וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל מור מעריץ את יואב שמיר

עינב שיף

19.7.2009 / 7:42

הבמאי זוכה האוסקר הזמין באופן אישי את במאי "השמצה" לפסטיבל המתקיים בעיר הולדתו של מור בארצות הברית. בסתיו יגיע גם הסרט להקרנות מסחריות במדינה

לבמאי יואב שמיר יש מעריץ חדש. היוצר הישראלי המוערך, המסתובב ברחבי העולם עם "השמצה", סרטו אודות האנטישמיות, הוזמן באופן אישי על ידי הבמאי זוכה האוסקר, מייקל מור, להשתתף ב"Traverse City Film Festival" אותו ייסד מור.

"ראיתי מישהו שדומה לו בטרייבקה", מספר שמיר לוואלה! תרבות, על השתתפותו בפסטיבל הסרטים בטרייבקה, שם זכה סרטו לציון לשבח. "מלמלתי לעצמי שהוא נראה כמו מייקל מור, אבל אז חשבתי שיש הרבה אמריקאים שמנים עם כובע בייסבול". מספר שבועות לאחר מכן קיבל שמיר מייל ממנהלת הפסטיבל, בו נכתב כי מור הוא "מעריץ גדול של הסרט וחושב שמדובר בסרט אמיץ ונועץ באופן יוצא דופן".

בנוסף, הוזמן שמיר להישאר בפסטיבל יום נוסף, כיוון שמור מעוניין לשוחח עם שמיר בנושא הסרט ושמיר נענה לבקשתו של במאי "פרנהייט 9/11" ו"באולינג לקולומביין".

בפסטיבל עצמו מוצגים סרטים ישראלים נוספים, ביניהם "סיפור גדול" שמתגלה כהצלחה בינלאומית לא קטנה והסרטים הישראלים הוותיקים כבר בפסטיבלים מסוג אלו, "עץ הלימון" ו"ואלס עם באשיר".

"השמצה" ימשיך מהפסטיבל להקרנות בסינמטקים בישראל. בין השאר יוקרן ב- 22 ביולי בסינמטק שדרות, ב- 25 וב- 27 ביולי בסינמטק תל אביב וב- 27 ביולי בסינמטק ראש פינה. ב- 30 ביולי, ט' באב, יגיע הסרט לבית אבי חי בירושלים. כמו כן, הסרט נרכש להקרנות מסחריות בארצות הברית בסתיו הקרוב. עד כה הוקרן הסרט בלמעלה מ-30 פסטיבלים וזכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל במדריד, אותו גם פתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully