וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: גבריאל בלחסן - "דשא"

עינב שיף

25.1.2010 / 9:00

אחרי ציפייה ארוכה זה קורה: זוכה פרס אקו"ם לשנת 2010 ואחד היוצרים המרגשים במוזיקה הישראלית חוזר עם סינגל ראשון מתוך אלבום חדש שייצא בקרוב

יח"צ - חד פעמי

אחרי "בשדות", אלבומו השלישי של גבריאל בלחסן, קשה היה להבין מאיפה ימצא עוד כוחות ליצור. האלבום ההוא, ספוג ריחות קשים של מאבק לחיים ולמוות, נגמר במילים "ברוך הבא, ילד צהוב", אבל הילד הזה נראה כאילו היכולת ליצור עוד אלבום תהיה לו קשה מדי.

אבל גבריאל בלחסן עשוי מחומרים אחרים. כמו שניצח בעבר את ההיסטוריה הקשה של נפשו הפצועה והוציא שני אלבומי מופת עם אלג'יר ועוד שלושה אלבומים מבריקים כאמן סולו, בלחסן חוזר עם שיר ראשון, "דשא" מאלבום רביעי שייקרא "אדמה חרבה". במקור, אמור היה האלבום להיות אלבום כפול, אבל כרגע נראה שהוא יחולק לשניים. על האלבום עבד בלחסן עם הצוות הקבוע שלו, הגיטריסט רון בונקר, הבסיסט אריאל שרבקובסקי והמתופף אוהד בולוטין.

גבריאל בלחסן. נועם נתן,
שוב הוא מטלטל. בלחסן/נועם נתן

לגרסת הסינגל מצורף גם בי סייד, "עתיד", שגם אותו תביא וואלה! תרבות להאזנה בקרוב, כחלק מחגיגות השבוע המצוין של משפחת פונץ' המורחבת, אליה בלחסן קשור מאז ימיו באלג'יר עם אביב גדג', אחיו של שלום גד, ממייסדי הלהקה.

בנוסף להוצאת הסינגל, בלחסן התחיל מצוין את שנת 2010: היוצר זכה בפרס לעידוד היצירה על טקסטים שטרם פורסמו. הפרס, בשווי 13,000 שקלים, אמור לדחוף את היוצר החד-פעמי הזה ולהביא אותו למסקנה אליה הגיעו מעריציו הרבים מזמן - אנחנו צריכים עוד שירים כמו "דשא" במוזיקה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully