וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוואמי והחלבות נלחמים בחוק הפליטים

מערכת וואלה!

21.7.2009 / 9:41

ככה עושים זאת נכון - קוואמי ולהקתו זעמו על חוק הפליטים החדש ושחררו על המקום את "מי לא פליט פה", שיר מחאה חריף וזועם

יח"צ - חד פעמי

(צילום תמונה: יעל מאירי, מילים וראפ: קוואמי, לחן: איליה שנברגר וערן סגל, החבר החדש בלהקת החלבות ולשעבר בלהקת Whorecore)

קוואמי, הלא הוא אושית הרדיו איל פרידמן ("עסק שחור" לשעבר ו "הקצה" בהווה) וגם ראפר עם שני אלבומים מאחוריו ואינספור אירוחים, החליט שהוא לא יכול לשתוק. חוק הפליטים החדש ומעורר המחלוקת הצליח לשגע גם אותו. אתמול בלילה הוא התקשר ואמר שהדבר היחיד שהוא יכול לעשות זה להוציא שיר, והוא אכן עשה את זה. "מי לא פליט פה?" הוא בדיוק שיר הגרילה למאבק בחוק המפלצתי הזה. וזה מה שיש לקוואמי להגיד:

"לאחרונה עבר בכנסת חוק מחריד ומפלצתי – החוק לגירוש ומאסר פליטים. בעקבות החוק הזה מנהלת ההגירה החלה לשפוט בשבועות האחרונים על ריכוזי פליטים ולגרש אותם מהארץ – אל אותם מקומות מהם הם נמלטו, ארצות בהן טבחו בהם, עינו אותם ורדפו אותם למוות. היי, ממש כמו שעשו לעם היהודי במשך דורות על גבי דורות. בנוסף, מפרידים אותם מהילדים שלהם וחלק מהילדים מושלך מאחורי סורג ובריח, לא פחות, והכל כי הם ילדיהם של תושבים 'לא חוקיים'. ילדי הפליטים (שישראל אינה יכולה להחזירם לארצותיהם לפי אמנת האו"ם) ייכלאו, ואילו ילדי מהגרי העבודה אשר נולדו כאן וזהו ביתם- יגורשו. מיותר לציין שזה מנוגד לחלוטין לאמנות הבינלאומיות שישראל חתומה עליהן.

את השיר החדש כתבתי והקלטנו השבוע מתוך תחושת הבעירה והקריזה של משהו לעזאזל צריך להתעורר פה לפני שיהיה מאוחר מידי. אני יודע שרוב האנשים לא מודעים לעניין. אני לא מאשים אותם. אני רק רוצה לפתוח להם את העיניים ולגרום להם לצעוק די אל מול השלטון, במטרה לעצור את האימה הזאת.
חוסר האנושיות שבחוק הזה הוא מעבר למלחמות ימין ושמאל. זו לא יפות נפש עלק, וזה לא איזה עניין איזוטרי והזוי. זה באמת עניין של חיים ומוות. כלומר- המוות שלהם, שהחוק הזה זורק אותם אליו.

אם כמה שיותר אנשים ישימו לב, כמה שיותר יעשו רעש ויקימו צעקה, כל אחד ואחת בדרכם- נוכל לעצור את הזוועה הזאת. אל תישארו אדישים"

קוואמי

***

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully