וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלין לובשת חג: פסטיבל הקולנוע חוגג 60 שנים להיווסדו

עינב שיף

12.2.2010 / 12:51

הרחובות נצבעו בלבן של השלג, רנה זלוויגר העניקה קצת גלאם הוליוודי ופסטיבל הקולנוע הוותיק יצא לדרך. היום בפסטיבל: הקרנת הסרט החדש של פולנסקי - בלעדיו

לא בכל יום חוגג פסטיבל קולנוע 60 שנים להיווסדו. הפסטיבל בברלין, אחד משלושת פסטיבלי הקולנוע היוקרתיים בעולם לצד פסטיבל קאן הצרפתי וונציה האיטלקי. אמש (חמישי) יצא לדרך הפסטיבל עם הקרנת הסרט הסיני "Apart Together", אשר נמצא בין 20 הסרטים בתחרות הראשית על "דב הזהב", הפרס הראשון של הפסטיבל.

באירוע הפתיחה בלטו בעיקר חבר השופטים של הפסטיבל בראשות הבמאי וורנר הרצוג, כשלצידו נמצאת גם השחקנית האמריקאית רנה זלוויגר שהעניקה לאירוע האיכותי טאץ' מעד הוליוודי יותר, לצד שחקניות כמו טילדה סווינטון ובמאים כוים ונדרס.

רנה זלוויגר בפתיחת פסטיבל ברלין. Joel Ryan, AP
מעט הוליווד בכל האיכות הזו. רנה זלוויגר/AP, Joel Ryan

הפסטיבל עומד השנה כאמור, בסימן 60 שנים להיווסדו. יו"ר חבר השופטים וורנר הרצוג שהגיע לפסטיבל לראשונה לפני 42, לא הסתר את התרגשותו. "זה נפלא כאן כשמושלג", אמר לרויטרס. "כשהגעתי לכאן לראשונה הייתי כמו תלמיד בית הספר. כעת הפסטיבל התרחב לכל רחבי העיר, פעם הייתי צריך להשכיר קולנוע בפרברי העיר ולהקרין סרטים מהפסטיבל בחינם".

הבמאי וורנר הרצוג בפתיחת פסטיבל ברלין. Markus Schreiber, AP
עדיין מתרגש. וורנר הרצוג/AP, Markus Schreiber

מנהל הפסטיבל, דיטר קוסליק, התרגש במיוחד מהאירוע מחגיגות יום ההולדת. "הנרות השנה היו יותר יקרים מהעוגה", התבדח בדבריו לסוכנות לרויטרס. "אנחנו צריכים לשים לב למה אנחנו עושים עם הכסף. יום הולד שמח ופסטיבל ברלין שמח!"

היום (שישי) נכנס הפסטיבל להילוך גבוה יותר עם הקרנת סרטו החדש של רומן פולנסקי, "The Ghost Writer", על פי ספרו של רוברט הריס, "סופר צללים". פולנסקי, הנתון במעצר בית בשוויץ בעקבות בקשת ההסגרה של ארצות הברית, לא יעמוד לצד כוכבי הסרט, פירס ברוסנן וקים קתרל ויואן מקרגור. "כמובן שזה לא נעים להציג סרט ללא הבמאי שלו", אמר לרויטרס הסופר ותסריטאי הסרט האריס. "אבל אולי זו הדרך היחידה להתמודד עם הסיטואציה - להציג לעולם את עבודתו".

פוסטר ברחוב בעיר ברלין לקראת פסטיבל הקולנוע. רויטרס
ברלין תמשיך לחגוג ללא פולנסקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully