וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאטרון הקאמרי ואמ"י תובעים את "אמנות לעם"

עינב שיף

26.8.2009 / 12:00

שני הגופים חברו יחדיו נגד העמותה בגין חובות של למעלה ממיליון שקלים, תוך בקשה להטלת עיקול נכסים מחשש לפירוקה

תיאטרון הקאמרי ואגודת אמני ישראל הגישו היום (ג') תביעה נגד עמותת "אמנות לעם" בגין כספים אותם חייבת העמותה לתיאטרון ולאמנים. לטענת הקאמרי, החוב עומד על 1,297,883 מיליון שקלים ואילו אמ"י טוענת כי החוב לאמנים עומד על 88,825 שקלים. סך כל התביעה - 1,386,708 שקלים. לטענת הקאמרי, העמותה התחייבה לשלם לתיאטרון על הופעות בפריפריה שסובסדו על ידי העמותה ולא העבירה את הכספים הדרושים לכך החל חודש דצמבר 2008.

"האבסורד הוא שדווקא הגוף שאמור לעודד תרבות בפריפריה, הוא זה שפוגע אנושות באמנים ובמוסדות התרבות וביכולתם להתקיים לאחר שגבה כספים מהישובים אך לא שילם לאמנים", אומר מנכ"ל תיאטרון הקאמרי, נעם סמל. בתיאטרון הקאמרי מדגישים כי הממצאים הקשים של דו"ח החשב המלווה שהוצמד לעמותה מצביעים על "אי סדרים חמורים, אי עמידה בקריטריונים, מעורבות פוליטית ותמיכה באירועים שאינם זכאים לתמיכה כגון ימי כיף בגני שעשועים, הוצאות לכיבודים ורכישת חולצות, כובעים וזיקוקים בשעה שהעמותה לא עומדת בהתחיבויותיה לתשלום עבור הופעות בפריפריה", כפי שנמסר מהתיאטרון.

הקאמרי ואמ"י מבקשים מבית משפט השלום בתל אביב להטיל עיקול על נכסי "אמנות לעם", שכן ישנו החשש שפעילות העמותה תופסק על ידי הועדה הציבורית של העמותה. "ייתכן בהחלט ש'אמנות לעם' תתנער ממחויבותיה, תעשה שימוש לא נאות בכספים שברשותה והחוב הגדול יהפוך לחוב אבוד".

טענת הקאמרי מתנגשת עם מאמצי השרה לבנת להביא להבראת העמותה, כפי שהוחלט בדיון שערכה השרה לפני מספר שבועות עם אברהם נתן, ראש הצוות שבחן דרכים לסייע להבראת העמותה. נתן המליץ לשרה להחליף את החשב המלווה וכן למנות ועדת איתור לתפקיד מנכ"ל העמותה, במקום אמיר עשבי שהתפטר. באם ההמלצות ימולאו, הבטיחה השרה כי הכסף לעמותה יועבר.

"אנחנו מודים לשרה על המאמצים הנכונים שלה", אומרים בקאמרי בתגובה לדברים. "אבל אמנות לעם רוצה להכריז על פירוקה ולכן להגיש את התביעה והעיקול עכשיו לפני שהעכברים נוטשים הספינה".

ישראל גל, יושב ראש עמותת אמנות לעם אמר בתגובה כי "התקשורת קיבלה את כתב התביעה לפנינו. כשנקבל את התביעה נגיב". גל אף טען כי השרה לבנת קיצצה בתקציב המשרד מ- 15 מיליון שקלים ל- 5 מיליון שקלים.

גם משרד התרבות נכנס לתמונה

משרדת התרבות הגיב בחריפות לתביעת הקאמרי ואמ"י ולטענת אמנות לעם נגד המשרד. בתגובה רשמית שפרסם המשרד נאמר כי "במהלך השבועות האחרונים פעלו חברי הוועדה להבראת אמנות לעם ואנשי המשרד לילות כימים ונעשו ניסיונות אינספור על מנת להגיע להסכמות עם חברי ועד העמותה להפעלתה מחדש תוך כדי שינויים בהנהלתה. בכל אותו פרק זמן היו ועדיין ישנם 3.5 מיליון שקלים בקופת העמותה. זאת בעוד שכנגד מתדפקים נושים, מוסדות תרבות ואומנים בודדים על דלתות העמותה בדרישה לקבל את הכספים המגיעים להם כדין.

"המשרד שומר לעמותה את תקציבה ועושה הכל על מנת להחזיר את פעילותה לתלם יחד עם החשב המלווה החדש שמונה לה", הוסיפו במשרד.

"בעניין הטענה על תקציב העמותה", אמרו במשרד, " יצוין כי בתקופת השר הקודם כלל תקציב העמותה פעולות חד פעמיות במגזר הערבי בסך של כמעט חמישה מיליון שקלים שבין היתר תמכו בארגון ימי כיף, רכישת חולצות, כובעים, זיקוקי דינור ופעולות נוספות אשר בינן לבין תרבות אין ולא היה שום קשר. כיוון שהעמותה לא פעלה מתחילת השנה, תקציבה גובש בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully