וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייטינג ארה"ב: כמעט כמו נר ברוח

ענת קם

9.7.2009 / 0:24

שני מליון צופים עמדו בדרכו של מייקל ג'קסון לתואר הלוויה הנצפית ביותר בטלוויזיה האמריקאית. הנסיכה דיאנה ממשיכה להחזיק בכתר, למרות שגם 31 מליון זה מספר מכובד

כ-31 מיליון צופי טלוויזיה בארצות הברית צפו בטקס האשכבה של מייקל ג'קסון. על פי מדד נילסן מדובר בלוויה המשודרת ביותר בארצות הברית מאז הלוויה של הנסיכה דיאנה בספטמבר 1997, שזכתה ל-33 מיליון צופים. הטקס שודר ב-19 ערוצים, כולל רשתות הטלוויזיה הגדולות המשדרות באנגלית וספרדית, בשעות הבוקר והצהריים ונצפתה על ידי מיליונים נוספים באתרי האינטרנט. הלוויה של הנשיא לשעבר רונלד רייגן משכה 20.8 מיליון צופים ב-2004. תכנית עם קטעים מלוויתו ששודרה בפריים טיים באותו ערב משכה 35 מיליון צופים.

על פי אתר הדיילי ניוז, המספרים העצומים שדווחו על ידי נילסן מקטינים את מספר הצופים האמיתי מאחר שהוא לא מדד שידורים של תחנות מקומיות או ערוצים בכבלים. ערוץ MSNBC דיווח על 19 מיליון גולשים שצפו בטקס באתר שלו, יותר ממספר הצופים שצפו בו בהשבעת נשיא ארצות הברית ברק אובמה. CNN דיווח על מספר הצופים השני בגודלו אי פעם בשידור באינטרנט, עם 10.5 מיליון גולשים בכלל ו-4.4 מיליון צופים במהלך טקס האשכבה.

גם אירופה הזילה דמעה מול המסך

למעלה מששה מיליון צופים צפו בטקס האשכבה של מייקל ג'קסון בערוצי הטלוויזיה השונים בבריטניה. ערוצים רבים בממלכה הקדישו את לוחות השידורים ביום שלישי לסיקור השידור חי של הטקס מלוס אנג'לס שנמשך כ-90 דקות. ערוץ 2BBC זכה למספר הצופים הרב ביותר, עם ארבעה מיליון צופים בממוצע בין השעות 18:00 ל-20:45 ופיק של 5.2 מיליון ברבע השעה האחרונה. אתר הגארדיאן מדווח, כי שידור לווית ג'קסון ב-2BBC היה השידור הנצפה ביותר בבריטניה בין השעות 20:00-20:45. ערוץ Skynews זכה לפיק הגבוה ביותר למשדר מאז הפלישה לעירק במרץ 2003 עם 1.16 מיליון צופים.

אתר המגזין וראייטי מדווח כי מיליוני צופים במדינות נוספות באירופה צפו בטקס. לווית ג'קסון. בגרמניה, כ-20 מיליון צופים עקבו אחר השידור במספר ערוצי טלוויזיה והמנצחים הגדולים היו דווקא שני גופי חדשות קטנים שהקדישו חלק ניכר מלוח השידורים באותו יום למותו של ג'קסון ולמורשתו, ערוצי החדשות 24N של ProSiebenSat.1 ו-TV-N של RTL. באיטליה, הערוץ Italia 1 הפונה לצעירים של חברת Mediaset זכה ל-15 מיליון צופים. הערוץ הספרדי Cuatro זכה ל-1.1 מיליון צופים בתכנית מחווה לג'קסון. בצרפת, שודר הטקס בשידור חי בערוצים TF1, 2France ו-6M ונצפה על ידי למעלה ממחצית צופי הטלוויזיה באותה שעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully