וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: מוזיקאים נגד סגירת רדיו BBC 6

עינב שיף

3.3.2010 / 0:31

דיוויד בואי, מרק רונסון ובכירי תעשיית המוזיקה באנגליה מודאגים מכוונת רשת ה-BBC לסגור את אחת מתחנות המוזיקה החשובות במדינה. "סגירתה תהיה אובדן גדול", אומר בואי

תעשיית המוזיקה באנגליה גועשת בעקבות כוונת רשת BBC לסגור את תחנת הרדיו BBC 6, אחת מתחנות המוזיקה הנחשבות במדינה. סוכנות רויטרס מדווחת כי ההחלטה לסגור את התחנה היא חלק מתוכנית הייעול של הרשת, המתכוונת להפנות כ-600 מיליון לירות שטרלינג לתכנים "איכותיים" יותר כגון שיפור בשידורי הטלוויזיה של התחנה לטובת עיתונאות חוקרת ודרמה בריטית מקורית.

מאז נחשפה התוכנית, מוזיקאים רבים הגיבו בזעם לכוונות לסגור את התחנה. "BBC 6 שומרת על רוחם של שדרנים דוגמת ג'ון פיל ועבור אמנים חדשים, סגירת התחנה תהיה אובדן גדול מאד", אמר דיוויד בואי בהצהרה רשמית ונדירה. גם מרק רונסון, אחד המפיקים הבכירים במדינה אמר כי "התחנה שרתה את אוהבי המוזיקה יותר מתחנות רדיו מרכזיות". הצמד לה רו טען שמדובר בתחנת הרדיו הטובה במדינה, שבלעדיה, "יאבד האמון בתעשיית הרדיו".

לצד המוזיקאים, גם ראשי התעשייה לא נותרו אדישים למאבק ופנו במכתב מיוחד למרק תומפסון, מנכ"ל התאגיד. "אין עוד תחנת רדיו שניתן להשוות אליה ברוחב או בעומק החשיפה למוזיקה חדשה", כתבו בכירים בתעשייה לתומפסון. לדבריהם, אלמלא התחנה, הרכב כמו פלורנס אנד דה מאשין, שזכה השנה בפרס הבריטס בקטגוריית אלבום השנה, לא היה מתגלה.

בנוסף, 90 אלף גולשים הצטרפו לעמוד הפייסבוק נגד סגירת התחנה ואפילו הנהלת פסטיבל גלסטנברי, מהפסטיבלים הגדולים בעולם האיצו בחובבי המוזיקה לכתוב ל-BBC ולמחות נגד הסגירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully