וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עג'מי" לאוסקר האירופאי

עינב שיף

30.9.2009 / 17:05

סרטם של שני וקובטי הוא בין חמשת הפיינליסטים לפרס "התגלית האירופאית" בטקס פרסי האקדמיה האירופאית שייערך בדצמבר

"עג'מי", זוכה פרס אופיר לסרט הטוב ביותר של השנה, הוא בין חמשת המועמדים הסופיים לפרס "התגלית האירופאית" בטקס פרסי האקדמיה האירופאית (האוסקר אירופאי). סרטם של ירון שני וסכנדר קובטי, שייצג את ישראל במירוץ לאוסקר ה-82 נבחר לאחד מחמשת סרטי הבכורה הטובים ביבשת יחד עם “The Other Bank" הגיאורגי של גיאורגי אובשווילי, “Katalin Varga" של פטר סטריקלנד, “Be Good” של ג'ולייט גראסיאס ו“Automn" של אוזקן אלפר הטורקי.

המועמדים נבחרו על ידי ועדה הכוללת אנשי קולנוע, עיתונאים וחברי הפדרציה הבינלאומית של מבקרי הקולנוע. כעת נתונה זהות הזוכה להחלטתם של כ-2,000 חברי האקדמיה האירופאית. הזוכה יוכרז בטקס הפרסים ה-22 שייערך ב-12 בדצמבר 2009, בגרמניה. בימים אלו מוקרן עג'מי ברחבי הארץ, כשעד כה צפו בו למעלה מ- 20,000 צופים.

לצד "עג'מי", מצפים שני סרטים ישראלים להחלטה האם הם ייכללו ברשימת הסרטים המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר של האקדמיה, מבין 48 הסרטים שנכללו ברשימה. הסרטים הם "כלת הים" של קרן ידעיה ו"הכל מתחיל בים" של איתן גרין. גם "הזמן שנשאר" של הפלסטיני אליה סולימן וההפקה השוויצרית דוברת העברית "אחים" נכללת ברשימה. גם "חוטא" של מני פיליפ יתמודד בקטגורית הסרטים הקצרים בפסטיבל, לאחר שנבחר כנציג פסטיבל ונציה האחרון שם הוקרן וזכה לשבחים.

  • עוד באותו נושא:
  • עג'מי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully