וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 10

עינב שיף

4.1.2010 / 13:07

סיכומי העשור והשנה נשכחו, הזיקוקים והחמרמורת שככו, אפשר לההביט בשקט אל האירועים שלא תרצו לפספס בשנה הקרובה

מוזיקה: משינה וברי סחרוף

אחרי שנה קשה לרוק הישראלי, שחזר למקורות בזמן שהעם דבק במוזיקה הים תיכונית, יתכן ש-2010 תהיה שנת מפנה. משינה תחגוג 25 שנים להיווסדה עם אלבום חדש וככל הנראה סדרת אירועים שינציחו – ובצדק – את המהפכה שהנחילה למוזיקה הישראלית ואילו ברי סחרוף יתנתק מאבן גבירול ויחזור לדיסטורשן הישן והטוב ולעריכת הטקסטים אנינת הטעם שלו. גם משינה וגם סחרוף יקדימו סיבובי הופעות חשמליים לחומרים החדשים שלהם, לצורך ניסוי וטעייה. זה בסדר, יש להם זמן עד מרץ – אז ייצא האלבום החדש של אייל גולן.

קולנוע: אבי נשר ו"ארץ נהדרת"

למרות שש השנים שחלפו, ההצלחה הכבירה של "סוף העולם שמאלה" הופכות את הסרט החדש של אבי נשר "שיעור באהבה" (עם מיה דגן, אדיר מילר, דרור קרן ואלי יצפאן) להבטחה כפולה – גם במכירות וגם בביקורות. לצדו, יעלה הניסיון המרתק של "ארץ נהדרת" להפוך פורמט טלוויזיוני מצליח ללהיט קולנועי, בידיעה שממילא הקולנוע הישראלי נתפס כרציני וכבד ושהצחוק הוא מין חטא שמכשיל את מטרת העל – פסטיבלים עם שטיחים אדומים.

ספרות: חוק הספרים ודן חלוץ

ככל שהמאבק בין המו"לים לצומת ספרים וסטימצקי מידרדר לשפכים חדשים של בוץ, גוברות ההערכות כי חוק הספרים שמקדם ח"כ ניצן הורוביץ יהפוך לתקנה חדשה של שרת התרבות לימור לבנת. מעבר לכל הספרים שצפויים לצאת השנה לאור, התכל'ס הזה של עולם הספרות הוא כרגע הנושא המרתק ביותר שעומד על הפרק. בספרות של עולם התכל'ס, לעומת זאת, ראש ממשלה לשעבר, שר ביטחון לשעבר וכמה אלופים מצפים למכה הקלה האחרונה בכנף של דן חלוץ, בחסות הוצאת "ידיעות ספרים" שמחלקת הגנרלים במילואים שלה הולכת ומתרחבת.

הופעות חו"ל: הפיקסיז וכל היתר

כפי שזה נראה כרגע, חורף 2010 בשוק ההופעות מחו"ל עומד להיות העונה שבה המפיקים הגדולים יטאטאו את השטח לקראת אביב-קיץ אינטנסיבי למדי. חודש יוני מסתמן כבית המוות של המופעים האלו, עם שלל אמנים בכירים ברמת האצטדיון. האמנים הבאים הביעו את הסכמתם להגיע לישראל ואף סגרו תאריכים: הפיקסיז, אלטון ג'ון, מטאליקה, רוד סטיוארט, ריהאנה. יחד עם זאת, מלבד עם הפיקסיז, טרם נחתמו חוזים סופיים ומחייבים עם כל המסכימים שבעל פה. וכידוע במזרח התיכון – עד שהפפארצי לא רואים בעדשה, אין באמת על מה לדבר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טלוויזיה: "חטופים"

לא בטוח שגלעד שליט יהיה בבית כדי לראות אבל את הפורמט הוא בטח מכיר: שלושה חיילים שנחטפו בפעולה כושלת בלבנון חוזרים לביתם אחרי 17 שנות היעדרות ונאלצים להתמודד עם כל ההשלכות של הזמן האבוד. זכיינית ערוץ 2 קשת תשדר את הסדרה בכיכובם של אסי כהן, יעל אבקסיס, מילי אביטל, סנדי בר ועוד בעונת החורף הקרובה. עוד הרבה לפני כן, היא כבר הספיקה למכור את הפורמט לאולפני פוקס המאה ה-20.

תיאטרון: "גטו" ו"לילה לא שקט"

גם בשנת 2010 התיאטרון הישראלי ימשיך למכור מנויים כמו לחמניות לוהטות ואילו מבקריו ימשיכו לטעון שהרמה ירודה להפליא. בין לבין, ינסו תיאטראות הרפרטואר לשדרג את הצגותיהם לאירועי ענק, כפי שהקאמרי מתכנן להצגה "גטו" של יהושע סובול בבימויו של עמרי ניצן, שתעלה בחודש מרץ בכיכובם של איתי טיראן, נתן דטנר, אניה בוקשטיין, חני פיסטנברג ועוד. לצד זאת, בימים אלו נכתב המחזמר "לילה לא שקט" המורכב משירי שלמה ארצי, עליו עומלת יעלי רונן. באפריל הוא עתיד לעלות ומי יודע – יתכן שהוא ילווה באלבום החדש והמצופה של מלך קיסריה הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully