וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזהו גיבור

29.4.2010 / 10:21

לא חסרים בישראל גיבורים ובטח שלא נבלים – אז למה אין כאן גיבורי על? לרגל הגעתו לאקרנים של "איירון מן 2", וואלה! תרבות מציעה כמה חלופות תוצרת הארץ

מאז פיגועי ה-11 בספטמבר, כל קיץ הוליוודי גדוש בסרטי גיבורי-על. בהתאם לזאת, מגיע היום לאקרנים בישראל "איירון מן 2", ובארצות הברית עמלים על הפקתם, צילומם או השלמתם של עשרות סרטי סופר-הירוז אחרים.

לעומת זאת, הקולנוע הישראלי מעולם לא ניסה את כוחו בז'אנר המצליח ביותר בעשור האחרון, וזאת אף שיש לו את כל התנאים לכך – אחרי הכל, הדבר האחרון שחסר בישראל הם גיבורים או גיבורים בעיני עצמם, וגם נבלים לא חסר כאן. אם כך, הגיעה השעה לשחרר לאוויר העולם את גיבור העל הישראלי הראשון, ולפחות אחת מעשר הדמויות הבאות יכולה להתאים למשימה. איתי טיראן כבר מכין את החליפה.

הרנטגן

הרנטגן. אביחי ברוך, ShutterStock
היעד: לעצור איש עסקים העומד להקים בדרום הארץ עיר חטאים במסווה של קניון. "הרנטגן"/ShutterStock, אביחי ברוך

סיפורו של רב שרלטן, המקבל סוף כל סוף כוחות-על ממשיים בעקבות תקלה בבדיקת הרנטגן. הוא משתמש ביכולת לאדות מיידית את כל הנקרים בדרכו כדי למנוע מאיש עסקים שיהדותו מפוקפקת להקים בדרום הארץ עיר חטאים במסווה של קניון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סופר מומו

סיפורו של מומו, צעיר שאינו מצטיין ביכולותיו הפיזיות או בתבונותו, אך כל זה משתנה לאחר שמטאור פוגע בו בשעת בילוי בחוף הים, והוא הופך לבחור הכי ורסטילי וחזק בארץ ויוצא להגן על שכונתו מפני המאפיונרים הרוסים שהשתלטו עליה.

נערת היו אס בי

נערת היו אס בי. אביחי ברוך, ShutterStock
היעד: לעצור מרגלת העומדת למסור סודות מדינה. "נערת היו אס בי"/ShutterStock, אביחי ברוך

פקידתו האידיאליסטית והאמביציוזית של בכיר ביטחוני עם יד קלה על ההדק, מנסה לצרוב עשרות אלפי מסמכים מסווגים כדי לחשוף את ערוותו ברבים. במהלך הניסיון הזה היא סופגת מכת חשמל, ומכאן והלאה מגלה כי די במגע ידיה כדי לחשמל כל יצור חי. עם הטרנספורמציה הפיזית מגיעה גם הבשלה תודעתית, ונערת היו אס בי מתגייסת לעצור את המרגלת המאיימת למסור מידע חסוי לאויב.

גוש שלום

לאחר שנים של מאבק עקר דרך הפגנות מועטות משתתפים ומודעות חצי עמוד ב"הארץ", עולה פציפיסט על מוקש ומאבד את כל איבריו החיוניים ואת רקמות העור שלו. בעקבות זאת וכתוצאה מן הטיפול הרפואי הכושל, הוא הופך לגוש שלום – מסה של שרירים, שמשתמשת בכוחה חסר התקנה כדי לגבור על אנשי התעשייה הצבאית המעודדים מלחמות אך ורק כדי להצריך רכש של כלי נשק.

איש הכנף

איש הכנף. אביחי ברוך, ShutterStock
היעד: לחלץ טייסים משבי בית הדין הבינלאומי בהאג. "איש הכנף"/ShutterStock, אביחי ברוך

"מכה קלה בכנף", נוהג לומר הטייס א' בכל פעם שהוא מנחית פצצה על אזור רב אוכלוסייה. לכן, מה רבה הפתעתו של איש חיל האוויר הזחוח כשהוא מגלה כי מכה ממשית מכנף המטוס גרמה לו להצמיח כנפיים. לשמחת מפקדיו, הוא מנצל זאת כדי לעופף ברחבי העולם ולחלץ טייסים לשעבר העומדים לדין הבינלאומי באשמות מופרכות למיניהן.

נער הגבעות

באחד משיטוטיו הליליים בגבעות, נתקל אברמי הצעיר בשיח בוער, שהוא אינו מצליח לעמוד על טיבו. מה שברור הוא כי בבוקר שלאחר מכן, דבר כבר אינו כתמול שלשום – לפתע נהנה אברמי מכוחות אדירים, ובראשם היכולות לרוץ עד קצה הגבעה במהירות האור, להבעיר אש במו ידיו ולתמרן את הצאן שלו. כל אלה מתגלים כשימושיים במיוחד במאבק נגד החיילים הזוממים לפנות את הקומונה שלו.

איש הגומי

איש הגומי. אביחי ברוך, ShutterStock
היעד: לחדור למפקדות המג"ב כדי למנוע הריסות בתים. "איש הגומי"/ShutterStock, אביחי ברוך

מפגין בבילעין חוטף כדור גומי מחייל מג"ב, ובדרך חזרה מטיפול נמרץ מגלה כי עתה הוא ניחן ביכולות אלסטיות מופלאות. מובן שהוא מנצל את הגמישות כדי לחדור דרך חלונות של מפקדות הצבא ולעצור מבעוד מועד הריסות בתים. מי שמסייעת לו במלאכה היא אשת המישורים, מתנדבת בריטית שנדרסה בידי טרקטור וכתוצאה מכך היא כה שטוחה שהיא יכולה להשתחל גם דרך חרך הדלת הקטן ביותר.

מר סופר

מאבקו דל האמצעים של חשב משרד האוצר בפוליטיקאים המושחתים שסביבו עולה לו ביוקר – הוא מופלל על לא עוול בכפו, מושלך לתא מעצר וסובל שם מהתעללויות בשל אופיו הרכרוכי. אבל הודות להתעללות אכזרית במיוחד, שמסתיימת בשאיבתו לצינור הניקוז של המקלחת, עובר החשב טרנספורמציה פיזית והופך לאחד שמסוגל לשסף גרונות בעזרת הסרגל שלו, מה שמאפשר לו סוף כל סוף לחסל את המיליארדר המשחית כל חלקה טובה בארץ.

העירוי העילוי

העירוי העילוי. אביחי ברוך, ShutterStock
היעד: להחזיר לאדיסו מסאלה את מושבו בכנסת. "העירוי העילוי"/ShutterStock, אביחי ברוך

גזען אשכנזי מקבל בטעות עירוי דם של אתיופי, בתחילה הוא זועם אך אז הוא מגלה שהמשגה זיכה אותו ביכולות אתלטיות יוצאות מגדר הרגיל, מה שגם מקנה לו תודעה מוסרית ומוביל אותו להצטרף לאדיסו מסאלה במאבק נגד גניבת מושבו בכנסת בידי סופה לנדבר.

צבי הפיוס

חומצה נשפכת על כמה צבים דרי ביוב, וכתוצאה מכך הם הופכים למוטציות רבות עצמה. למרות הפיתוי להפריד ולמשול, הם משתמשים בכוחם דווקא כדי לעצור בעדו של מוזיקאי נערץ המתכוון להופיע בעצרת יום העצמאות עם שיר חדש המסית נגד חלקים מסוימים באוכלוסיה.

  • עוד באותו נושא:
  • גיבורי על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully