וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היהודים איבדו את ההומור"

9.4.2010 / 17:00

62 מדינות, ובהן אירן, רכשו להפצה את "The Infidel", קומדיה פרועה על יהודים ומוסלמים בהשתתפות יגאל נאור, אבל אף מפיץ ישראלי לא רצה לגעת בו. לדעת מפיק הסרט, הבעיה אצלנו ולא אצלם. ראיון

"היהודים המציאו את ההומור, אבל נראה שהם איבדו אותו", אומר בראיון מיוחד לוואלה! תרבות ארווינד איתן דיוויד, המפיק הבריטי מאחורי "The Infidel" – קומדיה פרועה שעלתה אמש (חמישי) על המסכים במולדתו ומיד עוררה סערה שישראל משחקת בה תפקיד מרכזי.

על מה המהומה? ובכן, גיבור הסרט הוא מוסלמי אדוק (הקומיקאי אומיד ג'לילי) המגלה כי נולד להורים יהודים שמסרו אותו לאימוץ, מה שמוביל אותו למסע בעקבות מנהגיה של היהדות. הסאטירה לועגת לכל הדתות, ואכן נרכשה להפצה (אם כי טרם הוקרנה) ברחבי העולם – 62 מדינות, ובהן גם מדינות מוסלמיות רבות, למשל ירדן, לבנון ואירן. הדבר הוביל את העיתון הבריטי The Independent לפרסם היום מאמר בכותרת "מה שעובר באיראן לא עובר בישראל", התוהה בהרחבה כיצד ייתכן שסרט העוסק ביהדות לא זוכה לחשיפה במדינת היהודים.

"אני המום מכך שמכל המדינות בעולם, דווקא בישראל הולכים לגנוז את הסרט הזה, שהרי אפילו במדינות טוטליטריות עם חוקי צנזורה חשוכים לא חוששים להקרין אותו", אומר דוד. "אני לא מבין מה הבעיה איתו – אמנם הוא צוחק על יהודים ועל ישראלים, אבל הוא גם צוחק על מוסלמים ועל פלסטינים. חוץ מזה, היהודים תמיד היו טובים באירוניה עצמית, ורק בזכותם האמנות העולמית הכירה את הסאטירה ואת הפארודיה. אם כל זה לא מספיק, הרי שבין חברי הצוות אפשר למצוא את התסריטאי היהודי דייויד באדיל וגם את השחקן הישראלי יגאל נאור, אז זה יהיה מוזר להגיד שהוא אנטישמי או אנטי-ישראלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני לא מבין מה הבעיה איתו – אמנם הוא צוחק על יהודים ועל ישראלים, אבל הוא גם צוחק על מוסלמים ועל פלסטינים". מתוך "The Infidel"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם כך, אז מה הבעיה?

"הצענו את הסרט לכמה מפיצים ישראליים בשווקים בברלין ובקאן. אני לא רוצה להגיד במי מדובר מפני שאני לא מוסר מידע על שיחות עסקיות פרטיות, אבל אני כן יכול לומר שכולם הביעו בפני חשש להתקרב לנושא טעון ורגיש כזה. הפריעה להם העובדה שהסרט מעז לדון במחבלים מתאבדים ובסכסוך הישראל-פלסטיני, הם גם לא אהבו את הדמות של הרב הפנאטי, שאותו מגלם מאט לוקאס מ'בריטניה הקטנה'. חבל שהם התעלמו מכך שיש גם דמות של איש דת מוסלמי קיצוני, ושהיא מגוחכת באותה מידה. חוץ מזה, הסוף של הסרט אומר כי האדם חשוב יותר מהדת שלו, ונראה לי שגם זה נראה בעייתי בעיניהם – הם כנראה היו מעדיפים שבסופו של דבר הגיבור יכריז על עצמו כיהודי".

בכל זאת, נשאר עוד סיכוי לראות את הסרט בישראל?

"אני מאמין כי העובדה שהוא נרכש להפצה בכל כך הרבה מדינות אינה מקרית – סימן שהוא טוב. אבל עושה רושם שהמפיצים הישראלים חושבים כרגע מה טוב לתדמית הישראלית, ולא מה טוב לקולנוע. הסרט עדיין עומד למכירה ואני מנצל את הראיון איתך כדי לקרוא למפיצים בישראל או למנהלי הפסטיבלים בה – 'בבקשה, 'The Infidel' רק מחכה שמישהו ירים את הכפפה ויציג אותו אצלכם'".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully