וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הקולנוע לציפי לבני: "תקני את המעוות"

עינב שיף

8.7.2009 / 14:25

בתום כנס משותף לכלל הגופים המרכיבים את התעשייה, פנו היוצרים ליושבת ראש האופוזיציה בדרישה שתתמוך בהצעת החוק כשזו תעלה מחדש

לאחר ישיבת החירום שנערכה היום (ד'), הוציאו היום כלל הקרנות, הגופים והאיגודים המרכיבים את הקולנוע הישראלי הודעה משותפת נדירה, המגנה את הפלת חוק הקולנוע אמש על ידי מפלגת קדימה. "ענף הקולנוע מגנה את מעשה האיוולת שנעשה אתמול בכנסת ואשר היכה מכה אנושה את הקולנוע הישראלי ואת אלפי המשפחות המתפרנסות ממנו", נאמר בהודעה.

"מתוך רצון 'להביך את הקואליציה' חיסלה הח"כ דליה איציק את תעשיית הקולנוע בישראל. אסור שהקולנוע הישראלי יהפוך לכלי ניגוח ביחסי קואליציה אופוזיציה. 'הגדלת תקציב הקולנוע' שהוצגה כעילה להצדקת הפלת החוק אינה רלוונטית. דורשי טובתו של הקולנוע הישראלי יוכלו לסייע לו בעתיד כשיסתיים ההסכם הקיים. יש לקיים ולכבד הסכמים שנחתמו"

בהודעה פנו אנשי התעשייה ליושבת ראש האופוזיציה, חברת הכנסת ציפי לבני "לפעול בדחיפות לתיקון המעוות ולסייע לקבלת הצעת החוק שהופלה". בנוסף קראו היוצרים לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב ולסייע באישור הצעת החוק מחדש, אשר אמורה להיות מוגשת מחדש על ידי השרה לימור לבנת, ממנה דורשים אנשי הקולנוע להגיש את הצעת החוק באופן מיידי.

"היו חילוקי דעות ברמת עוצמת המאבק שצריך לנהל עכשיו", אמר לוואלה! תרבות יושב ראש מועצת הקולנוע, מיכה חריש. אני הייתי שותף לדעה שאת עוצמת המאבק צריך לכוון לזמן אחר, כי די ברור שמדובר בסוג של תקלה וכל ההערכות הן שב"קדימה" די מתחרטים על העניין. הנושא הפך בהול כי הכנסת צריכה לצאת לפגרה והזמן יחסית קצר כי הכנסת צריכה לצאת לפגרה. אני בטוח שהם מבינים שלא היה כל היגיון בהצבעה אמש, שום רציונל. פשוט גול עצמי".

למרות הכוונה לצאת למאבק מתון יחסית, תעשיית הקולנוע מתכוונת למקד את המחאה נגד הפלת החוק בפתיחת פסטיבל הקולנוע, מחר בירושלים. יושב ראש איגוד המפיקים, מוש דנון אמר לוואלה! תרבות כי "על כל מי שהקולנוע הישראלי בנפשו, לעלות מחר לערב פתיחת פסטיבל הקולנוע בירושלים עם שרוך שחור על זרועו למשמרת אבל. על כל מי שכל הקולנוע הישראלי יקר לו, שיבוא להשתתף באבל שלנו על המעשה הנפשע של קדימה בקולנוע הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully