וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם מפגינים? שיפגינו"

עינב שיף

14.9.2009 / 8:17

ראש עיריית תל אביב הגיע לפסטיבל טורונטו והספיק להביע את דעתו על ההפגנות נגד ישראל. היוצרים הישראלים פחות מאושרים

תחת מתקפת המחאה של יוצרים ושחקנים, יצאה לדרך אמש (א') סדרת ההקרנות החגיגית של קולנוע ישראלי בטורונטו, במסגרת קטגורית "City to City" שמוקדשת כולה לתל אביב. בהתכנסות מיוחדת שארגנה קרן הקולנוע הישראלי הגן ראש עיריית תל אביב רון חולדאי על זכותם של המפגינים למחות נגד ישראל. "אם הם מפגינים, תנו להם להפגין", אמר חולדאי על פי דיווח ההוליווד ריפורטר. "אנחנו בעד חופש הדיבור. אני מייצג עיר דמוקרטית, פלורליסטית, בעלת יצירתיות וקהילת קולנוע כמו שלנו – אם זו בושה, אז אני לוקח את האשמה עליי", הוסיף חולדאי.

עם זאת, היוצרים קיבלו את המחאה ברוח פחות ספורטיבית משל חולדאי. "הסרט שלי לא עוסק במלחמה או בשואה, זה סיפור אהבה", אמר ליאון פרודובסקי, במאי "5 שעות מפריז". "אף אחד לא צריך לקרוא את הסרט כחתיכה בפאזל הים תיכוני. זה רק סרט, זה קולנוע". "הסרט שלנו אינו פוליטי", אמר יואב פז, שביים יחד עם אחיו דורון את "פובידיליה". "הוא יכול לקרות בכל עיר ברחבי העולם, כך שאנחנו מצטערים שגררו אותנו לתוך המחלוקת הפוליטית".

בקנדה מעריכים כי המחאה תגדל היום (שני), לאחר הפרמיירה שנערכה ל"קירות" של דני לרנר (בכיכובה של נינט טייב) בפתיחת City to City. הריפורטר מעריך כי היום תיערך התכנסות של האמנים המוחים נגד המחווה לתל אביב וכי עיתוני יום שני יעסקו בנושא. הבמאי ירון שני, שיצר יחד עם סכנדר קובטי את "עג'מי", מהסרטים הישראלים הבולטים השנה בעולם, מרגיש דווקא נוח בסיטואציה. "זה תמיד אותו סיפור", הוא אומר. "כשאתה בא מישראל, אנשים מצפים שתייצג משהו. באי הפסטיבל רוצים לשמוע מה אני חושב על נושאים ואירועים שהם רואים בטלוויזיה. הפרסים שהקולנוע הישראלי זכה בהם אומרים שהקולנוע המקומי פורץ לקהל בינלאומי והוא יכול לעמוד בפני עצמו, מחוץ למחלוקות השונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully