וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ראשון לצלם של "לבנון" בפולין

עינב שיף

5.12.2009 / 21:04

גיורא ביח זכה בפרס "צפרדע הזהב" בפסטיבל Plus Camerimage על עבודתו בסרט עטור השבחים של שמוליק מעוז. "אני שמח שסוף סוף מתייחסים גם לפן האמנותי של הסרט"

צלם הקולנוע גיורא ביח זכה היום (שבת) בפרס "צפרדע הזהב" בפסטיבל Plus Camerimage על עבודתו בסרט "לבנון". הפסטיבל, שנערך מדי שנה בלודג' שבפולין, מוקדש לאמנות צילום הקולנוע (סינמטוגרפיה) ונחשב לאחד היוקרתיים בתחום.

ביח ו"לבנון" השתתפו בתחרות הרשמית של הפסטיבל, המוקדשת לסרטים שבהם "הדימוי תורם באופן משמעותי לאופן שבו מסופר הסיפור", וגברו בדרכם לפרס הראשון על 16 סרטים נוספים, ביניהם "פרידות", שזכה בשנה שעברה בפרס האוסקר לסרט הזר,ו- "The Imaginarium of Doctor Parnassus", סרטו האחרון של טרי גיליאם, בכיכובו של הית' לדג'ר (שמת באמצע הצילומים והוחלף על ידי לא פחות משלושה שחקנים: ג'וני דפ, ג'וד לאו וקולין פארל).

"זו הרגשה נפלאה", אמר ביח לוואלה! תרבות עם קבלת הפרס. "ייצגתי את הסרט בכבוד ואני שמח שסוף סוף מתייחסים גם לפן האמנותי שלו ולא רק לסיפור המלחמה שהוא מספר". בתשובה לשאלה האם הוא חושב שהפרס יעזור לקריירה הבינלאומית שלו, ענה ביח שהוא מקווה שכן: "יש כבר כמה דיבורים בנושא. אחד הצלמים הבכירים פה אמר לי שהפרס הזה פותח הרבה דלתות".

"לבנון" מספר את סיפורו של צוות טנק שנשלח לחלץ קבוצה של צנחנים במהלך מלחמת לבנון הראשונה. מבחינת הצילום, ייחודו טמון בכך שהוא מצולם כולו בתוך הטנק שבו שוהה הצוות. הסרט, בבימויו של שמוליק מעוז, זכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה האחרון והיה לסרט הישראלי הראשון שזוכה בפרס היוקרתי. ביח עצמו זכה השנה גם בפרס אופיר על עבודתו בסרט.

הישג גם לצלם "הגלגול"

סרט ישראלי נוסף שכיכב בפסטיבל הוא "הגלגול" שביים נתי ברץ וצילם ירון אורבך, שזכה בפרס הראשון בקטגוריה הדוקומנטרית. "הגלגול" גבר בכך על 11 סרטים תיעודיים שהתמודדו מולו בקטגוריה.

"הגלגול", שזכה במספר פרסים בפסטיבלים ברחבי העולם, מתאר את מסעו של טנזין זופה, מאמין טיבטי, אחר גלגול נשמתו של המאסטר גשה למה קונצ'וג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully