וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הסופרים הבינלאומי נפתח - במחאה

אייל דץ

2.5.2010 / 22:46

באירוע הפתיחה שבו נכחו נשיא המדינה, שרת התרבות ואישים בכירים נוספים, תקף הסופר ניר ברעם בנאומו את מדיניות ישראל בשטחים: "אנחנו מסתגרים מאחורי חומות ומוקיעים זרים מתוכנו"

פסטיבל הסופרים הבינלאומי נפתח אמש (ראשון) במשכנות שאננים בירושלים. אירוע הפתיחה התקיים במעמד נשיא המדינה מר שמעון פרס, שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שגריר ספרד בישראל אלבארו איראנסו, שרת התרבות של ספרד הגברת אנחלס גונזלס סינדה רייג ועוד אישים רבים אחרים. במסגרת הפסטיבל יתקיימו בימים הקרובים עשרות אירועים ומפגשים בין סופרים מהארץ ומחו"ל. הפסטיבל יינעל ביום חמישי.

הסופר ניר ברעם, שייצג באירוע את הסופרים הישראלים, נשא נאום חריף בנוכחות הנשיא והשרה ואמר כי "בשנים האחרונות אנחנו עדים להפרת זכויות הלא יהודים בשטחים ובמדינת ישראל. אולי נדמה לנו שאז, פעם, היהודים היו כלואים מאחורי חומות. אבל היום אנחנו אלו שמסתגרים מאחורי חומות ומוקיעים זרים מתוכנו. ואם יש משימה אחת של הדור הצעיר בישראל היא להפיל את החומות". על פי נוכחים במקום, ברעם זכה למחיאות כפיים סוערות מהקהל על דבריו.

"אמרתי את הדברים שאני מאמין בהם", אמר ברעם לוואלה! תרבות לאחר האירוע. לדבריו, לאחר נאומו ניגשו אליו אנשים ששוחחו איתו על הדברים אבל הוא לא קיבל ביקורת מפמלייתה של השרה לבנת או של הנשיא.

הנשיא פרס נשא דברים באירוע ואמר, כי "המעבר מעידן הספר לעידן הטלויזיה שינה את סדר יומנו. שיקולי הרייטינג רצים לפנינו ואנחנו רצים אחריהם. הספרות עדיין מייצגת אקלים מאוזן. ספרים מאזנים פרספקטיבה של דאגה ותקווה.התקשורת משקפת את מה שנעשה סביבנו, הספרים משקפים את מה שנעשה תוכנו."

שרת התרבות והספורט לימור לבנת נשאה אף היא נאום
ואמרה, כי "הפסטיבל מעמיד את הקוראים הישראלים במרכז הבמה ומסמן את מקומה של מדינת ישראל ואת מקומה של ירושלים על מפת הספרות הבינלאומית. הספרות היא גשר איתן בין עמים ובין בני אדם, היא מצמצמת פערים ומחלוקות, היא אוניברסלית כי במרכזה עומדת תמיד נפש האדם".

במוקד הפסטיבל השנה יתקיימו מפגשים בין סופרים זרים לסופרים ישראלים. בין היתר יתקיימו מפגשים פתוחים לקהל בין פול אוסטר לדוד גרוסמן, בין א.ב. יהושע לדניאל מנדלסון, שיחה בין מייקל ריפס ליואל הופמן, אנדריי קורקוב בשיחה עם אתגר קרת ועוד.

מלבד המפגשים תתקיים גם הקרנת סרטים שנעשו בעקבות ספרים, כדוגמת הקרנת הסרט "תותים ושוקולד", שתתקיים בנוכחות המחבר סנל פאס, הופעות חיות, מתחם ילדים ועוד. מלבד משכנות שאננים, ינדוד הפסטיבל בין מספר מקומות בירושלים ביניהם הסינמטק, בית אנה טיכו, מוזיאון על התפר, הצוללת הצהובה, המעבדה ועוד.

עדכון ראשון: 22:46

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully