וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פסטיבל הג'אז באילת עלול לעלות באש?

עינב שיף

21.8.2009 / 12:08

לדברי ארגון כבאי ישראל, אם לא תיפתר המחלוקת בינם לבין משרד האוצר, לא ייפתח פסטיבל הג'אז באילת. מהפקת הפסטיבל נמסר כי "אין מניעה לפתוח את הפסטיבל כמתוכנן"

ארגון כבאי ישראל הודיע היום (שישי) כי צוותי כיבוי לא יגיעו לפסטיבל הג'אז באילת המתחיל ביום ראשון הקרוב. הכבאים מתנים את הגעתם בביטול קיצוץ חד בתקציב ובאיוש תקני כוח אדם קיימים על ידי משרדי האוצר והפנים. היעדרותם של שירותי הכיבוי מעמידה בסכנה את קיומו של הפסטיבל.

אין זו השנה הראשונה בה גורם כלשהו מנסה לאיים על קיום הפסטיבל, אולם איומים אלו מעולם לא הגיעו לכדי מימוש. מהפקת פסטיבל הג'אז נמסר כי "אין מידע רשמי על מניעה מלפתוח את שערי הפסטיבל כמתוכנן. אנחנו מאחלים לקהל ולאמנים פסטיבל מוצלח, ניפגש בנמל אילת".

ביום רביעי השבוע פתחו כבאי ישראל בעיצומים חריפים. כחלק מהעיצומים לא יישלחו כוחות כיבוי לאירועים המוניים החל משבוע הבא. מלבד פסטיבל הג'אז באילת, נתונים בסכנה גם משחקה של מכבי חיפה בליגת האלופות ביום שלישי ויתר אירועי הקיץ כמו הופעתה של מדונה, גמר כוכב נולד והופעתו של לאונרד כהן. גם לאירועים קטנים יותר, בהם נדרשת נוכחותם, לא יגיעו הכבאים כל עוד נמשכים העיצומים. עבודת כיבוי האש והצלת החיים תימשך כסדרה.

התקן העולמי קובע סטנדרט של כבאי אחד לכל 100 תושבים, אבל המצב בישראל הוא שבמקומות רבים מטפל כבאי אחד ב-10,000 תושבים. ישנם כיום 250 תקנים לכבאים מאושרים על ידי הממשלה, תקנים קיימים שאינם מאוישים כי שר האוצר יובל שטייניץ מתנגד לתקצב אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully