וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיקון לחוק הקולנוע עבר

עינב שיף

13.7.2009 / 14:54

התעשייה נושמת לרווחה: חוק הקולנוע עבר בקריאה ראשונה בכנסת, לא לפני שהשרה לבנת תקפה בחריפות את מפלגת קדימה

הצעת התיקון לחוק הקולנוע עברה היום (ב') בכנסת בקריאה ראשונה. 60 הצביעו בעד לעומת 1 שהצביע נגד ו- 0 נמנעים, ובכך הבטיחו את הגידול בתקציב הקולנוע הישראלי על פי ההסכם הרב שנתי שנחתם בין משרד התרבות, משרד האוצר ומועצת הקולנוע הישראלי בתחילת השנה. כעת החוק יועבר לטיפול בוועדת החינוך והתרבות, להכנה לקראת קריאה שנייה ושלישית.

בדברי חברי הכנסת לפני הצעת החוק תקפה חזיתית את השרה לימור לבנת ואמרה כי "בשבוע שעבר לא היה כאן חבר כנסת אחד, לא דאגת לשום רוב שיהיה כאן, עוד הוסיפה איציק כי היא מקווה שהשרה תתמוך בהצעת החוק שהגיש בשבוע שעבר יואל חסון, בו הוא דורש תקצוב בגובה 100 מיליון שקלים בשנה לקולנוע הישראלי. "אני רוצה לראות אותך תומכת גם בהצעת החוק שלנו. להסית תמיד אפשר, שאף אחד לא יטיף לנו מוסר".

חבר הכנסת יואל חסון אמר כי "זה לא עניין של התנגחות, אלא עניין של אחריות. מי שלא לקחה כאן אחריות היא את, גברתי השרה. לא דאגת להצבעה, לא דאגת לנוכחות וציפית שכמו שאת עושה את העבודה בשבילנו, אנחנו נעשה את העבודה בעבורך. ההסדר הוא הסדר שלנו. לקחת אותו כפי שזה ושמת את זה כשלך. יכולת להגיד 'קדימה נתנה 67 מיליון, אני אתן 69', אבל שום דבר. את והממשלה שלך לא חידשת עבור הקולנוע הישראלי. לא הוספתם שום דבר לקולנוע הישראלי והבשורה היחידה שישנה היא מה שאנחנו, ממשלת קדימה. חילקתם מיליארדים, לא מצאתם עוד 10 מיליון?".

השרה לבנת השיבה לתוקפיה ואמרה "חברי קדימה החליטו לעשות פוליטיקה על גבה של תעשיית הקולנוע. הם החליטו לעשות פוליטיקה קטנה, קטנונית, עלובה וכל זה כאן במליאה. שמעתי אתכם, גם את הדמגוגיה. למה אתם לא מזכירים לסיפור, שיושבת ראש האופוזיציה, חברת הכנסת ציפי לבני, הייתה כמעט שנתיים שרה ללא תיק ושרה לפיתוח איזורי, או כמו שאתם קוראים לזה שרה לענייני כלום ושום דבר? אם אתם עושים פוליטיקה על גב תעשיית הקולנוע, אני אשיב לכם באותו מטבע"

חבר הכנסת ניסים זאב, בחר בבמה הציבורית כדי לתקוף את הסדרות "מסודרים", "פולישוק" ו"מועדון הלילה", בטענה כי הן "משחיתות את הנוער". "הנוער יושב לראות את הליצנים, את האלימות המילולית וניבול הפה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully