וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזה אנטי-ישראלי יוצג בפסטיבל "שער"

עינב שיף

11.10.2009 / 11:58

המחזה "שבע נערות יהודיות" מאת קאריל צ'רצ'יל ובהשתתפות שרה פון שוורצה ורמי הויברגר נכתב בהשפעת מבצע עופרת יצוקה ויוצג בפסטיבל הבינלאומי לשירה שנושאו הוא קו העימות

המחזה שעורר סערה בעולם כולו, "שבע ילדות יהודיות", יעלה בישראל במסגרת פסטיבל השירה הבינלאומי "שער", שייערך בתל אביב בסוף אוקטובר. המחזה, שנכתב על ידי קריל צ'רצ'יל, עורר סערה בעולם בשל האופן בו הוא מציג את מדינת ישראל והביא עמו מחאה בקרב גורמים יהודיים בלונדון, אשר טענו כי מדובר בהצגה אנטישמית. במחזה ישתתפו שרה פון שוורצה ורמי הויברגר.

את ההצגה מביים סמיח ג'בארין, במאי קולנוע ותיאטרון אשר התפרסם במאבק אמנים ישראלים למען הקלת תנאי המעצר המנהלי בו הוא נתון, בעקבות השתתפותו במחאות ובארגון אסיפות אבל בעקבות מבצע עופרת יצוקה.

המחזה בנוי על שבעה מציגים הפונים לנערות ישראליות ולמעשה מספרים את סיפורה של "עופרת יצוקה" בעזה, בגרסת צ'רצ'יל. במחזה פונה אחד הדוברים ואומר "אל תאמרו לה על הבולדוזרים, אל תאמרו לה שהוא הרס בית, אל תאמרו לה שהיה זה בית מגורים, אל תאמרו לה על התורים והמחסומים, אל תאמרו לה שהילד נורה, אל תאמרו לה כלום".

פסטיבל "שער" ייערך בפעם התשיעית בין התאריכים 29-31 באוקטובר. הפסטיבל נערך בהפקת הליקון - העמותה לקידום השירה, והוא יתקיים בתיאטרון הערבי-עברי ביפו והמרכז הגאה בתל אביב, בהשתתפות משוררים מסין, קוריאה, אירלנד, ווילס ועוד. בין המשוררים הישראלים שישתתפו נמצאים חיים גורי, אגי משעול, שמעון אדף, סמיח אל-קסאם, טהא מוחמד עלי ועוד.
הפסטיבל יעמוד השנה בסימן "קו העימות", והוא ייפתח באירוע זיכרון אלטרנטיבי ביום השנה להירצחו של יצחק רבין.

שאר האירועים בפסטיבל יעמדו בסימן היבטים שונים לעימותים ברחבי העולם. כמו כן, ייערך אירוע למשוררים צעירים במרכז הגאה בגן מאיר וכן ערב שירה פוליטית עם קטעים מהמופע "שירת העצבים" שחיבר אפרים סידון. בעקבות הקונספט הוזמנו משוררים מאזורי קו עימות שונים.

בפסטיבל יוצג גם הסרט "לשביה" של יחזקאל לזרוב וכן תופיע להקת ההיפ הופ הישראלית-ערבית סיסטם עאלי מיפו. הכניסה לכל אירועי הפסטיבל הינה חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully