וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמה התוכנית האמנותית של פסטיבל ישראל

אייל דץ

14.4.2010 / 22:00

פסטיבל התרבות הגדול בישראל יחגוג את שנתו ה-49 במאות הופעות החל מה-25 במאי. בתוכנית: מופעי מחול, מוזיקה ותיאטרון בינלאומיים, הפקות מקומיות מיוחדות ועוד

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות הפקת פסטיבל ישראל)

להקת המחול של שן וויין, הפקה ישראלית מיוחדת של "רומיאו ויוליה", האנסבל הבינלאומי "תיאטרון הקולות", פרויקט מוזיקלי מיוחד המוקדש לפילוסוף ולטר בנימין וענקי הג'אז: צ'ארלס לויד וג'ו לובאנו. אלו הן רק חלק קטן מהאטרקציות שיציע פסטיבל ישראל החוגג השנה יום הולדת 49. הפסטיבל, שיתקיים ברחבי ירושלים בין התאריכים 25.5-10.6, יארח גם השנה להקות, קבוצות ואמנים ממדינות רבות ובהן: ישראל, ארה"ב,בריטניה, ארגנטינה, גיאורגיה, ליטא, גרמניה, דנמרק, צרפת, קוריאה, איסלנד, פולין, הודו, יפן.

הפסטיבל יתקיים במספר מוקדים בירושלים: "מועדון הפסטיבל" הממוקם באולפן "טלעד" לשעבר, מרכז ז'ראר בכר, מרכז טארג בעין כרם, שדרות אלרוב בממילא, הגן הבוטני, מתחם הפביליון באזור התעשיה תלפיות, בריכת הסולטן, בנייני האומה, האוניברסיטה המורמונית,ימקא, בית שמואל ותיאטרון המעבדה. כמו כן, יתקיימו חלק מופעי הפסטיבל גם מחוץ לירושלים: במדיטק חולון, יתקיימו אירועי פסטיבל ישראל לילדים, וכן יתקיימו אירועים מיוחדים במודיעין, בדימונה ובחיפה.

מנכ"ל הפסטיבל ומנהל התוכנית האמנותית הוא יוסי טל-גן אמר, כי "בשנה זו מציג הפסטיבל יוצרים ומבצעים שחלקם הגדול הוא הסמן הבולט של העשייה האמנותית - תרבותית של המאה ה-21 המצטיינת בשפה ייחודית ובלעדית, פרשנויות יוצאות דופן וביצועים וירטואוזים המושכים תשומת לב בפסטיבלים המרכזיים בעולם ובמדינות מהן צמחו היוצרים."

לדבריו, "היוצרים הישראלים אותם יארח השנה הפסטיבל הם אלה שעשייתם מבעבעת לעתים מתחת לפני השטח ומוצאת דרך ביטוי מקורית. חלקם פועלים במרכז,וחלקם בפריפריה ובירושלים מקומות בהם מתאפשרת לעתים צמיחה של היוצא דופן, היצירתי והמשוחרר".

מחול

את הפסטיבל תפתח להקת המחול של שן וויי הכוריאוגרף הסיני-אמריקאי, מהבולטים בעולם כיום. מבריטניה יגיע הרקדן והכוריאוגרף הבריטי-בנגלדשי אקרם חאן עם מופע הסולו האחרון שלו "גנוסיס ומארצות הברית תגיע להקת המחול של ביל טי ג'ונס וארני זיין. הלהקה תעלה בפסטיבל את היצירה "סרנאדה/ההצעה" העוסקת במורשתו ההיסטורית של אברהם לינקולן, במילותיו המתועדות, בכתביהם ונאומיהם של בני דורו, ובטקסטים נוספים שעיצבו את דמותה של ההיסטוריה האמריקאית ותרבותה.

את ארגנטינה תייצג להקת "טנגו קינסיס" בראשותה של הכוריאוגרפית והמנהלת האמנותית אנה מריה סטקלמן. "טנגו קינסיס" שזהו ביקורה השני בפסטיבל ישראל, היא להקה מודרנית המשלבת בין הטנגו המסורתי למחול המודרני.

מחווה מיוחדת יקיים הפסטיבל ללהקת המחול ורטיגו שתעלה במהלך סופשבוע אחד שלוש יצירות מאת נעה ורטהיים, הכוריאוגרפית והמנהלת האמנותית של הלהקה. היצירות הן מסע החוקר את הקשר בין אדם למקום, בין אדם לאדם ובין אדם לאדמה; "לידת הפניקס"- מופע אקולוגי הנוגע בקשר אדם-סביבה, "רעש לבן"-יצירה העוסקת בהתנגשות בין השקט הפנימי וההתמסרות הטוטלית של הגוף, ו"מאנא"- מופע העוסק במהות הבריאה, הצופנת בחובה את מהות הקוטביות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

תיאטרון

תחת הכותרת "מי מפחד משקספיר?" יתקיים בפסטיבל ישראל- מיני פסטיבל- ובו מקבץ של פרשנויות "אחרות" לשלושה מחזות של גדול המחזאים בביצוע תיאטראות מחו"ל ואמנים מישראל: "תיאטרון המוסיקה והדרמה" מטיבליסי (גיאורגיה) בבימויו של המנהל האמנותי הצעיר דיוויד דויאשווילי יעלה גירסה מיוחדת של "מקבת".

התיאטרון OKT מוילנה שבליטא, יעלה את "חלום ליל קיץ" בבימויו של אוסקראס קורסונוואס, בתיאטרון המעבדה תעלה הפקה ישראלית מיוחדת של "רומיאו ויוליה" על פי עיבוד פרובוקטיבי של נורן דויד קאליס. העיבוד אמור להחיות מחדש את חרוזיו של שקספיר תוך שהוא שוזר אלמנטים מתרבות הגנגסטא-היפ-הופ ותרבות השוליים של דור האנדר-דוגס. ההפקה הגרמנית מועלית בימים אלה בתיאטרון הגורקי בברלין. בישראל תועלה ההפקה עם שחקנים ישראלים ומוסיקה של אסף אמדורסקי.

אולם לא רק שקספיר יככב בפסטיבל: מגרמניה תגיע שוב לפסטיבל ישראל קבוצת תיאטרון המסיכות "פמילי פלוז" עם הפקה חדשה: "מלון פרדיסו" הצגה קומית על דברים מוזרים מתרחשים במלון נופש מכובד וותיק בהרי האלפים, המנוהל על ידי אישה זקנה ובני משפחתה. מאיפסוויץ' שבאנגליה יגיע תיאטרון גקו עם ההצגה "האדרת" בהשראת יצירת המופת של ניקולאי גוגול. מגיאורגיה יגיע "תיאטרון האצבעות" אשר כשמו כן הוא: תיאטרון המעלה מופע אצבעות וירטואוזי

קבוצת "זיק" תעלה את ההפקה "קוקוצו"- בה יוצרים חברי הקבוצה במתחם הפביליון שבאיזור התעשייה תלפיות, אירוע פיסול המפגיש את הסטאטי עם הדינאמי ומתייחס לשאלות אקולוגיות.

מוזיקה קלאסית

תוכנית המוסיקה הקלאסית בפסטיבל מגוונת בסולנים והרכבים בינלאומיים, במוסיקה קאמרית ישראלית, בהפקות אופראיות, שיתופי פעולה בינלאומיים עם גופי ביצוע ישראלים ופרויקטים מיוחדים. בנוסף יציין הפסטיבל בתוכניתו: 200 שנה להולדתם של שניים מגדולי המלחינים: פרדריק שופן ורוברט שומאן ו-25 שנה לאופרה הישראלית.

לראשונה יגיע לישראל "תיאטרון הקולות", אחד ההרכבים הקוליים המובילים בעולם, זוכה פרס הגראמי לשנת 2010. מצרפת יגיע אנסמבל "פואם הרמוניק" המשלב בין התיאטרלי לקונצרטנטי כששחקנים ורקדנים מצטרפים לנגנים וזמרים. מבריטניה, כחלק ממופעי הפתיחה יגיע הרכב ה"קינג סינגרס" שאלבומו האחרון זכה בשנת 2009 בגראמי.

פרויקט מוסיקלי מיוחד יוקדש לולטר בנימין האינטלקטואל היהודי- גרמני. דמותו תעמוד במרכז מפגש בין מלחינים ברלינאים וישראלים הכולל קונצרטים בברלין וישראל. בפסטיבל תבוצענה תשע יצירות שנכתבו לפרויקט ויבוצעו על ידי האנסמבל הגרמני-איסלנדי אדפטר בניצוחו של מנואל נאורי.

הפסטיבל יערוך מחווה לאופרה הישראלית המציינת השנה 25 שנה להיווסדה. האופרה תעלה בבריכת הסולטן, תחת כיפת השמיים ובניצוחו של עומר ולבר, מהמנצחים הישראלים המצליחים ביותר בעולם, את "לה טרוויאטה" מאת ורדי. בהפקה בבימוי חלקי, ישתתפו מקהלת האופרה הישראלית, התזמורת הסימפונית ירושלים, וסולני האופרה הישראלית לצד סולנים בינלאומיים.

במסגרת ציון 200 שנה להולדת שומאן ושופן יתקיימו מספר אירועים מוסיקליים: המרתון השנתי של הפסטיבל בניהולו המוסיקלי והנחייתו של גיל שוחט יוקדש למלחין רוברט שומאן ובמסגרתו יבצעו אמנים ישראלים מהשורה הראשונה את יצירות המופת של שומאן לפסנתר, לקול ולהרכב קאמרי. הקונצרט כולל דברי הסבר והיצירות תבוצענה במלואן.

במסגרת חגיגות שופן יתקיים קונצרט גאלה חגיגי של התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של המנצח הישראלי המצליח ניר קברטי, בו יבצעו סולנים בינלאומיים וישראלים את כל יצירותיו של שופן לפסנתר ותזמורת. הסולנים רומן רבינוביץ' (ישראל), יול אום סון(קוריאה-גרמניה) ופונג וונג (יפן),

ג'אז

הפסטיבל יארח השנה סקסופוניסט הג'אז האגדי צ'רלס לויד המגיע לישראל בגיל 72 עם רביעייה חדשה. ענק ג'אז אחר שיתארח בפסטיבל הוא הסקסופוניסט ג'ו לובאנו שיבצע את המופע "פולק ארט" המבוסס על אלבומו ה-21 במספר. מפולין תגיע השלישיה של אנדריי ז'גודזינסקי, שתבצע מחווה לשופן ובמסגרתה ביצועי ג'אז ללחניו של המלחין.

הפקה ישראלית מיוחדת בפסטיבל היא "אני שפן בלוז" מופע של המלחין והפסנתרן תומר בר וקולקטיב "בית הבתים" בהשתתפות האורחים מיקה קרני ודניאל סלומון. המופע משלב מוסיקה מקורית עם אמנות ויזואלית בו יבצע תומר בר שירים מאלבומו החדש וישיר יחד עם מיקה קרני ודניאל סלומון שירים של שלושתם בעיבודים מיוחדים.

פסטיבל ישראל לילדים

במסגרת "פסטיבל ישראל לילדים" תעלה בבכורה ההצגה:"אורה הכפולה" על פי אריך קסטנר, בבימויו של רפי ניב בהפקת המדיטק בשיתוף עם התיאטרון הארצי לנוער. לכבוד חגיגות ה-40 של להיווסדו של תיאטרון אורנה פורת ולרגל יום הולדתה ה-85 , תועלה הפקה מיוחדת אף היא בבימויו של רפי ניב: "הקסם של אורנה", מחזה של עידו ריקלין בהשראת סיפור חייה של אורנה פורת. במסגרת חגיגית זו יוענק לאורנה פורת אות "יקירת הפסטיבל". הילדים המתבגרים בליווי הוריהם יוכלו להנות גם ממופעי פמילי פלוז ותאטרון האצבעות ומתזמורת המהפכה בירושלים ובמדיטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully