וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עג'מי" זוכה בפסטיבל ירושלים

עינב שיף

17.7.2009 / 16:49

פרס וולג'ין הוענק לסרטם של סכנדר קופטי וירון שני. זוהר שטראוס וריטה זוהר הם השחקן והשחקנית הטובים ביותר

הסרט "עג'מי" של סכנדר קובטי וירון שני, שזכה גם בציון לשבח בפסטיבל קאן בקטגורית "מצלמת הזהב", זכה גם בפרס וולג'ין שנעל היום (ו') את התחרות הרשמית של פסטיבל הקולנוע בירושלים. "הפסטיבל הזה הוכיח שיש כאן קולנוע מדהים, אני קורא לכל חברי הפרלמנט החכמים - אל תסגרו, אל תחסלו, אל תקצצו", אמר מפיק הסרט ויושב ראש איגוד המפיקים, מוש דנון. הפרס בסך 120,000¤, חולק בין הבמאים קובטי ושני והמפיקים מוש דנון וטנסיס קרטנוס.

"מקוריותו של הסרט היא במבט מבפנים של שני במאים על מורכבותה של החברה הערבית בישראל ויחסיה עם החברה היהודית", נימקו השופטים את הבחירה בסרט. "השימוש בשחקנים בלתי מקצועיים מקנה לסרט איכות אותנטית, והעריכה האנרגטית משקפת את המציאות הנפיצה".

ציון לשבח הוענק לסרט "לבנון" של שמוליק מעוז. "אמירתו האנטי מלחמתית של הסרט נחקקת כחוויה קיומית וגופנית אצל הצופה", נימק חבר השופטים וציינו את "ההישג המרשים של ה'קונספט' של הסרט, הממקם את העלילה כולה בקרביו של טנק". "עיניים פקוחות" של חיים טבקמן זכה גם הוא בציון לשבח. "הבימוי הצילום והעריכה יוצרים נוכחות עזה של השקט הטעון הכלוא בין הסמטאות", כתבו השופטים בנימוקיהם.

משה איבגי, זוכה הפרס בפסטיבל ירושלים 2008 העניק את פרס השחקן הטוב ביותר לזוהר שטראוס, על משחקו ב"עיניים פקוחות" ו"בלבנון". "אנחנו רגילים כאפות, ביקורות ונקודות שצריך לשפר", אמר שטראוס, "סתם נעים לקבל פרסים באחר צהריים". ציון לשבח הוענק לסשה אגרונוב ואנטון אוסטרובסקי, על משחקם ב"הבודדים".

בקטגוריית "השחקנית הטובה ביותר" זכתה ריטה זוהר על משחקה ב"בדרך אל החתולים". ציון לשבח הוענק לשחקנית רותם כהן זיסמן, גם היא ב"הבודדים" וגם בסרט התיעודי הקצר "גן עדן אבוד", שזכה בציון לשבח בקטגורית הסרט העלילתי הקצר.

הסרט "דיפלומה" של יעל קיים שזכה בציון לשבח בתחרות בקאן, זכה גם בירושלים בציון לשבח בקטגוריית הסרט העלילתי הקצר. הפרס הראשון בקטגוריה הוענק ל"סיור מודרך" של בנימין פרידברג.

בקטגוריית הפרס לסרט התיעודי באורך מלא זכה הסרט "דיפלומט" של דנה גורן. לציון לשבח זכו הסרטים "כן המפקדת" של דני סיטון ואיציק לרנר, "כמו לילית" של איתן חריס ו"אחרי הסוף" של ענת אבן.

פרסים נוספים

בפרס ליוצרים צעירים זכו הסרט תיעודי "דברים שרציתי לומר" והסרט "ברוך הבא למכונה" של יינון כהן. פרס החוויה היהודית, המחולק לפרס ון ליר ופרס יושב ראש יד ושם הוענק ל"הקרסוצקי האחרון" שיצר יניב קרסוצקי (פרס ון ליר) ו"כישלון אנושי" של מיכאל ורהובן (פרס יושב ראש יד ושם).

פרס הפורום לשימור הזיכרון האודיו ויזואלי הוענק לסרט "הארלם בצל היהודי זיס" של פליקס מולר. פרס איגוד מבקרי הקולנוע הוענק לסרט "בורמה וי ג'יי", של אנדראס אסטרגרד שזכה גם בפרס "רוח החופש".

בתחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני הוענקו שני פרסים, פרס ראשון שהוענק ל"שמיים" שבוים על ידי תמר שיפוני ופרס שני ל"בטון" של יובל יפת.

בתחרות על שם ענת פרחי הוענקו פרסים במספר קטגוריות. בפרס לסרט האנימציה זכה "כנפיים" של סשה בורשיוב. בפרס לסרט תיעודי קצר זכה "החורף ה- 42" של איהב תרביה לציון לשבח ואילו הפרס הוענק לסרט "תולדות המנוצחים" של יעל ראובני. בפרס לסדרה תיעודית הוענק ציון לשבח לסרט "אורח לרגע" והפרס הוענק "בדרך הביתה" של תומר הימן. בפרס לדרמה בודדת זכה הסרט "פרילנד" של גור בנטביץ'.

פסטיבל ירושלים ה-26 יינעל מחר. הפסטיבל התקיים השנה בצל מחלוקות רבות בין הנהלת סינמטק ירושלים לעובדיו. מנכ"ל הסינמטק, אילן דה פריס, פנה אל העובדים במכתב בטרם החל הפסטיבל, בו הוא ביקש מעובדי הסינמטק שלא לשבות ולהמתין ביחד עם ההנהלה למציאת פיתרון הולם לטענותיהם של העובדים והיוצרים, שחתמו על עצומת תמיכה במאבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully