וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדחת העונה

דפנה לוסטיג

14.2.2010 / 7:15

עם התחלת שידורה של העונה החדשה של "אמריקן איידול" בישראל, התעוררה בדפנה לוסטיג תחושה חדשה שלא הכירה מאז החלה לצפות בתוכנית: השעמום המבשר את הסוף

כבר כמה שבועות שתחושה מוזרה מלווה את הצפייה בעונה התשיעית של אמריקן איידול, תחושה שאינה אופיינית לצפייה בריאליטי הכישרונות המוצלח, המצליח והחשוב ביותר בעולם. אין אלא להודות שמדובר בתחושה של שעמום, והיא מסקרנת ומדכדכת כאחד.

אין לתחושה הזו סיבה מוצדקת. שום דבר לא השתנה באיידול. הסיימון אותו סיימון, אמריקה אותה אמריקה. גם התמהיל של אודישנים מרגשים+מצחיקים+מרגיזים – נשאר כשהיה. אבל מסתבר שבפעם התשיעית, הקסם מתפייד. ריאן עדיין כריזמטי, ויקטוריה בקהאם התגלתה כנהדרת, ועדיין – האצבע קלה על כפתור ההרצה קדימה בשלט של היס מקס. קלה מתמיד.

הביונסה החדשה שלא תגיע

לפני שהתחילה העונה הנוכחית אמר לי שותפי לצפייה שאת העונה הזו אנחנו חייבים לראות כי זו תהיה, כידוע, עונתו האחרונה של סיימון קאוול על כס השופט המרושע באמריקן איידול. אבל עכשיו, בעיצומם של פרקי האודישנים המפרכים, אפילו הוא איבד את הסבלנות. "אנחנו לא אמורים לראות תשע עונות של אותו דבר", הוא אומר, והוא צודק. זה כמובן לא משנה את העובדה שבכל שישי ושבת בשעה שש, מעתה ועד הגמר הגדול בחודש מאי, אנחנו נשב מול הטלוויזיה, נצפה ונקטר, ובעיקר נחכה לגלות את הביונסה החדשה. הסיכוי שזה יקרה זהה לסיכוי שסער ואיילה יקיימו יחסי מין בעידן הזה, אבל הציפייה תשאיר אותנו שם, דרוכים. ממתינים לקתרזיס שלא יגיע.

באופן לא רשמי, זוהי באמת עונתה האחרונה של איידול ולכן כדאי להתרכז במה שיש בה – ואין בה הרבה. השינוי העיקרי, ולמעשה היחיד, בעונה הזו, הוא החלפתה של השופטת הוותיקה פאולה עבדול בקומיקאית והמגה סלב אלן דג'נרס. אי אפשר להקל ראש בשינוי כזה – פאולה, על כל שיגעונותיה, היא חלק מ ה-די.אן.איי של איידול. היא היתה שחקנית משנה קלאסית שתרמה לתוכנית, בדרכה הייחודית, הפוגות קומיות נדרשות. היא גם חיזקה כל הזמן את דמותו הצינית וחסרת הסבלנות של סיימון. החלפתה באלן בהחלט ריעננה את שולחן השופטים העייף, אבל למרבה הצער לא באמת הביאה לאיידול את הטוויסט שתכנית שהגיעה לגיל 9 זקוקה לו. אלן, כמו הטוק שואו שלה, קצת שיעממה. הצופים בארצות הברית אמנם פירגנו לה, אבל מצד שני – הצופים בארצות הברית הם גם אלו שבחרו בטיילור היקס לאמריקן איידול החמישי שלהם. הם אולי נלהבים, אבל הם לא תמיד צודקים.

עונה אחת אחרי

אז אלן היא מקצוענית ומשעשעת, אבל היא לא תציל את איידול. ויקטוריה בקהאם היתה מגניבה יותר ועניינית יותר, אבל כנראה שאותה סיימון מעדיף לשמור לאקס פקטור. מתמודדים טובים במיוחד היו יכולים גם הם לעזור בהרמת העונה, אבל האודישנים הקבוצתיים שלהם לא מאד הרשימו ובעיקר עוררו געגועים לקאסט של Glee. נכון לעכשיו, את איידול רק סיימון יכול להציל והוא, ממש כמונו, כבר עייף מהתכנית הזו. פעם שאלו את גל אוחובסקי מתי כוכב נולד תרד מהמסך. הוא אמר בתגובה "כמו כל תכנית אחרת – עונה אחת אחרי שהיא היתה צריכה לרדת מהמסך". הוא צודק, וזה עצוב קצת, אבל איידול עושה סימנים של מי שהגיעה לעונתה האחרונה.

"אמריקן איידול" משודרת כל שישי ושבת בשעה 18:00 ב-Hot Family וב-Yes Stars Base

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully