
7.4 – הקולוני, ירושלים
16.4 – הצוללת הצהובה, ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully