וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הבמאי מייק לי יגיע לישראל

10.5.2010 / 12:10

לוואלה! תרבות נודע כי לי, אחד מן הקולנוענים המוערכים ועטורי הפרסים בעשרים השנה האחרונות, יבקר בישראל בנובמבר כאורח של בית הספר סם שפיגל

מייק לי, מבכירי הבמאים הבריטים בזמננו, יגיע בקרוב לביקור בישראל. לוואלה! תרבות נודע כי לי יבקר בארץ בחודש נובמבר, כאורח של בית הספר לקולנוע סם שפיגל.

לי, בן 67, היה מועמד לאוסקר בארבע הזדמנוית שונות - על הבימוי ועל התסריט של "סודות ושקרים", על התסריט של "טופסי-טרווי", על התסריט ועל הבימוי של "וירה דרייק" ועל התסריט של "חופשייה ומאושרת". כמו כן, הוא זכה בפרסים היוקרתיים ביותר בפסטיבל קאן - פרס דקל הזהב על "סודות ושקרים" ופרס הבמאי הטוב ביותר על "עירום". לי קטף גם את פרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה על "וירה דרייק", ובמהלך הקריירה הארוכה שלו קטף עוד עשרות פרסים.

סרטו החדש של לי, "Another Year", יוצג בשבוע הבא במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל קאן ומוזכר כאחד הפייבוריטים לזכייה. הסרט כבר נרכש להפצה בישראל, אך מועד יציאתו טרם נקבע.

לי החל את דרכו בתיאטרון. ניסיונו הקולנועי הראשון, "Bleak Moments", שהגיע לאולמות ב-1971, היה כה ריאליסטי וקודר שהוא נחל כישלון קופתי חרוץ, מה שהדיר את רגליו של לי מן המסך הגדול במשך כמעט עשרים שנה, והוא התמקד בעשייה טלוויזיונית משובחת עד שחזר לקולנוע בסוף שנות השמונים. סרטיו של לי מספקים לרוב מבט נוקב, מחוספס, מריר ועם זאת מלא הומור על המציאות הבריטית ובעיקר על מעמד הפועלים במדינה. לרוב נוהגים להשוות את לי לקן לואץ', במאי בריטי ריאליסטי אחר, אך השניים לא הסתירו את התיעוב ההדדי ביניהם ואת חוסר שביעות רצונם מן ההשוואות האלה.

לי, שגדל במשפחה ממוצא יהודי, התייחס בראשונה למוצאו במחזה "Two Thousand Years", שעלה על במות לונדון לפני שנתיים ועורר רעש רב בקהילה היהודית באנגליה. בזמנו התבטא לי בחריפות נגד ראשי הקהילה ונגד הממשלה הישראלית, והצהיר בפומבי שהם פוגעים בצורה חריפה בזכויות האדם של הפלסטינים.

מבית הספר סם שפיגל נמסר: "אין תגובה".

  • עוד באותו נושא:
  • מייק לי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully