וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גוגל בייבי" זוכה בדוקאביב

עינב שיף

12.5.2009 / 20:03

סרטה של ציפי ברנד זכה בפרס הראשי בפסטיבל הדוקומנטריים. "האסיר" זכה בציון לשבח ו"החברה הכי גרועה בעולם" זכה בפרס ראש העיר

הוכרזו הזוכים בפסטיבל דוקאביב 2009 שיינעל ב- 16 במאי. בקטגוריה הישראלית זכה הסרט "גוגל בייבי" של ציפי ברנד פרנק. חבר השופטים, שכלל את איש הקולנוע הגרמני הבכיר וילנד שפק, חבר הכנסת דניאל בן סימון והבמאית לינה צ'פלין, נימק את זכייתו של הסרט בכך שהוא "מבעית בשאלות שהוא מעלה לגבי חיינו עכשיו ובעתיד" וגם "חושף אמת אחרת המתפתחת בעקבות הגלובליזציה". בציון לשבח בקטגוריה הישראלית, שניתן בחסות מפעל הפיס זכה הסרט "האסיר" של אסף סודרי. פרס ראש העיר ליוצר צעיר ומבטיח הוענק לסרט "החברה הכי גרועה בעולם" של רגב קונטס, אשר הצליח "להפוך עסק משעמם ליצירה משעשעת עם גיבורים כובשים". שווי הפרס הוא 30,000 שקלים.

פרס הצילום, באדיבות מועצת הקולנוע,הוענק לצלם הסרט "שיחת חוץ" דניאל קדם. פרס העריכה הוענק לשרי עזוז על עבודתה בסרט "כעבור 9 שנים" ואילו פרס התחקיר הוענק ל"השמצה" המדובר של יואב שמיר, שפתח את הפסטיבל לאחר שזכה לשבחים בפסטיבלים שונים ברחבי העולם, האחרון שבהם היה טרייבקה היוקרתי בניו יורק.

בפרס הראשון בקטגוריה הבינלאומית זכה הסרט "וידוי על סף המוות" מאת פיטר גילברט וסטיב ג'יימס. חבר השופטים, שהורכב מהקולנוען הישראלי הבכיר רנן שור, הקולנוען רועי עמית ועורכת התוכן הפינית אוטי סאריקוסקי מציין כי הסרט " בנוי בקפידה ומבוים היטב... מעורר מחשבה וגם פס הקול המעודן מוביל את הצופה ללב הדיון בנושא עונש המוות".

בקטגורית סרטי הסטודנטים התמודדו 32 סרטים, מתוכם נבחרו חמישה פיינליסטים. הסרט "רסיסים" של יונתן חיימוביץ' זכה בפרס הראשון בתחרות, כשחבר השופטים (הבמאית עמית ברויאר, המפיק והבמאי יהלי גת והקולנוען הצרפתי פול וואזן) מתארים כ"בחיפוש שפה קולנועית שהצליחה לבנות גלריה של דיוקנאות שלעיתים קרובות מצליחים לגעת ונחרתים בזיכרון הצופה". עם זאת, ציין חבר השופטים בדבריו כי לא הצליחו להיות מופתעים מסרטי הסטודנטים, האמורים להעז יותר. כמו כן, מצא חבר השופטים את הסרטים ארוכים מדי, אך בעלי רמת עשייה גבוהה.

הפרס השני בקטגורית הסטודנטים הוענק ל"מחוץ למחנה" של תום כרמי, מהחוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב. חבר השופטים נימק את זכייתו של הסרט בפרס בהצטיינותו על "עבודת התחקיר הרצינית ובחירת דמויות מרתקות". ציון לשבח ניתן לסרט "מוחק את השורות" של מיה מרלנג'ון אהרוני מבית הספר סם שפיגל בירושלים, על היותו " סרט אמיץ בחשיפה וההתמודדות האישית שלו", כפי שציין חבר השופטים.

זו השנה השניה שפסטיבל "דוקאביב" עורך אירוע פיצ'ינג, בו ניתנים מענקים לסטודנטים של בתי הספר הגבוהים לקולנוע מטעם קרנות שונות. הזוכים במענקים השנה הם ענת תל מאוניברסיטת תל אביב, שזכתה במענק הפקה של קרן גשר לקולנוע רב תרבותי על הסרט "אמונה עיוורת", כמו גם רועי וונדר ותלמה שוויצר מבית הספר סם שפיגל, שזכו במענק עריכת אונליין ומענק עריכת פסקול. במענק פיתוח של קרן רבינוביץ' זכו דנה גלייט מבצלאל ("הגביע של אבא") ווואג'י קהבא ואילון קוטלר מסמינר הקיבוצים ("חתונה מעבר לגדר"). במסלול חדש לפיתוח סרטים עליו הכריזו באירוע קרן גשר לקולנוע רב תרבותי ו"yes דוקו" זכו "איגון ואוויצ'ה" של רוני גפן, ו"על כורחך" של אסף בנית - אוניברסיטת תל אביב.

מועדי שידור ב-yes

* הסרט "גוגל בייבי" ישודר בyes דוקו ב-10.6 (חלק א) וב-17.6 (חלק ב).

* הסרט "החברה הכי גרועה בעולם" ישודר בyes דוקו ב-3.6

* הסרט "האסיר" ישודר בyes דוקו בחודש יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully