וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וים ונדרס מגיע לישראל, יחגוג 20 לביה"ס סם שפיגל

עינב שיף

21.10.2009 / 18:00

הבמאי הגרמני יהיה אורח הכבוד של חגיגות יום ההולדת לבית הספר הירושלמי לקולנוע ויעביר כיתות אמן. "ונדרס קשור בקשר אמיץ לבית הספר", אומר מנהל סם שפיגל, רנן שור

הבמאי הגרמני וים ונדרס יגיע לישראל לרגל חגיגות ה-20 לבית הספר לקולנוע סם שפיגל בירושלים. הבמאי, שעומד מאחורי סרטים כמו "פריז, טקסס", "מלאכים בשמי ברלין" ו"בואנה ויסטה סושיאל קלאב", יהיה אורח הכבוד בכנס שמארגן בית הספר תחת הכותרת "חזון לקולנוע הישראלי".

ביקורו של ונדרס יתקיים בין ה-15 ל-19 בנובמבר, במהלכם הוא יערוך סדנת אמן של שלושה ימים לתלמידי ובוגרי בית הספר. הוא אף יקבל תואר עמית כבוד של בית הספר. ונדרס יגיע גם לסינמטקים של ירושלים ותל אביב וייתן סמינרים קצרים שיהיו פתוחים לקהל הרחב. כמו כן, הוא יהיה נוכח בבכורה החגיגית לסרטו האחרון, "פלרמו שוטינג". לכבוד ביקורו, יקרינו הסינמטקים של תל אביב, חיפה וירושלים רטרוספקטיבה של סרטיו במהלך כל החודש.

"ונדרס אינו רק במאי גדול המייצג את הקולנוע האירופי ומורה בעל תשוקה לקולנוע אלא קשור קשר אמיץ לבית הספר ולקולנוע הישראלי", אמר הבמאי רנן שור, מייסדו ומנהלו של סם שפיגל. "ב- 2002, כשכיהנתי כנשיא בת הספר לקולנוע של אירופה, פניתי עם אנשי קולנוע נוספים לונדרס וביקשנו לכלול את ישראל באקדמיה האירופית. ונדרס נענה להצעתנו, ומאז ישראל היא חלק מהקולנוע האירופי ויוצרי הקולנוע הישראלים משתתפים וזוכים בפרסי האקדמיה האירופית".

חגיגות ה-20 לסם שפיגל ייפתחו ב-11 בנובמבר עם כנס עתיר משתתפים בו ייקחו חלק בכירי היוצרים ואנשי תעשיית הקולנוע הישראלי. בין השאר ישתתפו לכנס יעל אבקסיס, תאופיק אבו-ואל, משה איבגי, רונית אלקבץ, יוצר "בטיפול" חגי לוי, הסופרת רונית מטלון, חתן פרס ישראל לקולנוע פרופ' ג'אד נאמן, הבמאים אבי נשר, יוסף סידר וארי פולמן, המפיק מרק רוזנבאום, ומנכ"ל הקרן לקולנוע ישראלי כתריאל שחורי. במהלך הכנס יוקרנו סרטונים בהם אנשי מפתח בתעשיית הקולנוע העולמית יספרו על הקולנוע הישראלי מנקודת מבטם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully