וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מנסה לעצור את חיי הלילה בתל אביב?

איילה חננאל

3.1.2010 / 2:07

בליל הסילבסטר הוציאה משטרת ת"א צווי סגירה ל-10 מועדונים, ביניהם הברזילי והבלוק, עקב צפיפות יתר. בעלי המועדונים: החוק בלתי הגיוני. מנסים להכריח אותנו לסגור בשלוש בבוקר

ביום חמישי האחרון, ליל הסילבסטר, ערכה משטרת מחוז תל אביב מבצע רישוי נרחב במהלכו ערכה המשטרה ביקורת ב-146 מועדונים ברחבי העיר. מתוך 146 המועדונים שנבדקו הוצאו צווי סגירה ל-10 מקומות, ובראשם מועדון ה"ברזילי" הותיק השוכן ברחוב הרכב במתחם הבילויים יד חרוצים.

לטענת משטרת מחוז תל אביב, במועדון שררה צפיפות יתר שסיכנה את קהל המבלים במקום. לטענת השוטרים במקום 500 האנשים שמותר להכניס למקום על פי רישיון העסק שלו, נכחו במסיבה מעל ל-800 מבלים. בשל כך נסגרה המסיבה באופן מיידי. המבלים המאוכזבים נאלצו לעזוב את המקום, שהוצא לו צו סגירה למשך חודש ימים. גם למועדון "הבלוק", השוכן ברחוב דוד חכמי בסמוך לברזילי, הוצא צו סגירה למשך 30 יום. לטענת המשטרה במקום הייתה צפיפות יתר של 400 מבלים ונחסמו יציאות החירום שלא על פי החוק.

לא רחוק ממועדונים אלה, במועדון ה"ריב"ל 9", התפתחה קטטה במהלכה נדקר בחור צעיר. למועדון כבר הוצאו בעבר צווי סגירה בגין אירועי אלימות שהתרחשו במקום, וגם הפעם הוצא צו סגירה למועדון - אלא שלהבדיל ממועדון הברזילי, לריב"ל 9 הוצא צו סגירה למשך 15 יום. גם במועדון הג'י ספוט השוכן ברחוב סלמה,התפתחה קטטה ולטענת המשטרה אף התגלה כי במקום התבצעה מכירת אלכוהול לקטינים. אלא שגם במקרה הזה, למקום הוצא צו סגירה למשך 15 יום בלבד.

בעלי המועדונים שנסגרו עקב צפיפות יתר מכחישים כי במקום נכחה כמות אנשים מעבר למותר ברישיון עסק, אשר מתיר לרובם להכניס עד 300 מבלים בערב, וטוענים כי "החוק המורה על כך שיש להכניס אדם אחד על כל מטר מרובע הינו חוק בלתי הגיוני, שנאכף רק כאשר למשטרה או לעירייה יש אינטרס נוסף,כמו להחיל חוקים חדשים שרוב הציבור פשוט מתנגד אליהם", אומרים היום בעלי המועדונים. לטענתם, צווי הסגירה שהוציאה להם המשטרה נועדו להכריח אותם "להתכופף להגבלה החדשה שאישרה לאחרונה העירייה לבקשת המשטרה, והיא להכריח את מקומות הבילוי במתחם יד חרוצים לסגור את שעריהם עד השעה שלוש לפנות בוקר".

המשטרה ביקשה לאסור הפעלת מועדונים אחרי 3:00

בחודש מאי האחרון פנו קצינים במשטרת תל אביב לעיריית תל אביב בבקשה לשנות את חוק העזר העירוני כך שיסייע במלחמה באלימות הגואה במוקדי הבילוי בעיר. המשטרה ביקשה מהעירייה לא לאפשר מכירת אלכוהול בפיצוציות אחרי השעה תשע בערב ולאסור על הפעלת מועדונים ופאבים אחרי שלוש לפנות בוקר.הנהלת העירייה קיימה ישיבה בנושא, והחליטה להעביר את הטיפול בהצעה לוועדה לרישוי עסקים שקיבלה את ההצעה.

בקשת המשטרה לשנות את החקיקה העירונית מהווה נדבך נוסף במלחמה באלימות במוקדי הבילוי, שהחריפה מאד מאז החלה העירייה להגדיר ולתחום מוקדי בילוי בעיר. עם השקת התכנית לפני שש שנים, נכללו בה מתחם יד חרוצים ואזור נמל תל אביב, ולאחרונה התווספו אליה גם הרחובות חשמונאים וקרליבך. לפיכך, רק באזורים אלו מותרת הפעלה של מקומות בילוי אחרי אחת וחצי בלילה.

מבין כל אזורי הבילוי, מתחם יד חרוצים נחשב בעיני המשטרה לבעייתי ביותר. במהלך סיור שערך לאחרונה באזור השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בליווי מפקד מרחב יפתח במשטרה דאז, ניצב משנה משה אדרי, אמר אדרי כי מאז רצח ראש צוות האבטחה במועדון ה'נייט' לפני כשנתיים "אירועי האלימות במתחם רק גברו ואנחנו החלטנו לסגור את המתחם הרמטית במהלך סוף השבוע".

תוכנית מתחמי הבילוי של עיריית תל אביב גררה התנגדות רבה בקרב רבים מתושבי העיר ואף היוותה נושא לדיון במהלך הבחירות המקומיות. המאבק הממושך אף הביא לסגירתם בצווים מנהליים על ידי המשטרה של מועדונים רבים בלב העיר.כך למשל המועדון המיתולוגי "אלנבי 58", שסימל את ראשית המאבקים בין המבלים לפקידי העירייה, היה למועדון הראשון שנסגר על רקע הוצאת חוקי הרישוי החדשים. גם מועדון "הברזילי" העתיק לפני שנתיים את מקום מושבו מרחוב החשמל לרחוב הרכב במתחם יד חרוצים, שם קיבל אישור לפעול עד שעות הבוקר.

"צו הסגירה - גזר דין מוות למועדון"

כעת טוענים בעלי המועדון שהעירייה והמשטרה מבקשות להגביל את שעת הסגירה במתחם לשלוש לפנות בוקר: "בהתחלה היינו ברחוב ברזילי פינת לבונטין, ואז באו ואמרו לנו שאנחנו מהווים הפרעה ונאלצנו לעבור למתחם יד חרוצים, שבו נאמר לנו שנוכל לפעול במשך כל שעות הלילה. עכשיו, אחרי שתוכנית המתחמים נכשלה בעקבות אירועי האלימות במתחם יד חרוצים, שלמועדון הברזילי אף פעם לא היה חלק בהם, מבקשים לבוא ולהגביל את שעות הסגירה", טוען קובי, מבעלי המועדון ומסביר כי "הברזילי הוא מועדון נישתי עם קהל קבוע, וסגירה של חודש היא בגדר גזר דין מוות למקום. השוטרים שהגיעו לערוך את הבדיקה סמוך לשעה 2:30 לפנות בוקר פשוט חיפשו איך הם יוכלו להוציא למקום צו סגירה, ללא כל הצדקה, והחליטו שיש יותר מדי אנשים לפי העין. הם לא עשו ספירה ולא בדקו את מספר הכרטיסים שנמכרו. לא עזרו השכנועים והבקשות שיספרו פיזית את מספר הנוכחים".

"אחרי ביקור חגיגי של ראש העיר רון חולדאי במועדון, נכנסה המשטרה וסגרה את המסיבה", סיפר אחד מבעלי "הבלוק", ירון טרקס. "חמש דקות אחרי שהוא יצא, הגיעה המשטרה". טרקס הוסיף כי "מותר לנו להכניס אדם אחד לכל מטר מרובע. אתה יכול לדמיין מועדון בתל-אביב במצב כזה? החוק הזוי לחלוטין. אנחנו קורבנות תוכנית מתחם הבילויים. גם במשטרה כל הזמן אומרים לנו שאנחנו הילדים הטובים של המתחם ושאצלנו אין אירועי אלימות. והנה, לנו הוציאו צו סגירה על חודש ימים, ולמקום שמוכר אלכוהול לקטינים הוציאו צו רק ל-15 יום. זה בכלל לא מוצדק".

מדוברות משטרת מחוז תל אביב נמסר בתגובה כי "במבצע רישוי עסקים מחוזי שנערך במהלך ליל הסילבסטר, נבדקו 146 מועדונים, מתוכם נסגרו 10 מועדונים, שבעה מהם בגין תפוסת יתר המהווה סכנה למבלים, שניים בגין ליקויי בטיחות ואחד בגין מכירת אלכוהול לקטינים. כנגד 13 בעלי מועדונים יוגשו כתבי אישום בגין ניהול עסק ללא רשיון. בדיקות הרישוי מתבצעות באופן קבוע מדי חודש ולפני ליל הסילבסטר הזהירו קציני הרישוי את בעלי המועדונים לבל יעברו על החוק. במשטרה מדגישים כי ימשיכו לבצע ביקורות רישוי על פי חוק, וזאת על מנת לשמור על שלום הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully