וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברי סחרוף, מאיר בנאי ושלומי שבן נגד גלעד ארדן

אייל דץ

19.3.2010 / 12:18

לוואלה! תרבות נודע כי בימים אלו מתגלגלת בין המוזיקאים בישראל עצומה נגד תקנות הרעש החדשות של השר להגנת הסביבה. ברי סחרוף, מאיר בנאי, שלומי שבן וגבע אלון כבר חתמו

ברי סחרוף, יהלי סובול, שלומי שבן, רם אוריון ומאיר בנאי הם רק חלק מהמוזיקאים החתומים על עצומה המתגלגלת בימים אלו בקרב מוזיקאי ארצנו ומוחה על תקנות הרעש החדשות האמורות להגיע לאישור הכנסת בקרוב. כך נודע היום (שישי) לוואלה! תרבות. העצומה תועבר לשר להגנת הסביבה גלעד ארדן, יוזם תקנות הרעש החדשות.

"אנו אמני ישראל החתומים מטה מבקשים למחות כנגד התקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש)(תיקון), התש"ע - 2010 אשר בכוונתך להביא לאישור הכנסת. לצד יוזמות חיוביות ומבורכות הכלולות בתקנות החדשות, הן כוללות גם פגיעה אנושה ולא מידתית במוזיקאים, פגיעה אשר עלולה לשנות את פניה של התרבות הישראלית כולה", נכתב בעצומה.

עוד נכתב בעצומה, כי "כמוזיקאים וכאנשי תרבות, ברצוננו לדרוש כי התקנות ייתנו את הדעת לכך שהרעש של האחד הוא המוזיקה של האחר. על התקנות לאזן בחוכמה בין הזכות לשקט לבין חובתה התרבותית של המדינה לדאוג לתנאי מינימום לקיומה של תרבות יצירה מוזיקלית. אנו מבקשים להבהיר באופן חד משמעי כי ציבור המוזיקאים ושוחרי התרבות בישראל לא ייתן לתקנות במתכונתן הנוכחית לעבור בשקט, תרתי משמע. אנו קוראים לך לחזור בך מכוונותיך, ולשתף את נציגי המוזיקאים בדיונים על אופי התקנות החדשות". על העצומה חתמו עד כה עשרות מוזיקאים שונים, ובהם כאמור ברי סחרוף, יהלי סובול, שלומי שבן, מאיר בנאי, ערן צור, רם אוריון חברי הדג נחש, גבע אלון, דנה ברגר ועוד.

את העצומה יזמו נדב לזר, המפעיל את הבלוג "אטמי אזניים", אמיר פאר ונמרוד פרידברג. במקביל לעצומה תופסת תאוצה גם המחאה האינטרנטית נגד התקנות. למעלה מ-23 אלף גולשים כבר הצטרפו לקבוצה המוחה נגדן.

על פי התקנות החדשות נגד רעש סביבתי שיובאו בקרוב לאישור הכנסת, יחול איסור לנגן בכלי נגינה העשוי לעורר רעש שמפריע לשכנים, לא רק בין השעות 14:00- 16:00, ובין השעות 23:00 – 7:00 אלא במשך כל שעות היממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully