וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אווטאר" - הסרט המכניס ביותר בכל הזמנים

עינב שיף

24.1.2010 / 21:39

עם שבוע שישי ברציפות בראש טבלת שוברי הקופות בארה"ב והכנסות של מעל 107 מיליון דולר מסביב לעולם בסוף השבוע האחרון, סרטו של ג'יימס קמרון עקף הערב את סרטו הקודם, "טיטאניק"

הרגע שכולם ציפו לו הגיע. "אווטאר" של ג'יימס קמרון עקף את סרטו הקודם של הבמאי, "טיטאניק", והפך לסרט המכניס ביותר בכל הזמנים. נכון להיום (ראשון) בערב עמד הפער בין הכנסות שני הסרטים על 7 מיליון דולרים ורק בשעות האחרונות הצליח "אווטאר" לסגור את הפער.

במהלך סוף השבוע הגיע סרטו של קמרון לראש הטבלה הבינלאומית (ללא ארצות הברית) כשהניב 107 מיליון דולר - ב-11,800 קולנועים ב-111 מדינות - ובכך הביא את סך הכנסותיו מחוץ לארה"ב ל-1.288 מיליארד. זאת לעומת, 1.242 מיליארד הדולרים שהניב בזירה הבינלאומית המקום הראשון עד כה - "טיטאניק".

יחד עם זאת, בטבלה האמריקאית, "אווטאר" עדיין היה במקום השני היות שהכנסותיו בארה"ב ובקנדה היו עדיין נמוכות מאלו של "טיטאניק". הסרט סיים סוף שבוע שישי ברציפות בראשות טבלת שוברי הקופות בצפון אמריקה, עם הכנסות של 36 מיליון דולר (רק 15.9 אחוזים פחות מהשבוע שעבר). אלה הביאו את סך הכנסותיו בארה"ב ובקנדה ל-552.8 מיליון דולר - רק 48 מיליון פחות מסך הכנסות "טיטאניק" בצפון אמריקה.

המשמעות של כל זה היתה שתוך כמה שעות מפרסום התוצאות בקופות במהלך סוף השבוע יעקוף "אווטאר" את "טיטאניק" ויהפוך באופן רשמי לסרט המכניס ביותר בכל הזמנים, מה שאכן קרה. סך כל הכנסותיו של הסרט הוערכו הערב ב-1.836 מיליארד דולר לעומת אלה של "טיטאניק" העומדים על 1.843 מיליארד. על כן, לא נדרשו הרבה קוני כרטיסים (במונחים עולמיים) כדי שסרטו החדש של קמרון ישלים עקיפה וייחקק עמוק עוד יותר בדפי ההיסטוריה, במירוץ שיכול להסתיים גם בכיבוש האוסקר.

אה, יש עוד סרטים בעולם

ההצלחה העצומה של "אווטאר" בקופות מראה שהסרט פשוט לא מאבד גובה, הן בשל היותו סרט אטרקטיבי במיוחד והן לצד חולשת הסרטים שיוצאים במקביל אליו בהוליווד. סרט הפנטזיה המלאכי "Legion", למשל, מתהדר בהכנסות של 18.2 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו אבל אלה הספיקו לו רק למקום השני בטבלה עם בדיוק מחצית ההכנסות של "אווטאר".

במקום השלישי נמצא "The Book of Eli" עם 17 מיליון דולר שמהווים קיצוץ של 50% בהכנסותיו ביחס לסוף השבוע שעבר. במקום הרביעי נמצא סרט נוסף שחגג בכורה בסוף השבוע, "The Tooth Fairy" עם דווין ג'ונסון ואשלי ג'אד, שהניב 14.5 מיליון דולר בלבד בקופות. את החמישייה הפותחת סוגר "The Lovely Bones" עם 8.8 מיליון דולר.

"שרלוק הולמס" ניצל היטב את זכייתו של רוברט דאוני ג'וניור, כוכב הסרט, בפרס גלובוס הזהב, כשרשם ירידה סבירה לסרט שנמצא בשבוע החמישי להקרנתו (28.1%) והכנסות של 7.11 מיליון דולר. "Extraordinary Measures" - סרט שנוצר על ידי חטיבת הקולנוע של רשת CBS ומתהדר בהריסון פורד - פתח רע למדי עם רווחים בגובה 7 מיליון דולר בלבד, מה שמוכיח שכדאי שאת הכסף ישקיעו בלוח שידורי הטלוויזיה שלהם.

"Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel" חוצה את קו 200 מיליון הדולר עם רווחים של 6.5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ו"זה מסובך" יחצה את קו מאה המיליון בשבוע הבא, אחרי שהכניס בסוף שבוע 6.19 מיליון דולר לקופותיו.

את הטבלה סוגר "The Spy Next Door" בכיכובו של ג'קי צ'אן, שהניב סכום נמוך למדי של 4.75 מיליון דולר בסוף השבוע השני להקרנתו. מחוץ לעשירייה ניתן לצפות בהתפתחות היפה של "Crazy Heart", הנישא על באז האוסקר של ג'ף ברידג'ס וב-93 בתי קולנוע שבהם הוקרן רשם הכנסות יפות של 1.42 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully