וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל התמר נגד פסטיבל ערד

עינב שיף

17.8.2009 / 9:19

פסטיבל ערד מעלה הילוך, אבל השכנים מפסטיבל התמר לא מרוצים מהפלישה לאיזור ולתאריך שנקבע מראש לפסטיבל התמר

פסטיבל "ווליום ערד" ייצא לדרך בחול המועד הסוכות וינסה לשחזר את ימי הפסטיבל שאבדו עם אסון ערד ב-95. לוואלה! תרבות נודע כי שיתוף הפעולה בין סלקום לעיריית ערד הפך לסופי וכי בימים אלו נבנית תוכנית הפסטיבל, בניהולו האמנותי של העורך המוזיקלי המוערך קובי בן עטר. כבר עכשיו ניתן לומר שייערכו הופעות של אביב גפן ושלום חנוך וכן ערב שייקרא Made In Israel ב-6 באוקטובר, בהשתתפות אמנים אלטרנטיביים ששרים באנגלית כמו אסף אבידן והמוג'וז, הבנות נחמה, איזבו, בלקן ביט בוקס, תמר אייזנמן ואמנים נוספים.

עם זאת, הליין אפ שתוכנן בהשתתפות אמנים בכירים יותר טרם נסגר. לפי מידע שהגיע לוואלה! תרבות, בפסטיבל מתוכננות הופעות של שלום חנוך ואביב גפן וייתכן שגם ברי סחרוף. אך הפרויקט של עידן רייכל שנעשתה אליו פנייה, לא יופיע בפסטיבל בשל התחייבות למופע אחר, כך נודע. בחברת הליקון אישרו כי רייכל אכן לא יגיע. כמו כן, שלמה ארצי שגם אליו נעשתה פניה ככל הנראה לא יופיע. רותי מרום, אשת יחסי הציבור של ארצי אישרה את הפרטים ואמרה כי "כרגע לא מתוכננת הופעה בערד, בגלל לוחות זמנים. אם יחול שינוי, נעדכן".

מי שזכורים יותר מכל עם האסון ב-95 הם משינה, שלעת עתה, על אף דיבורים מוקדמים, לא בטוח שיפקדו את הפסטיבל. בועז בן ציון, המייצג את הלהקה, אמר לוואלה! תרבות כי "קיבלנו הצעה, אנחנו דנים בה. הסיכוי שנופיע שווה לסיכוי שלא נופיע".

למועצת התמר יש את הנשיא ואת אייל גולן

אם זה לא מספיק, קיומו של הפסטיבל בחול המועד סוכות מעורר זעם בקרב מועצת התמר הסמוכה, שם יתקיים השנה פסטיבל התמר בפעם העשירית. לוואלה! תרבות נודע כי יושב ראש המועצה, דב ליטבינוף שלח מכתב חריף לראש עיריית ערד, גדעון בר לב, כשחברת סלקום ממוענת, כמו גם משרד הפנים. במכתב קובל ליטבינוף על החלטת עירית ערד לקיים את הפסטיבל בחול המועד סוכות, תאריך בו מתקיים באופן מסורתי פסטיבל התמר.

"כתבתי להם שזה לא קולגיאלי", מאשר ליטבינוף בשיחה עם וואלה! תרבות ממינכן. "בעינינו זה ממש מביך. פסטיבל ערד תמיד היה בקיץ ותמיד היה להם נוח לעשות אותו אז, מה פתאום הם עושים אותו בחול המועד סוכות? כבר שוחחתי עם ראש העירייה על זה שבועיים קודם לשליחת המכתב, הוא אמר שיחזור אליי. כשראיתי שהוא לא חוזר אליי, נאלצתי להוציא את המכתב המאד חריף. גם יעקב טרנר, כשהיה ראש עיריית באר שבע רצה לעשות פסטיבל כזה והבין שככה לא מתנהגים".

במכתב עצמו, שהגיע לידי וואלה! תרבות, כותב ליטבינוף כי "מיליוני שקלים של השקעה ירדו לטמיון", אם יתקיים הפסטיבל במועדו המתוכנן. "הבטחת כי תחזור אליי עם תשובה", כותב ליטבינוף, שטוען כי שוחח בעניין עם ראש העירייה, "אך לצערי לא עשית זאת."

בדבר אחד כן מתנחם ליטבינוף. "אלינו הנשיא יגיע", הוא אומר. "איילן גולן יהיה אצלנו, יהודית רביץ וגידי גוב יבואו, עידן רייכל לא יוכל להגיע אליהם. אצלם הדברים בכלל לא סגורים".

מעיריית ערד נמסר בתגובה: "למיטב ידיעתנו, אין ואנחנו לא יודעים על מכתב כזה".

קובי בן עטר, המנהל המוזיקלי המיועד של הפסטיבל, סירב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully