וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שולט במועמדויות לפרסי SAG?

עינב שיף

17.12.2009 / 16:38

"תלוי באוויר" עם 3 מועמדויות בטקס שנוהג לנבא את האוסקר אך ללא מועמדות לפרס האנסמבל הטוב ביותר. "ממזרים חסרי כבוד" ו-"Precious" עם 3 מועמדויות גם כן (כולל פרס האנסמבל). "רוק 30" מובילה בקטגוריות הטלוויזיה

פורסמו המועמדים לטקס פרסי גילדת שחקני המסך (SAG) בארצות הברית, אחד הסמנים החשובים לקראת האוסקר וכבר נפלה בתוכו הפתעה גדולה: "תלוי באוויר", שרק ביום שלישי קיבל 6 מועמדויות לפרס גלובוס הזהב ואחד המועמדים המובילים לאוסקר - מחוץ לקטגוריה החשובה של "אנסמבל השחקנים הטוב ביותר".

הסרטים שזכו למועמדות הם "ממזרים חסרי כבוד" של קוונטין טרנטינו, "תשע" של רוב מרשל, "Precious" של לי דניאלס, "לחנך את ג'ני" של לון שרפיג ו"The Hurt Locker" של קתרין ביגלו. למרות זאת, "תלוי באוויר" הוא בין המועמדים המובילים השנה עם "ממזרים חסרי כבוד" ו "Precious" – כולם עם שלוש מועמדויות בסך הכל בקטגוריות המשחק האינדיבידואליות, מה שהופך את ההחלטה להוציאו מהקטגוריה המרכזית למוזרה עוד יותר.

ג'ורג' קלוני, כוכב "תלוי באוויר" כן זכה למועמדות בקטגורית השחקן הטוב ביותר, קטגוריה שה-SAG מיטיב לנבא את המועמדים בה בטקס פרסי האקמיה האמריקאית. לצידו מועמדים גם ג'ף ברידג'ס על "Crazy Heart", מורגן פרימן על "Invictus", קולין פירת' על "סינגל מן" וג'רמי רנייה מ"The Hurt Locker", שזוכה למועמדות לאחר שנדחק על ידי טובי מגוויר בגלובוס הזהב.

בקטגוריית השחקנית הראשית בקולנוע מועמדות, כצפוי, מריל סטריפ על "ג'ולי וג'וליה", הלן מירן על "The Last Station", גאבורי סידיבה על "Precious", קארי מאליגן על "לחנך את ג'ני" וסנדרה בולוק על "The Blind Side", תפקיד שזיכה אותה בהייפ הוליוודי על רקע היותה שחקנית של קומדיות רומנטיות ופחות מוכרת בליגה הרצינית של הפרסים.

בקטגורית שחקני המשנה נרשמת הפתעה אחת, כשדיאן קרוגר השתחלה לרשימת המועמדות לפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר, על עבודתה ב"ממזרים חסרי כבוד" כשחקנית הגרמניה אשר גם מרגלת עבור הצבא האמריקאי. המועמדות האחרות הן אנה קנדריק מ"תלוי באוויר", מוניק מ"Precious", ורה פרמיגה מ"תלוי באוויר" ופנלופה קרוז מ"תשע".

בקטגוריית שחקן המשנה שוב אין הפתעות: כריסטוף וולץ מועמד על תפקידו ב"ממזרים חסרי כבוד", כמו גם סטנלי טוצ'י ב"The Lovely Bones", וודי הרלסון על "The Messenger" של הישראלי לשעבר אורן מוברמן, מאט דיימון על תפקידו ב"Invictus" וכריסטופר פלאמר על תפקידו ב"The Last Station".

המועמדים בטלוויזיה

בקטגוריות הטלוויזיה אין הפתעות של ממש. "רוק 30" עדיין מובילה עם מועמדויות בקטגוריית האנסמבל הקומי הטוב ביותר, השחקנית הטובה ביותר בקומדיה (טינה פיי) והשחקן הטוב ביותר בקומדיה (אלק בולדווין). "Glee", הכוכבת החדשה בשמי הטלוויזיה האמריקאית שבקרוב תשודר גם בישראל, מועמדת כבר אחרי עונה אחת לפרס האנסמבל הקומי הטוב ביותר לצד "רוק 30", "המשרד", "תרגיע" ו"Modren Family"

לארי דיוויד זוכה למועמדות על העונה האחרונה של "תרגיע" בקטגורית השחקן הקומי הטוב ביותר, בתחרות קשה עם בולדווין, טוני שלהוב מ"מונק", צ'רלי שין מ"שני גברים וחצי" וסטיב קארל מ"מהמשרד". אידי פלקאו עושה היכרות עם הצד הקומי של עונת הפרסים, עם מועמדות לפרס השחקנית הקומית על תפקידה ב"האחות ג'קי" לצד טוני קולט ב"טארה", כריסטינה אפלגייט ב"סמנתה מי?", טינה פיי ב"רוק 30" וג'וליה לואיס דרייפוס על תפקידה ב"כריסטין הישנה".

בקטגורית אנסמבל הדרמה הטוב ביותר מועמדת "מד מן" כמובן לפרס לצד "דקסטר", "המפענחת", "דם אמיתי" ו"Good Wife". בקטגורית שחקן הדרמה מועמד, כמובן, ג'ון הם מ"מד מן" לצד מייקל סי.הול מ"דקסטר", יו לורי מ"האוס", זוכה האמי בפעמיים האחרונות בריאן קריינסטון מ"שובר שורות" וסיימון בייקר מ"המנטליסט".

בקטגורית שחקנית הדרמה הטובה ביותר מועמדת גלן קלוז מ"דמג'ס", "פטרישיה ארקט מ"מדיום", הולי האנטר מ"להציל את גרייס", ג'וליאנה מרגוליס מ- "Good Wife" ומארישקה האגרטי הוותיקה של "חוק וסדר: מדור מיוחד".

טקס פרסי גילדת שחקני המסך ה-16 ייערך ב-23 בינואר בלוס אנג'לס, יותר מחודש לפני טקס האוסקר שייערך ב-7 במרץ. הטקס נחשב לסמן מהימן למדי לזוכים באוסקר באותה שנה, לצד טקסים כמו פרסי אגודת הבמאים וכמובן גלובוס הזהב. בשנה שעברה זכה בפרס הסרט הטוב ביותר של הגילדה הסרט "נער החידות ממומביי" שהמשיך אחר כך גם לזכייה באוסקר.

כמו כן, עמד הטקס בשנה שעברה בצל המשבר בין השחקנים לאולפנים, על רקע הסכמי העבודה ביניהם. בגילדה עצמה התגלעה מחלוקת בשאלה האם לשבות או לא, כשבסופו של דבר הושגה פשרה עם האולפנים ועונת הפרסים עברה בשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully