וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכה פרס גוטסדינר: גיל מרקו שני

עינב שיף

4.5.2009 / 15:02

מרקו שני זכה בפרס הנחשב, בו זכו בעבר אמנים כמו סיגלית לנדאו, יהודית סספורטס, יוסי ברגר ועוד. שווי הפרס: 10,000 דולר

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: ענת ברק, רן צימט)

גיל מרקו שני הוא זוכה פרס קרן גוטסדינר לאמן הישראלי הצעיר לשנת 2008. היום (ב') הודיעה סוזן לנדאו, שופטת שלב הגמר, על זכייתו של מרקו שני, באירוע במוזיאון תל אביב לאמנות במעמד חבר השופטים. שתי המועמדות הנוספות שעלו לשלב הסופי ולא זכו בפרס, הן מאיה אטון ומיכל הלפמן.

תערוכתו של מרקו שני במסגרת הפרס, "ציורים כחולים", מוצגת בימים אלה במוזיאון תל-אביב לאמנות, לצד תערוכותיהן של שתי אטון והלפמן. התערוכות יוצגו עד ה15 ביוני. אוצרת התערוכות: אלן גינתון.

"שלוש התערוכות של האמנים הן בבחינת חרוז נוסף המתווסף לשרשרת יצירתם", נימקה לנדאו את הבחירה. "כל חרוז הוא ייחודי לעצמו, אך גם מייצג את הנושאים שמעסיקים כל אחד מהם, את עולם הדימויים שלהם, את השפה שגיבשו ושהפכה להיות מזוהה עמם. מכיוון שכך, לא יכולתי לנתק את השיפוט ממכלול העשייה של כל אחד ואחת מהם וזו גם הייתה נקודת המוצא לבחירה שלי".

"יצירתו של שני נעה בין שני קטבים", הוסיפה לנמק לנדאו. "בין העבודות הציוריות, הדו-מימדיות, לבין המיצבים התלת מימדים. הציורים מתאפיינים בקו רצוף וחסכני, מאופק ולא אישי המשורטט על פני מרחבים של צבע אחיד, שטוח ואטום. לעומתם המיצבים עשירים בפרטים ואוירה, יוצרים סביבה טעונה. לכאורה אלה שני קטבים אך למעשה המיצבים הם במת ההתרחשויות והציורים הם כמו מסך. יחד הם בונים את "התיאטרון" המהפנט והמאיים, היפה והמכאיב, הסנטימנטאלי והקר של גיל מרקו שני".

גיל מרקו שני הוא בוגר האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. הוא הציג תערוכות יחיד ומיצבים במוזיאון ישראל (1997), במוזיאון תל אביב לאמנות (2001) ובגלריות וחללים רבים נוספים.

פרס קרן גוטסדינר לאמנות ישראל מוענק מדי שנה לאמן צעיר, מאז שנת 1995. האמנים הזוכים מקבלים פרס כספי בשווי 10,000 דולר ותערוכת יחיד במוזיאון תל אביב לאמנות, המלווה בקטלוג. השנה נבחרו המועמדים על ידי ועדה הכוללת את פרופ' מרדכי עומר, מנכ"ל ואוצר ראשי, מוזיאון תל אביב לאמנות, דייויד ניומן, מנהל מוזיאון MAGASIN 3 בשטוקהולם, דניאלה לוכסמבורג, אלן גינתון, אוצרת לאמנות ישראלית, מוזיאון תל אביב לאמנות, נתן גוטסדינר ושופטת שלב הגמר, סוזן לנדאו, אוצרת ראשית לאמנויות ואוצרת לאמנות עכשווית, מוזיאון ישראל, ירושלים.

***

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully